2022-10-01, 16:45
Avslutad
Alltså. När jag ser ryska krigsfångar och jämför med de kraftigt byggda, gladlynta och segervissa ukrainarna i UAF så är det faktiskt omöjligt att tro att ryssland kan segra i det här kriget.

Jag kan erkänna att jag tycker jävligt synd om de ryska soldaterna som ser ut att inte ha en aning om vad som händer eller varför. Fy fan för putin.
Citera
2022-10-01, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
1. Det är 5x mer ukrainska soldater än ryska på frontlinjen.
2. Ryssland har inte uppgraderat kriget till ett riktigt krig utan det är en speciell operationen och de är försiktiga med att inte bomba civila områden.

Det förklarar varför det går trögt.

Personligen tror jag ryssarna håller dessa positioner fram till november sen gör de en riktig attack på ukrainska armén.
Så att de kasta in det mesta av trupperna som hade nåt stridsvärde 24 februari är "speciell operation" och att skjuta sönder allt med tusentals artilleripjäser är "försiktigt"? Och Ryssland låter det bara ske och kör den ena "taktiska tillbakadragning" efter den andra? Vilka veklingar de är eller vilken otroligt obegriplig plan de följer.

Ha ha, du skämmer ut dig själv nåt så fantastiskt.
Du behöver inte komma med den vanliga kontringen att det är Ukraina som beskjuter sina egna städer och att Ukraina förlorar enorma fantasisummor med trupper och fordon.
Citera
2022-10-01, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Tycker det är bra att Ryssarna ser till att kvinnorna skyddas att åka till kriget.
Skyddas kvinnorna att "åka till kriget"? Skyddas de under tiden de transporteras? Eller skyddas de för att kunna åka till kriget? Varför skyddas förresten kvinnorna från att åka till kriget när de ändå inte skall medverka i det?
Citera
2022-10-01, 16:48
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Tycker det är bra att Ryssarna ser till att kvinnorna skyddas att åka till kriget.

När kommer kärnvapnen? Ukraina tog just ryska Lyman, kan inte ryssmongolerna försvara moderlandet?
Citera
2022-10-01, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Sen hem i likpåsar.

Ja i alla krig är det så tyvärr.. men tror det kan bli rätt bra endå när dom är så många. Dom kommer få några månaders träning (fick jag vet idag från en säker källa/anhörig.. exakt hur länge vill jag inte outa här) Vissa släpps tidigare beroende på erfarenhet.
Citera
2022-10-01, 16:50
Medlem
Äckliga svinet Kadyrov med en uppmaning:

Ramzan Kadyrov, lederen for den russiske delrepublikken Tsjetsjenia, foreslår at Russland skal ta i bruk lavskala atomvåpen mot Ukraina.

Det fremgår av en melding på Telegram, som er sitert av Reuters.
Kadyrov viser til nederlaget i Lyman, en strategisk viktig ukrainsk by i Donetsk-regionen som tidligere har vært kontrollert av russerne. Lørdag tok ukrainske styrker full kontroll over byen.

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=108540
Senast redigerad av Medvetenommycketxx 2022-10-01 kl. 16:51. Anledning: Tillägg
Citera
2022-10-01, 16:51
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ja i alla krig är det så tyvärr.. men tror det kan bli rätt bra endå när dom är så många. Dom kommer få några månaders träning (fick jag vet idag från en säker källa/anhörig.. exakt hur länge vill jag inte outa här) Vissa släpps tidigare beroende på erfarenhet.

Många ryssar blir det..
Citera
2022-10-01, 16:53
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Lite underhållning för några mobiliserade män innan dom ska åka iväg på övningar. Vissa var dock trötta och sov. <3
Nästan 3 000 män visslade, applåderade vilt och beundrade de professionella artisterna. De sänder konserten live för sin familj och sina vänner. De tände ficklampor under Ilsia Badretdinova. Redan i dag påbörjar de första dagen av stridskoordineringen, som kommer att pågå i nästan en månad. Och sedan till Ukraina för mer övning på plats.
https://www.youtube.com/watch?v=GXZObvBVUZs
Ett uppblåst dödens skådespel avsett att dölja förlusterna
Citera
2022-10-01, 16:54
Medlem
Lawlines avatar
Citat:

hahahahaha.... min källa som är säker "militär utbildare rySSland" säger att det sker ingen utbildning alls alla skickas till fronten direkt för att fylla igen luckor.
Citera
2022-10-01, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Äckliga svinet Kadyrov med en uppmaning:

Ramzan Kadyrov, lederen for den russiske delrepublikken Tsjetsjenia, foreslår at Russland skal ta i bruk lavskala atomvåpen mot Ukraina.

Det fremgår av en melding på Telegram, som er sitert av Reuters.
Kadyrov viser til nederlaget i Lyman, en strategisk viktig ukrainsk by i Donetsk-regionen som tidligere har vært kontrollert av russerne. Lørdag tok ukrainske styrker full kontroll over byen.

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=108540
Ja, det var väl precis vad man kunde förvänta sig av en muselman.

Fredens religion . . . .. my ass . . . .
Citera
2022-10-01, 16:56
Medlem
Reimers avatar
Offensiven fortsätter.

Citat:
Russian source on situation of Ukrainian advances
"Now the front is moving closer to Kremennaya, the enemy is entering the highway to Svatovo and is trying to capture Kremennaya."

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1576216655130423298
Citera
2022-10-01, 16:58
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Okej varför njuter du av det?.. skulle du kunna döda en person för att han är rysk?

Självklart, om han inkräktar mitt land. Naturligtvis vet även han om vad som står på spel. Dö eller dödas...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in