2022-10-01, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja det har jag också landat i efter alla dessa år. Det innebär inte att man inte har karaktär och moral för att man är narkoman och tjuv.

Triangeldramat dem emellan är absolut ett potentiellt motiv. För att inte nämna pengarna CdC hade tillgång till vid tidpunkten.

Alla slutliga spår i CdC liv pekar mer eller mindre mot S. S var dessutom sista dokumenterad person att träffat CdC i livet den 15:e.

Jag har dessutom blivit mer och mer övertygad om att det är S som ensam genomförde detta makabra dåd. Tystnaden är talande att det är få personer involverade.

Den prydligt vikta handduken vid fp1 är bara en detalj och den kan mycket väl vara GMs. Liksom den kan varit BOs. Jag tror det i vart fall är en kvinnas.

Tänkte också på det här med CdCs smycken, väska, pengar, smink och annat krims-krams som du nämnde och som aldrig återfanns.

Hade det varit CB som var skyldig tvivlar jag på att han plockat av henne alla smycken och då ringarna specifikt då de emotionellt var involverade. Jag tror inte heller han är personlighetstypen att kunna genomföra en partering här. Han hörs och låter mycket men det är långt ifrån att stycka en fd älskarinna.

En annan sak som pekar mot en mindre GM tänker jag, är att säckarna med likdelarna som hittades är förhållandevis små i storlek och vikt.
Säg CdC vägde ca 50 kg och 5-8 liter vätska rann av vid parteringen. Detta var fördelat på 4 återfunna säckar med likdelar. Minst en är borta med resterande kroppsdelar och ev kläder och andra tillhörigheter. Det är 5-6 st säckar på ca 43 kg.

Och S hade både tillfälle på helgen och snabb tillgång till sin morsas bil ute i Sundbyberg, hon kände också mycket väl till områdena kring dumpningsplatserna. Kanske av egen erfarenhet?

Men att CB vet det gör han uppenbarligen. Hur och när han fick reda på det är nog en annan sak. Genomskåda han S lögner, kanske hon bar på något smycke eller tillhörighet han kände igen. Berättade hon det front- up? Alla mina spekulationer.
Bara han vet.

Intressanta tankar - vi vet iaf att Saba S ljög ordentligt på sommaren 1984 och att CB betett sig mer än ljusskyggt... han är ju helkonstig.

I förhör (aug 1984) påstår Saba S att hon sett BO "två gånger på sommaren", vilket är ett helt absurt påstående. Både BO och Saba var heroinister, kriminella och sexsäljare, stationerade på Malmskillnadsgatan. De bör ha setts så gott som varje dag, när de köpte knark och hade samma sexkunder osv.

Och man erbjuder ju inte husrum åt någon som man knappt träffar. Saba S, BO och "en mkt lång och stor man" planerade att bo ihop i juni 1984. Detta projekt bör betyda: utvecklad kontakt.

Saba S hemlighåller också (i förhör) BO:s intima relation med CB. Klart intressant. En relation som CB offentliggjorde 30+ år efter BO:s död (!).

Enda perioden där vi kan klämma in relationen (mellan BO och CB) är mellan pingsten och 19/6 1984, då BO fyllde år. Hon hörde då inte av sig till sin familj, och den 19/6 bör hon absolut vara avliden.

Det haglade vittnesmål om vad som skedde i början av juni 1984 och hade BO polat med CB i början av juni, bör något av alla vittnen ha nämnt honom. Jag tror att CB dyker upp veckan efter pingst.
Citera
2022-10-01, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja helt logiskt tror jag inte saker och ting är i denna storyn. Snarare tur vissa undkom granskning och att tekniken inte var längre fram samt att handduken mm försvann innan den analyserades. Men ja det var nog mest biologiskt material från BO.

Sen var Vinof mycket men jag vet inte om jag räknar in honom som den store djurvännen direkt

Jo det var han faktiskt, djurvän alltså. Enligt en av hans närmaste, var han en stor djurvän.
Eftersom han var så störd, är han jättesvår att bedöma, om man inte träffat honom. Vi pratar om nån sorts borderline-psykopat med tunga missbruksproblem. Men han hade hjärta för djur.
Hur de sk hästmorden utfördes och varför, vet jag inte....
Citera
2022-10-01, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeGaggs
Ja, verkligen. Har man pundat i 3-4 decennier så är det nog svårt att komma ikapp och bygga nån slags vanligt liv.

