2022-09-30, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
TV2 nå i kveld:
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/domt-for-voldtekt-og-bedragerier-dette-vet-vi-om-lorenskog-siktede/15151136/
Nylig ble det kjent at hele etterforskningsledelsen i Lørenskog-saken er skiftet ut etter en intern uenighet. Ifølge VG var det likevel den forrige påtalelederen, politiadvokat Gjermund Hanssen, som tok ut siktelsen mot 31-åringen.

Siktelsen ble tatt ut i mai. Helt naturlig at dette ble gjort av GH.
Citera
2022-09-30, 21:10
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsvogeren
Siktelsen ble tatt ut i mai. Helt naturlig at dette ble gjort av GH.
Enig. Bare en presisering siden det i et tidligere innlegg i dag ble sagt at tiltale ble tatt ut etter at GH sluttet.
Citera
2022-09-30, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Er ikke RU tenkt som en slags lynavleder, som skal villede politiet i retning småkriminelle eller kriminelle miljøer.

Uten RU ville kanskje politiet gått hardere ut mot andre personer i THs nære krets. Som FS, adv BB, denne tyske hotelldirektøren jeg alltid glemmer navnet på. Osv. Osv.
Jeg begynner å tenke mer i baner om at ru ikke er involvert, men avslørte ths interesse for monero og ga han ideen om falsk kidnapping. Kan ha gitt opplysninget evt videreformidlet noe som han ikke visste skulle brukes til drsp.
Citera
2022-09-30, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Jeg begynner å tenke mer i baner om at ru ikke er involvert, men avslørte ths interesse for monero og ga han ideen om falsk kidnapping. Kan ha gitt opplysninget evt videreformidlet noe som han ikke visste skulle brukes til drsp.

Noen bestilte, andre utførte. Kanskje RU faktisk kun har blitt brukt. Men at han burde fortstått at han bidro med noe kriminelt og derfor fortsatt er siktet. RU virker jo ikke akkurat som noen kriminell dude.
Citera
2022-09-30, 21:26
Medlem
Citat:
Noen bestilte, andre utførte. Kanskje RU faktisk kun har blitt brukt. Men at han burde fortstått at han bidro med noe kriminelt og derfor fortsatt er siktet. RU virker jo ikke akkurat som noen kriminell dude.
Håper usnsett at snøballen ruller igjen og at gm avsløres sakte men sikkert for å bruke thd ord.
Citera
2022-09-30, 22:51
Medlem
Citat:

Og han er ikke sigtet for drab, som de 2 andre. Det virker som om, at det er drabshypotesen de fortsat står fast ved med den nye sigtelse for medvirkning til drab (og ikke kidnapningshypotesen). Så noget kan tyde på, at de må have nogle beviser på drab, ellers kan man jo ikke sigte folk for det, når de heller ikke har et lig.
Senast redigerad av rlk73 2022-09-30 kl. 23:01.
Citera
2022-09-30, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datomerking
Navnet er Googlet heftig natt til i dag. Så mulig det er journalister som gjorde research til saken?

https://trends.google.com/trends/explore?date=now%201-d&geo=NO&q=Praveen%20Srikanthan

Er du sikker? de skrev han er etnisk norsk? jeg fant ikke engang et bilde av han
Citera
2022-09-30, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Hvem har han hatt med seg da?? Har har jo ikke klart alt dette helt alene. Tenker da på den alt som er gjort i forkant, drapet / drapsdagen (han har alibi), skjuling av liket etterpå osv osv Er alt dette en en manns handling? No way

Det er en stor sannsynlighet for at selve drapet og fjerningen av liket er en enmanns handling, sannsynligvis utført på natten etter teaterbesøket. Dette krever falske alibier og hjelp til kryptoplottet. Det vil måtte involvere 2 til 4 personer som TH har mental og økonomisk kontroll på i en eller annen form. Planleggingen har sannsynligvis foregått siden 1994, så det har vært tid nok til å legge planer for et «det perfekte» mord🧐
Citera
2022-09-30, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Er du sikker? de skrev han er etnisk norsk? jeg fant ikke engang et bilde av han

Hvor sto det?Jeg ser bare Norsk statsborger.
Citera
2022-09-30, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Denne advokaten er en kjeltring selv

Jeg trodde man måtte være helt ren for å være advokat, men har skjønt at det er ting man kan godta, men hva har vedkommende gjort og hvorfor kan advokater ha ting på rullebladet? jeg forstår ikke hva som er lov og ikke lov, men dette sier jo mye om vedkommende. Det er utrolig at noen gidder å utdanne seg til å kunne bli jurist og jobbe som advokat for så å gjøre simple ting på fritiden. De tjener jo godt.
Citera
2022-09-30, 23:55
Medlem
Citat:
Affz*l Gh*uri er IKKE advokat. Kun kjeltring i følge VG:
https://www.vg.no/spesial/2020/advokatfirmaet/

Tipper VG kommer med en artikkel om relasjonen snart.

Fun-fact: PSS brukte intill nylig advokat Th*mas Kl*evenberg som advokat. Han er NABOEN til Fr*edrik Snev*. Do the math. TK er ansatt i Rogstad som drives av Affz*l.

Fre*drik Snev* er vel ikke mistenkt i Lørenskog-saken? jeg har bare lest veldig bra ting om han. Har ikke orket å følge med her på en stund, men fikk med meg dagens nyhet som de fleste andre.
Citera
2022-10-01, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Er ikke RU tenkt som en slags lynavleder, som skal villede politiet i retning småkriminelle eller kriminelle miljøer.

Uten RU ville kanskje politiet gått hardere ut mot andre personer i THs nære krets. Som FS, adv BB, denne tyske hotelldirektøren jeg alltid glemmer navnet på. Osv. Osv.

Ingen krimsak kan løses som et puslespill. Tilfeldighetene råder. Hvordan kan du være så sikker i din sak?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in