2022-10-01, 20:06
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Synd om Crystal Palace ikväll, var värda mycket mer, solklart rött kort till Silva i första halvlek som märkligt nog bara blir gult, Viera har byggt upp ett intressant och spännande lag.

CP har spelat mycket bättre än vad deras placering antyder. Deras 3 förluster har kommit mot Arsenal, City och Chelsea. De har kryssat på bortaplan mot Newcastle och Liverpool. Enda plumpen är egentligen ett kryss mot Brentford hemma.

Deras hot är om tabellplaceringen sätter sig i huvudet. Men om de bara gnetar på hör de egentlige hemma kring plats 8-12.
Citera
2022-10-01, 20:20
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Jag förstår och kan medge att det bara borde handlat om den Engelska bästa elvan. My bad, hoppas du får en fin lördag!
Hur skulle det enbart handla om England ?

Lust att starta en tråd eller?
Citera
2022-10-01, 20:24
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Hur skulle det enbart handla om England ?

Lust att starta en tråd eller?

Har bara telen att skriva på nu så du får gärna göra en tråd om du har lust och dator ;P?
Citera
2022-10-01, 20:27
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Har bara telen att skriva på nu så du får gärna göra en tråd om du har lust och dator ;P?
Vet inte riktigt hur den trådstarten skulle se ut :/
Citera
2022-10-01, 21:22
Medlem
West Ham lyckades vinna hemma mot Wolves, mer kamp än skönspel. Wolves har ju faktiskt en del kvalitetsspelare, men får det inte att stämma. Samma med West Ham, som också har en del bra spelare.
Citera
2022-10-01, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vilken härlig match vi stod för i dag Vi dominerade från start till slut, och visade (åter igen) vem som är storebror.

Jag säger det igen: Arsenal kommer som sämst att sluta 2:a i EPL 22/23, och det är endast Man City som kan stoppa oss från att ta hem titeln.

Men nu väntar man bara på alla bortförklaringar osv från div användare ang dagens och våran succé. ”Men Arsenal har ju bara mött dåliga skitlag”

Well, well. Här ska det firas ikväll COYG
Arsenal var det bättre laget och vann välförtjänt tycker jag. De spelar underhållande offensivt spel, och de kommer nog vara med bland de tre bästa lagen där uppe länge.
Citera
2022-10-01, 22:57
Medlem
Skarparattarns avatar
Skitmatch av Spurs idag. Nya tag. Arsenal är bakom oss när vi summerar säsongen

Tänker inte komma med massa bullshit som generalen är expert på.
Citera
2022-10-01, 23:25
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Arsenal var det bättre laget och vann välförtjänt tycker jag. De spelar underhållande offensivt spel, och de kommer nog vara med bland de tre bästa lagen där uppe länge.
Tack! För ett ärligt, vettigt inlägg
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn

Haha..😂 Där var trollet igen igen ja.
Citera
2022-10-01, 23:32
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn

”Skitmatch”. Ni spelade precis som ni gjort hela säsongen, med den skillnad att ni inte fick utdelning på kontringarna och blev absolut utspelade som det skitlag ni är. Kom tillbaks när ni tänker spela fotboll. Englands Ajk. Passande att du håller på bägge tråklagen.
Citera
2022-10-01, 23:43
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
”Skitmatch”. Ni spelade precis som ni gjort hela säsongen, med den skillnad att ni inte fick utdelning på kontringarna och blev absolut utspelade som det skitlag ni är. Kom tillbaks när ni tänker spela fotboll. Englands Ajk. Passande att du håller på bägge tråklagen.

Spelade Danne Kula?
Citera
2022-10-02, 00:45
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet

Nu håller jag förvisso inte på Spurs men jag tycker personligen det är kul att lag har olika taktiker och sätt att spela fotboll på. Arsenal spelar fin fotboll på sitt sätt men tycker Spurs kan vara underhållande att se på när de går framåt (även om det kanske inte är så ofta som man hade hoppats). Sen visst det är väl aldrig kul att möta den såkallade Mourinho-bussen när ett lag försvarar med 11 man och maskar, spelar fult, filmar osv men överlag är det ju trevligt med variation. Kan själv tycka att City är tråkiga att kolla på då det enligt min mening är 80% passningar i sidled i 3 minuter innan man går framåt medans andra tycker det är lysande då det är "kontroll" (eller hur man nu beskriver det).

Men med tanke på Spurs-Arsenal rivaliteten så kan jag väl ha förståelse för att du gottar dig i vinsten, speciellt med tanke på hur rövknullade Arsenal blev senast borta mot Spurs (Holding hjärnsläpp plus domare osv) och att det kostade Arsenal CL. Nu fick Arsenal ge igen och det är väl lite "karma is a bitch". Grattis till segern för övrigt! Lite kul som neutral att se Arsenal gå in för mötet mot Liverpool som favoriter och det blir lite omvända roller här på forumet med Arsenal fans som är optimistiska och Liverpool fans som nog har en del ångest. Liverpool just nu känns lite som ett rovdjur som hamnat på rygg och inte kommer upp igen och det är lite 'fritt fram' för alla som kan och vill att ta för sig. Bättre läge att ta 3p mot Liverpool lär nog inte Arsenal få.
Citera
2022-10-02, 01:03
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Spelade Danne Kula?

Nä skadad. Tror vi haft bättre offensiv om han varit tillgänglig bla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in