Skulle detta kunna vara CB då han var ung och stark?

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1502382509988420&set=a.1502382069988464

=D Otroligt bra grävt. Jag tror fan det är CB. Om du googlar, kan du hitta en ny bild: på linkedin (skynda dig innan han plockar ner den) och jämföra. Han har ganska karaktäristiska ögonbryn och smala läppar.

Då kan vi äntligen bocka för CB:s hårfärg och frisyr, efter flera års velande

Och jag undrar om kvinnan på den vita bänken är CdC? Svårt att avgöra men hakan är lite lik hennes: spetsig/markerad haka. Även munnen? Ngn har kommenterat och använt ett smeknamn som inte passar - troligen inte CdC?

Fotografen hette tydligen Max och är avliden. Har bla jobbat som behandlingsassistent och hade väl nära kontakt med pundare/alkisar... CB har väl hamnat på plåten av en slump.

Då hade Olle T rätt, kan vi konstatera. Mannen på Gamla bro var CB, som uppgett att han polade med BO och såg BO sista gången "sent på kvällen".

Däremot matchar CB:s signalement inte det sigalement som TÅ uppgav. Han såg Saba S och CdC tillsammans med en storväxt man, som inte var mörkhårig, utan "mer blond". Jag gissar att denna man (som Saba S mörkade) var mkt problematisk - detta är nog person X, som inte var CB.

Och det intressanta är, att vi hittar tre stycken (!) män som både hade detta signalement och var knutna till E-vägen 25 på sommaren 1984. ganska konstig slump, om du frågar mig.

Dessa tre män var WA och hans två söner, som alla var ovanligt långa, kring 2 m, samt blonda.
Senast redigerad av Eremona2.0 2022-10-01 kl. 13:30.
Citera
2022-10-01, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
=D Otroligt bra grävt. Jag tror fan det är CB. Om du googlar, kan du hitta en ny bild: på linkedin (skynda dig innan han plockar ner den) och jämföra. Han har ganska karaktäristiska ögonbryn och smala läppar.

Då kan vi äntligen bocka för CB:s hårfärg och frisyr, efter flera års velande

Och jag undrar om kvinnan på den vita bänken är CdC? Svårt att avgöra men hakan är lite lik hennes: spetsig/markerad haka. Även munnen? Ngn har kommenterat och använt ett smeknamn som inte passar - troligen inte CdC?

Fotografen hette tydligen Max och är avliden. Har bla jobbat som behandlingsassistent och hade väl nära kontakt med pundare/alkisar... CB har väl hamnat på plåten av en slump.

Då hade Olle T rätt, kan vi konstatera. Mannen på Gamla bro var CB, som uppgett att han polade med BO och såg BO sista gången "sent på kvällen".

Däremot matchar CB:s signalement inte det sigalement som TÅ uppgav. Han såg Saba S och CdC tillsammans med en storväxt man, som inte var mörkhårig, utan "mer blond". Jag gissar att denna man (som Saba S mörkade) var mkt problematisk - detta är nog person X, som inte var CB.

Och det intressanta är, att vi hittar tre stycken (!) män som både hade detta signalement och var knutna till E-vägen 25 på sommaren 1984. ganska konstig slump, om du frågar mig.

Dessa tre män var WA och hans två söner, som alla var ovanligt långa, kring 2 m, samt blonda.

Tack :-). Om jag inte missförstått det hela så hade Hobstig själv problem med heroinet, men lyckades ta sig ur det hela. Gissar att många av personerna i det där albumet med 70-talsfoton rörde sig i CdC’s kretsar.
Citera
2022-10-01, 14:55
Medlem
Citat:
Tack :-). Om jag inte missförstått det hela så hade Hobstig själv problem med heroinet, men lyckades ta sig ur det hela. Gissar att många av personerna i det där albumet med 70-talsfoton rörde sig i CdC’s kretsar.

Ok det låter troligt, Naiviteten inför droger var total på sjuttiotalet. Det fanns ingen kunskap.
Heroinet tog drivor av människor och vissa hade framtiden för sig. K S***man (kompis till CdC) var tydligen fotomodell och CB hade ju hjärna, kunde nog ha haft ett fint liv om inte heroinet förstört alltihop. Det är en j-a drog, som vi alla vet.

