Citat:
Ursprungligen postat av
Vanstertrollet
”Skitmatch”. Ni spelade precis som ni gjort hela säsongen, med den skillnad att ni inte fick utdelning på kontringarna och blev absolut utspelade som det skitlag ni är. Kom tillbaks när ni tänker spela fotboll. Englands Ajk. Passande att du håller på bägge tråklagen.
Nu håller jag förvisso inte på Spurs men jag tycker personligen det är kul att lag har olika taktiker och sätt att spela fotboll på. Arsenal spelar fin fotboll på sitt sätt men tycker Spurs kan vara underhållande att se på när de går framåt (även om det kanske inte är så ofta som man hade hoppats). Sen visst det är väl aldrig kul att möta den såkallade Mourinho-bussen när ett lag försvarar med 11 man och maskar, spelar fult, filmar osv men överlag är det ju trevligt med variation. Kan själv tycka att City är tråkiga att kolla på då det enligt min mening är 80% passningar i sidled i 3 minuter innan man går framåt medans andra tycker det är lysande då det är "kontroll" (eller hur man nu beskriver det).
Men med tanke på Spurs-Arsenal rivaliteten så kan jag väl ha förståelse för att du gottar dig i vinsten, speciellt med tanke på hur rövknullade Arsenal blev senast borta mot Spurs (Holding hjärnsläpp plus domare osv) och att det kostade Arsenal CL. Nu fick Arsenal ge igen och det är väl lite "karma is a bitch".

Grattis till segern för övrigt! Lite kul som neutral att se Arsenal gå in för mötet mot Liverpool som favoriter och det blir lite omvända roller här på forumet med Arsenal fans som är optimistiska och Liverpool fans som nog har en del ångest. Liverpool just nu känns lite som ett rovdjur som hamnat på rygg och inte kommer upp igen och det är lite 'fritt fram' för alla som kan och vill att ta för sig. Bättre läge att ta 3p mot Liverpool lär nog inte Arsenal få.