Citat:
Ursprungligen postat av
Flashback-profilen
Ni som bara följer mainstream-media så hart telge-news och flashback användarna från området bättre koll på fallen än aftonbladet och övriga msm
Aftonbladet mm får all sin info från från polisens hemsida alternativt samtal till pressansvarig på polisen.
Numera har inte aftonbladet/expressen några journalister ute på plats förutom möjligtvis sthlms/Göteborgs innersta där de bara citerar polisernas pressansvariga
Däremot kan lokala journalis
ter såsom Telgeews etc ha folk ute PP eller kontakter o h därmed ha bättre kontakter.
Polisen har ingen kontakt med vården från att man har sekretess emellan sig. Från man släpper över den skadade till sjukhuset har polisen ingen info tills denna är konstaterad avliden alt tillfrisknad Därför som polisen använder uttrycket att skadeläget oklart. Om de lämnar över en skjuten person är sladeläget oklart tills läkare konstaterat avliden vilket oftast sker på sjukhus.
Ursäkta jag har arbetat inom polisen så ville klargöra detta.
Många undrar just varför polisen inte klargör exakta skadeeläget arr meningen vet de vet dwt från vården förrän personen är avliden. Aftonbladet/expressen är även värdelösa förstahandskällor pga de endast har kontakt med polisens pressansvarig dvs andra journalister.
Haha herregud!
Bara för att man jobbat i polisens garage så har man stenkoll på deras arbetssätt!?
Långt ifrån alla dödförklaras på sjukhus, det vet jag pga ett tidigare blåljusyrke jag haft.
Det går alldeles utmärkt att dödförklara någon på plats om det är uppenbart. Finns vissa kriterier att följa.
Telgenews? Hahaha.. Då vet du inte vilka som ligger bakom den gratistidningen och vilka dom skickar ut på fältet.
Där skrivs i princip alla tips i tryck, utan granskning och noll filter.
Igår skrev dom att 2 personer sköts och skapade ett rykte. En ren lögn faktiskt.
Det finns mera exempel!
Den enda riktigt pålitliga median i Södertälje om du inte känner folk med koll, det är Länstidningen.
-Jobbat inom polisen… 😂😂😂