Angående CB, ska man notera att ingen missbrukare i hela utredningen, har vittnat om relationen mellan CB och CdC, som är ett av nutidens mest kända brottsoffer. Tystanden har varit total, tills CB bröt den.

Det har fö pratats om en förlovning. CB och Saba S ska ha varit förlovade. Tyvärr registreras inte förlovningar och var uppgiften kommer ifrån, vet jag inte. Att CB och Saba S delade hushåll är iaf säkert, för de snattade mat tillsamman den 3/7 1984, nära Sergels torg.

Sedan händer ngt. Saba S uppger för polisen att CB och hon "har sällskap" i aug 1984. På hösten 1984 vill CB inte veta av Saba S och förnekar kontakten. Jag gissar att problemet fanns hos Saba S. Hade både Saba S och CB känt till omständigheterna krig CdC:s död, hade nog relationen spruckit tidigare.

Problemet hade nog också att göra med "person X", som Saba S försökte mörka... Det bör inte ha varit CB.
Citera
2022-10-01, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Jag tror att C blev mördad , förmodligen strypt.
Sen startar ett märkligt scenario med att stycka hennes kropp och fördela henne i flera säckar och dumpas på olika ställen.
Vad jag förstår var C en liten kvinna som man lätt kunnat gömma i en combi bil eller pickup för att transportera till ett större grönområde utanför tullarna.
Det finns ingen panik över detta utan mer en galen handling av en aggressiv människa .
Styckningar är som vi vet inte speciellt vanligt...

För mig känns handlingen mer som att statuera ett exempel ,GM vill signalera något!
Typ....jävlas inte med mig för då ligger ni pyrt till!

Jag tror att någon/ några i hennes omgivning visste vad som hänt men att dessa individer skulle kontaktat Polis i den mediastorm som det blev när de aktuella läkarna kom in i fallet är inte troligt, förmodligen hade ingen lyssnat på människor från den lägsta nivån i samhället.

Jag tror dessutom att delarna efter C har blivit flyttade , lukten måste ha känts lång väg.
Varför flyttas dessa delar ? GM ville ha uppmärksamhet, vilket han fick via massmedia och ville dessutom att C skulle hittas.
Läggs dessutom nära en rättsläkarstation där GM i sin enfald räknade med att människor i sitt yrke kände igen lukten och därefter reagerat.

Nu blir det en hundägare som uppdagar allt i denna härva, bor man i närområdet och är ute med hunden brukar man vanligtvis ta samma väg varje dag , vi människor är vanemänniskor som bekant.
Märkligt att hunden inte reagerat tidigare på säckarna . Hundnosen borde ha känt detta tidigare.
Skäms över att vara svensk när jag tar del av det här fallet....Rättsstatens totala sönderfall ...USCH!

BO blev med all säkerhet inte strypt.
Strypning = blodfyllda lungor. BO hade inte det.
Däremot var kvarlevorna påfallande blodfattiga.
Stick/skär-vapen är vanligaste vapnen vid mord, om jag minns rätt. Jag gissar på kniv eller liknande och massiva blodförlust men dödsorsaken kommer alltid att vara 100% oklar. Vi kan gissa oss gula och blå, till ingen nytta.
Citera
2022-10-01, 17:33
Medlem
Att polisen inte tog Saba hårdare på pulsen, är konstigt.
Hon säger själv att hon är ihop med CB men att han inte varit med vid möten med BO.

Det är såklart inte sant. Antalet aktiva pundare i city, måste ha varit ytterst begränsat. Självklart hade Saba med sig sin pojkvän, när hon köpte horse, träffade polare osv. Att både Saba S och CB skulle undgå att springa på BO dagligen, verkar osannolikt.

Det är en märklig pojkvän, som överhuvudtaget inte nämns av en enda pundare, förutom Saba S.

Teorin om svartsjuka tycker jag är intressant.

BO och Saba S hade iaf samma pojkvän, vid närliggande tillfällen. Pundare är lösaktiga men visst, svartsjuka kunde varit den tändande gnistan...
Citera
2022-10-01, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
BO blev med all säkerhet inte strypt.
Strypning = blodfyllda lungor. BO hade inte det.
Däremot var kvarlevorna påfallande blodfattiga.
Stick/skär-vapen är vanligaste vapnen vid mord, om jag minns rätt. Jag gissar på kniv eller liknande och massiva blodförlust men dödsorsaken kommer alltid att vara 100% oklar. Vi kan gissa oss gula och blå, till ingen nytta.

