2022-10-02, 09:29
Medlem
KnolaDinMamas avatar
Hette personen Enki som det står längre tillbaka i tråden? Första gången jag hör namnet Enki, vad pratar vi om för nationalitet då?
Citera
2022-10-02, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback-profilen
Ni som bara följer mainstream-media så hart telge-news och flashback användarna från området bättre koll på fallen än aftonbladet och övriga msm
Aftonbladet mm får all sin info från från polisens hemsida alternativt samtal till pressansvarig på polisen.
Numera har inte aftonbladet/expressen några journalister ute på plats förutom möjligtvis sthlms/Göteborgs innersta där de bara citerar polisernas pressansvariga

Däremot kan lokala journalis
ter såsom Telgeews etc ha folk ute PP eller kontakter o h därmed ha bättre kontakter.
Polisen har ingen kontakt med vården från att man har sekretess emellan sig. Från man släpper över den skadade till sjukhuset har polisen ingen info tills denna är konstaterad avliden alt tillfrisknad Därför som polisen använder uttrycket att skadeläget oklart. Om de lämnar över en skjuten person är sladeläget oklart tills läkare konstaterat avliden vilket oftast sker på sjukhus.

Ursäkta jag har arbetat inom polisen så ville klargöra detta.
Många undrar just varför polisen inte klargör exakta skadeeläget arr meningen vet de vet dwt från vården förrän personen är avliden. Aftonbladet/expressen är även värdelösa förstahandskällor pga de endast har kontakt med polisens pressansvarig dvs andra journalister.

Haha herregud!
Bara för att man jobbat i polisens garage så har man stenkoll på deras arbetssätt!?

Långt ifrån alla dödförklaras på sjukhus, det vet jag pga ett tidigare blåljusyrke jag haft.
Det går alldeles utmärkt att dödförklara någon på plats om det är uppenbart. Finns vissa kriterier att följa.

Telgenews? Hahaha.. Då vet du inte vilka som ligger bakom den gratistidningen och vilka dom skickar ut på fältet.
Där skrivs i princip alla tips i tryck, utan granskning och noll filter.
Igår skrev dom att 2 personer sköts och skapade ett rykte. En ren lögn faktiskt.
Det finns mera exempel!

Den enda riktigt pålitliga median i Södertälje om du inte känner folk med koll, det är Länstidningen.

-Jobbat inom polisen… 😂😂😂
Citera
2022-10-02, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Kan ha varit så. Reagerade på att falangerna rör sig på varandras områden.

Just vid skottplatsen är det egentligen bara en 50 väg som är ganska lätt att fly ifrån mot antingen Lina Hage (annat kaozområde) och Enhörna eller motsatt väg mot centrum eller Geneta (ytterligare kaozområde).
Tror inte dom vart inne i Ronna
Citera
2022-10-02, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ederkoppmannen
Just vid skottplatsen är det egentligen bara en 50 väg som är ganska lätt att fly ifrån mot antingen Lina Hage (annat kaozområde) och Enhörna eller motsatt väg mot centrum eller Geneta (ytterligare kaozområde).

Tack för den lokalbeskrivningen men skedde inte fredagens skjutning i närheten av en ungdomsgård i Ronna?
Citera
2022-10-02, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEarnest
Jo, men det gick ju som det gick.....Från ett medel intensivt gängkrig till ett låg intensivt gängkrig. Insatserna som de "obegränsade resurserna" från NOA och Stockholm genomförde tidigare gav inte mycket till resultat.

Det var inte hon som var tillförordnad Lokal polisområdes chef då..

Gick rätt ok eftersom dom fälldes i rätten. Skulle kalla det allt annat än dåligt. Vad ville du skulle ske? Att Berno gick lös fortfarande?

Det som händer du är helt annorlunda, en annan struktur och mera hämnd och ställningskrig.

Har du inte koll, skriv inte snälla..
Citera
2022-10-02, 09:43
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnolaDinMama
Hette personen Enki som det står längre tillbaka i tråden? Första gången jag hör namnet Enki, vad pratar vi om för nationalitet då?

Jag gissar på Assyrier/Syrian.
Citera
2022-10-02, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ederkoppmannen

Det är 40 km/h
Citera
2022-10-02, 09:48
Medlem
Citat:
Tack för den lokalbeskrivningen men skedde inte fredagens skjutning i närheten av en ungdomsgård i Ronna?

Och den skjutningen har en egen tråd.

Jo, den inträffade på Svedjevägen vid Fritidsgården.
Fullt med skog runtom, så det går att ta sig till den platsen utan att åka inne i Ronna.
Spelar inte så stor roll för det är liksom inga bommar till bostadsområden i Södertälje.

Varför är det konstigt att man åker på allmänna vägar? Det är inte Bronx vi pratar om.. Hahaha
Citera
2022-10-02, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnolaDinMama

Då är man av Turkisk härkomst.
Står innan om du hade letat..
Citera
2022-10-02, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chimps
Sökte precis på e*nk* ö*zme* på Facebook och enda profilen som dök upp var Enki Ormen. Kontot ser ut som ett nyskapat gör. Orm.. kan det finnas något här?

Då söker du dåligt!
Citera
2022-10-02, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cripplock
Och den skjutningen har en egen tråd.

Jo, den inträffade på Svedjevägen vid Fritidsgården.
Fullt med skog runtom, så det går att ta sig till den platsen utan att åka inne i Ronna.
Spelar inte så stor roll för det är liksom inga bommar till bostadsområden i Södertälje.

Varför är det konstigt att man åker på allmänna vägar? Det är inte Bronx vi pratar om.. Hahaha

Tack för upplysningen! Då har man bättre koll på det geografiska i Södertälje.
Citera
2022-10-02, 10:10
Medlem
Citat:

Fritidsgården ligger 9 min gångväg från macken enligt Google Maps. Antar att dom beväpnade mopedvakterna inte hade börjat sitt skift när fredagens skjutning ägde rum med tanke på att fritidsgården ligger mitt i Ronna.

Hur som helst så lägger vi dessa mord på hög och inväntar nästa skjutning. Vilken stad öppnar V.40 med ett par tömda magasin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in