Citat:
Ursprungligen postat av
Lostworld
Om du med "radikala" menar vänstervridna så går det ju i linje med agendan; de vill ha all denna mångkultur och massimport av främmande element i vårt samhälle. Dessa tankar och idéer får lov att spridas genom universitet/utbildningar och yrkeskårer. Värdegrundstänket ligger som en blöt filt över allting. Den som opponerar sig är "rasist" och inom många branscher är det en karriärmässig dödsdom, särskilt inom reklam/media/kommunikation/journalistik.
Företag har ängsliga, politiskt korrekta chefer som "vill göra rätt" och godhetssignalera. De köper reklammakarnas flashiga presentationer. Allt låter fint och bra och "alla andra" företag gör ju likadant... Antagligen är det så man resonerar.
När jag var yngre så dominerade supermodellerna och man fick alltid höra att vita modeller sålde bäst på tidningarnas omslag. Det var ett faktum. Så man undrar ju över de ekonomiska faktorerna här.
Säljer mångkulturpropagandan? Vinner företagen ekonomiskt på detta?
Alla dessa svarta människor i reklamen - hur kan de vara målgruppen? Man borde väl mer rikta in sig på allt MENA-folk som finns här? Om man ska kolla efter hur fördelningen ser ut i samhället. Men givetvis borde man främst rikta in sig på oss etniskt vita svenskar som faktiskt fortfarande är i majoritet i detta land, varför vill man alienera oss, det är ju vi som främst har pengarna vilket borde vara själva poängen med reklamen från företagens sida - att man vill sälja en vara.
När all reklam körs genom samma mångfaldsmix, hur sticker man då ut som företag? Vill man inte nå ut med sin reklam? Jag blir bara trött och irriterad när jag ser samma om och om igen, samma hjärntvätt som ska köras ner i halsen på en. Denna typ av reklam skapar ingen uppmärksamhet, den skapar leda och irritation.
Ja du har rätt, de borde visa muslimer ,araber och kvinnor i huckle... men de vet att det är som att visa zigenare... i reklamen. Det finns en gräns där det blir kontraproduktivt.
Genom att ha svarta slår de tvåflugor i en smäll 1. de slipper anklagelser om rasism och diskriminering, idag måste varje reklamfilm innehålla minst en svart person, då har man ryggen fri.
2. Svarta kontrasterar bra, de syns mer, de utmärker sig mer i Sverige än i Senegal.
Folk hajar till, det blir varje gång en liten chock, hjärnan måste bearbeta det, hade det varit en vit person i reklamen så hade man inte reagerat.
Det är dock ett tveeggat svärd.... reklamföretagen tjänar på att ha billiga okända svarta istället för dyra vita kändisar. Det blir en WOW effekt i båda men en vit kändis ger mer bestående effekt.
Dessutom när man framställer svarta i ett allt mer abstrakta roller som den svarta mamman som körde två svarta ungar till en hockeyträning i en vit skoda kombi.
Vi hade den chicka kortklippta svarta kvinnan mitt i karriären som hämtade sina matkassar på Willys.
Nu senast en svart man i 50 årsåldern i ett villaområde råkar repa sin SUV när han backar och det ska vi känna oss igen i.
Vi hade också en 60 årig vit man snickare som var polare med en 18-årig svart kille, (satte han på hans barnbarn?) Bauhaus