Kvarlevorna var blodfattiga , ja hon blev styckad...måste ha varit blodigt!
Att någon har hittad henne avliden och sedan för egen njutning styckat henne..i så fall en riktigt psyksjuk figur, fanns det någon sådan i hennes omgivning.
Att hon har ett bröst avstyckat och inre organ som fattas tyder på en psyksjuk människa, tror inte på en kvinna som GM.
Slaktaren från Polen är en het kandidat!

Din åsikt om vad som hänt , aldrig kommer aldrig att avslöjas, stämmer ,tyvärr.

Det här mordet är vedervärdigt..usch ...må han brinna i helvetet för detta dåd!
Citera
2022-10-02, 10:25
Medlem
Citat:

Kan inte ha funnits många horsare i city på åttiotalet.

Vi snackar väl om ett hundratal personer, som var torsk på allvar och delade lägenheter, kranar, hälare, torskar, sprutor och sexpartners. Alla kände nog alla.

Vi kan lugnt anta att alla horsare var hemma hos varandra och alla visste vem som knivat vem, vem som lurat vem och vem som satt inne.

Därför är det så märkligt att BO bara gick upp i rök, i denna lilla värld, där ingen var riktigt hemlig.

Och det uppstod ju en märklig lucka. Mellan pingsten och sista mötena med BO (Saba + JE vittnade om ett möte med BO i mitten av juni) är det helt svart, trots att BO säkerligen levde då.

Enkel gissning: vad BO sysslade med veckan efter pingst, ville ingen pundare prata om. Alla teg som muren.

Det CB påstår (som jag fattat det) är att BO hängde ihop med honom.
Citera
2022-10-02, 11:37
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Nedan följer beskrivningen av ett fall som jag tycker är intressant i sammanhanget. De inblandade tillhörde samma "klientel" som da Costa, BO var "försvunnen" en tid innan mordet uppdagades, GM planerade att stycka och forsla bort BO:s kropp i sopsäckar m m. Även om detta förstås är ett extremt fall, så kan det också ge en fingervisning i hur det kunde gå till om man "blåste", eller hamnade i onåd med någon, i denna "värld".

På våren 1981 uppdagades ett ruskigt mord i en lägenhet på Pelargatan 16 vid Skärmabrinks t-banestation i södra Stockholm. Bakgrunden var att BO (Irene) överlåtit nämnda lägenhet svart till GM (Torbjörn). För detta hade GM betalat 9500 kr. När GM flyttat in i lägenheten fick han veta att det fanns ett vräkningsbeslut på lägenhetsinnehavaren, BO. GM hade alltså blivit "blåst", och bestämde sig för att tillsammans med en kamrat, GM2 (Gunilla), hämnas. Nedan utdrag ur domen, som avhandlade mordet + en del annat. Åklagarens yrkanden:
Citat:
Gunilla har den 21 mars 1981 på Gamla Tyresövägen i Stockholm uppsåtligen misshandlat M genom att tilldela denne ett kraftigt knytnävsslag över höger öga så att rodnad och svullnad uppstått. - Gunilla har vidare vid samma tillfälle gjort flera utfall med kniv mot M, vilket utgjorde hot, som var ägnat att hos M framkalla allvarlig fruktan för sin säkerhet.
[...]
Torbjörn har den 4 april 1981 i en lägenhet i huset Pelargatan 16 i Stockholm uppsåtligen misshandlat Irene genom att dels tilldela henne ett slag med handflatan och dels skada genom genom att slå en kniv mot hennes huvud. - Torbjörn har därefter samma dag i lägenheten bundit fast Irene naken till händer och fötter i sängen.
[...]
Sedan Torbjörn den 6 april beslutat att under tortyrliknande och skymfliga former beröva Irene livet, har han samma dag i lägenheten Pelargatan 16 slutligen tilldelat Irene ett flertal hugg med en kniv, varav ett träffat i vänster axelhåla och trängt djupt in i lungan, ett ovanför vänster knä och förorsakat en lång skadekanal under knäledsspringan samt ett hugg träffat i bröstkorgen, vilket öppnat hjärtsäcken och skurit av stora kroppspulsådern. Irene avled strax efter till följd av sårskadorna. - Gunilla har medverkat till detta med insikt om Torbjörns uppsåt att slutligen beröva Irene livet, genom att klippa av och stympa hennes huvudhår och färga hennes kvarvarande hår med rouge under det Torbjörn hotade med kniv och misshandel, stödja Torbjörn i dennes hotfulla krav på ersättning för lägenhetsaffären samt efter det Irene tagits av daga vara aktiv för att skaffa sopsäckar att användas för bortforsling av den döda kroppen. Härigenom har Gunilla medverkat till gärningen på sådant sätt att hon är att anse som medgärningsman.
[...]

Torbjörn uppger:
Citat:
[...]
Det blev tjafs mellan Gunilla och Irene om något guldföremål som Irene för länge sedan skulle ha stulit av Gunilla.
[...]
Vad som hände sedan minns han ganska dåligt. Han såg inte att Gunilla klippte håret på Irene men han såg ett eller två klipp. Han tyckte det var ganska bra att Gunilla gav sig på Irene. Det förekom sedan några "strypningsgrejor" med snaror som Gunilla lade om halsen på Irene. En snara gick av. Gunilla gick då ut i badrummet eller köket och hämtade någon stabilare sak. När hon var på väg tillbaka höjde hon ljudet på stereon och lade omkull ett foto av Irenes mor. Gunilla sade därvid att det här ska du inte behöva se. Torbjörn var uppe och viftade med en kniv och sade till Irene att nu såg hon att det inte bara var han som var "lack" på henne.
[...]
Plötsligt vände sig Gunilla om och grep tag i kniven som låg på bordet och högg Irene i sidan. Efter en stund började Irene kräkas blod. Torbjörn vill minnas att han slängde till Gunilla en handduk och att Gunilla smetade omkring blodet i ansiktet på Irene. Sedan sade Gunilla att det var lika bra att göra slut på henne och högg Irene en gång till med kniven.
[...]
Först på fredagen fick han tag på Gunilla och han frågade varför hon inte ordnat med bortforslandet av kroppen. Gunilla svarade att hon skaffat sopsäckar genom sin mor och att hon skulle forsla bort kroppen över veckändan. På måndagen träffade han Gunilla igen och hon sade då att det gått en vecka och att hon inte vågade gå till lägenheten.
[...]

Gunillas berättelse är i stort sett samställig med Torbjörn, fast omvänd. Det hon gjort sig skyldig till - hårklippning, smeta blod i BO:s ansikte - har hon "tvingats" till av Torbjörn. BO har berövats livet på det sätt Torbjörn berättat, men enligt Gunilla är det Torbjörn som utdelat knivhuggen.

Enligt en socialassistent hade Irene ca tre månader före mordet, berättat för henne att Torbjörn knivhuggit henne i benet och hotat henne med pistol vid olika tillfällen. Irene "erkände" också för socialassistenten att hon lurat Torbjörn i en lägenhetsaffär.
Detta vittnesmål + det faktum att Torbjörn var den som blivit ”blåst, samt tidigare var dömd för att ha försökt knivdöda en man, ansåg rätten gav tyngd åt scenariot där Torbjörn var den drivande och och den som utdelat knivhuggen.

Tingsrätten ansåg emellertid inte att Torbjörns och Gunillas uppgifter om händelsen gav en helt korrekt skildring, eftersom rättsläkaren funnit ytterligare skador på Irenes kropp som aldrig fick någon förklaring.

Torbjörn, f 1943, var dömd för brott vid upprepade tillfällen sedan 1963, han dömdes bl a 1974 till sex års fängelse för försök till dråp. Gunilla, f 1948, började missbruka narkotika i ung ålder och från det att hon var 14 till 18 intagen på ungdomsvårdsskola.
Torbjörn dömdes för mord, misshandel och olaga frihetsberövande till livstids fängelse. Gunilla friades för mord men dömdes till 1,5 års fängelse för misshandel, olaga frihetsberövande och olaga hot.
Senast redigerad av Ettsjutretton 2022-10-02 kl. 11:41.
Citera
2022-10-02, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Nedan följer beskrivningen av ett fall som jag tycker är intressant i sammanhanget. De inblandade tillhörde samma "klientel" som da Costa, BO var "försvunnen" en tid innan mordet uppdagades, GM planerade att stycka och forsla bort BO:s kropp i sopsäckar m m. Även om detta förstås är ett extremt fall, så kan det också ge en fingervisning i hur det kunde gå till om man "blåste", eller hamnade i onåd med någon, i denna "värld".

På våren 1981 uppdagades ett ruskigt mord i en lägenhet på Pelargatan 16 vid Skärmabrinks t-banestation i södra Stockholm. Bakgrunden var att BO (Irene) överlåtit nämnda lägenhet svart till GM (Torbjörn). För detta hade GM betalat 9500 kr. När GM flyttat in i lägenheten fick han veta att det fanns ett vräkningsbeslut på lägenhetsinnehavaren, BO. GM hade alltså blivit "blåst", och bestämde sig för att tillsammans med en kamrat, GM2 (Gunilla), hämnas. Nedan utdrag ur domen, som avhandlade mordet + en del annat. Åklagarens yrkanden:

Torbjörn uppger:

Gunillas berättelse är i stort sett samställig med Torbjörn, fast omvänd. Det hon gjort sig skyldig till - hårklippning, smeta blod i BO:s ansikte - har hon "tvingats" till av Torbjörn. BO har berövats livet på det sätt Torbjörn berättat, men enligt Gunilla är det Torbjörn som utdelat knivhuggen.

Enligt en socialassistent hade Irene ca tre månader före mordet, berättat för henne att Torbjörn knivhuggit henne i benet och hotat henne med pistol vid olika tillfällen. Irene "erkände" också för socialassistenten att hon lurat Torbjörn i en lägenhetsaffär.
Detta vittnesmål + det faktum att Torbjörn var den som blivit ”blåst, samt tidigare var dömd för att ha försökt knivdöda en man, ansåg rätten gav tyngd åt scenariot där Torbjörn var den drivande och och den som utdelat knivhuggen.

Tingsrätten ansåg emellertid inte att Torbjörns och Gunillas uppgifter om händelsen gav en helt korrekt skildring, eftersom rättsläkaren funnit ytterligare skador på Irenes kropp som aldrig fick någon förklaring.

Torbjörn, f 1943, var dömd för brott vid upprepade tillfällen sedan 1963, han dömdes bl a 1974 till sex års fängelse för försök till dråp. Gunilla, f 1948, började missbruka narkotika i ung ålder och från det att hon var 14 till 18 intagen på ungdomsvårdsskola.
Torbjörn dömdes för mord, misshandel och olaga frihetsberövande till livstids fängelse. Gunilla friades för mord men dömdes till 1,5 års fängelse för misshandel, olaga frihetsberövande och olaga hot.

Ett väldigt intressant parallellfall!

Ett bra exempel på hur det kan gå, när missbrukare och kriminella ska lösa laddade konflikter. De går från irritation till ilska och övervåld på fem minuter.

I da Costas fall, var det övertydligt var hotbilden kom ifrån. Ett flertal personer vittnade om våld mot da Costa och grova hot. Våldet och de grova hoten kom från undre världen och pundarna i Stockholm.

Hur irritabla och labila pundare, märks i utredningen. Heroinisten Pekka misshandlar da Costa mitt på blanka dagen. Orsaken? Hon och Nille lyckades inte fixa heroin åt Pekka, som blir skitförbannad. Frågan är vad en sån kille gör om han blir blåst på 5000 kr.

Med tanke på hoten mot da Costa, är det lätt att tänka sig att pundarna snackade ihop sig och ordnade en sk märkning (internt straff) eller ett mord.

Kanske hade hon helt enkelt straffat ut sig....

En märkning kan spåra ur och leda till döden.
Citera
2022-10-02, 18:59
Medlem
Tänker vi oss en grupp som bestämmer sig för att snacka allvar med BO och/eller straffa henne, finns det många kandidater att välja på.

Langare och andra som BO lurat och var skyldig pengar, kan ha dödat BO tillsammans men det är inte säkert att det var meningen.

Någon som var extra irritabel kan ha dragit kniv dödat BO och det kan ha gått på 10 sekunder. Pundare kan bli dödade för vilket trams som helst. BO:s skulder var ingen struntsak. Och BO:s skulder är ett mkt troligt motiv till mord.

Vi kan också notera att BO:s kvarlevor hittades ung 50 m från en ökänd missbrukare och indrivare.

Ett annat parallellfall: styckmordet i Bollnäs.
Fullständig idiotiskt och väldigt typiskt. Bara kaos och impulsivitet och improvisation.
Senast redigerad av Eremona2.0 2022-10-02 kl. 19:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in