2022-09-30, 22:32
Medlem
Nu har hon skrivit om viktnedgången. En av dom första kommentarerna är ”ja, jag tyckte du såg snyggare ut.” Suck.
Citera
2022-09-30, 23:30
Medlem
Nu är hon och Sofia propp med att man kan få en hemstailing i sitt sk "salong"/vardagsrum i deras drööömiga beiga ton. Från någon som sponsrar med 30000 kronor med detta beiga stil!
För att få denna "förmånen" ska man först ööönska till dessa sk "damer" att man att de gör om ens största rum samt tömma bort allt från detta rum med möbler, tavlor ( som Sofia propp själv har en ENDAST en på väggen) prydnadsminninnen etc att ta bort.
Blir det en trasig tygtrasa på golvet som redan innan samlat damm och kvalster med en större kudde på golvet?
Plus en stor blomsterbukett från Gamla stan i en kastrull på golvet!
Ps. Kastrullen är inhandlad på loppis på Gotland av hennes bror som tjänar pengar att sälja vidare.
Citera
2022-10-01, 08:52
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
Nu är hon och Sofia propp med att man kan få en hemstailing i sitt sk "salong"/vardagsrum i deras drööömiga beiga ton. Från någon som sponsrar med 30000 kronor med detta beiga stil!
För att få denna "förmånen" ska man först ööönska till dessa sk "damer" att man att de gör om ens största rum samt tömma bort allt från detta rum med möbler, tavlor ( som Sofia propp själv har en ENDAST en på väggen) prydnadsminninnen etc att ta bort.
Blir det en trasig tygtrasa på golvet som redan innan samlat damm och kvalster med en större kudde på golvet?
Plus en stor blomsterbukett från Gamla stan i en kastrull på golvet!
Ps. Kastrullen är inhandlad på loppis på Gotland av hennes bror som tjänar pengar att sälja vidare.

Tänkte faktiskt på det här med tavlor häromdagen. Elsa har plockat ner nästan alla tavlor och speglar både på Gotland och i stan. Ser så trist ut.

Funderar även på om de ska sälja huset på Gotland? Allt är målat beige, inga tavlor uppsatta, ny beige soffa och den hemska designlampan i tyll… trädgården verkar hon lagt ner totalt, inga träd eller framtidsplaner alls. Bara en vildvuxen gräsmatta. Vad tror ni?
Citera
2022-10-03, 17:17
Medlem
Det passar lilla präktiga fröken proppmätt bättre att vara tjock och trind. Det är mer i linje med hennes personlighet. Gapig och yvig och med låg impulskontroll. Det känns också att det är mer i linje med hennes tomma personlighet att låna saker från omgivningen och suga upp trender. Samt stoppa i sig allt som är gott. Finns det någon mer beskäftig samtida människa?
Citera
2022-10-03, 17:22
Medlem
hahahha kommentaren ovan!
Citera
2022-10-03, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ehhm
hahahha kommentaren ovan!

Säkert Wood som skrivit den!
Citera
2022-10-04, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Williammorris
Johanna Bradford är med i inredningspodden med Johanna Hulander och de diskuterar titlar och vad hon gör. Bradford ”tar inte illa vid sig” om någon kallar henne för influencer men hon tycker själv inte att hon är en eller vill vara en😆 Också spolar vi fram till hennes senaste blogginlägg då hon glatt gör reklam
för vitamin-kraffs med hjälp av sina barn. Typiskt influencer-beteende tycker jag…
Jag får en känsla av att hon hela tiden vill vara above alla andra inrednings-influencers och att hon inte vill tillhöra den kategorin?
Vore det inte kul att sammanställa en lista på saker/grejer en typisk inrednings-flunsa gör?
Jag har några bidrag:
- Sätter sin unge i diskhon och fotar.
- Säger att de brinner för hållbarhet och köper designklassiker som ska hålla länge. Men sen köper de nytt…

Haha precis så! Så störande med alla dessa influenser som låtsas att de är något annat än vad det är! Johanna Bradford är ju en enkel influecncer som alla de andra, vad tror hon liksom!? Så nedlåtande mot branschen och sina sammarbetspaetners. Hon säljer ju definitivt ut sig precis som blondinbella, Kenza eller vem som helst. Det här gänget verkar tänka att de kommer undan med det vara för att de missbrukar beige och svenskt tenn.
Citera
2022-10-07, 12:59
Medlem
Apropå hennes inlägg om "kompisstegen", hur gammal är Elsa egentligen? Skrattade rakt ut när hon skrev att hon "hanterade det så bra" när en kompis flyttade och att det kanske berodde på hennes egen flytt från Göteborg. Liksom ska hon få en medalj för att hon inte ställde till med en scen när en annan vuxen människa gjorde ett livsval och inte hade sköra lilla Elsa i åtanke? Och drar hon PÅ RIKTIGT upp en flytt hon gjorde för TRETTIO ÅR SEDAN som förklaring till att hon är "van vid flyttar" och kunde hantera det bra? Har hon inget filter i huvudet alls, förstår hon inte hur barnslig hon verkar?

Och btw, visst borde det vara Sandra hon och Lizzie pratade om?
Citera
2022-10-07, 13:56
Medlem
”Det kan vara allt från en värmande matchalatte till att jag tänder alla ljus, rollar ansiktet med en kall ansiktsroller som varit i kylskåpet över natten och extra fet dagcreme eller så plockar jag undan lite efter gårdagen.”
”På kvällen tar jag ett varmt bad och skrubbar huden med en vävd hampavante, fyller badet med hett vatten och härlig olja och sen tittar Pontus och jag på en serie ihop. ”
” Att sätta hälsa främst känns så himla viktigt för mig just nu. ”

Snälla! Säg att det är på skämt. Säg att hela bloggen är ett konstprojekt som driver med vår samtid för när världen brinner så kan inte kapselgarderober, kalla ansiktsrollers och dörrkransar vara det som upptar våra medvetanden. Blir på riktigt ledsen över detta. Det hela framstår ju mer och mer som en flykt från verkligheten och att den flykten är som en drog för läsarna, som fyller oss med falsk trygghetskänsla och därför blir farlig. Jag vill bara skrika VAKNA!
Citera
2022-10-07, 23:04
Medlem
peterZiipens avatar
Hon kommer vara med i Filip och Fredriks Alla mot Alla om drygt en vecka. Ska bli spännande och se hur det ligger till med allmänbildningen. Gissar på
Citera
2022-10-08, 08:36
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomersetMum
”Det kan vara allt från en värmande matchalatte till att jag tänder alla ljus, rollar ansiktet med en kall ansiktsroller som varit i kylskåpet över natten och extra fet dagcreme eller så plockar jag undan lite efter gårdagen.”
”På kvällen tar jag ett varmt bad och skrubbar huden med en vävd hampavante, fyller badet med hett vatten och härlig olja och sen tittar Pontus och jag på en serie ihop. ”
” Att sätta hälsa främst känns så himla viktigt för mig just nu. ”

Snälla! Säg att det är på skämt. Säg att hela bloggen är ett konstprojekt som driver med vår samtid för när världen brinner så kan inte kapselgarderober, kalla ansiktsrollers och dörrkransar vara det som upptar våra medvetanden. Blir på riktigt ledsen över detta. Det hela framstår ju mer och mer som en flykt från verkligheten och att den flykten är som en drog för läsarna, som fyller oss med falsk trygghetskänsla och därför blir farlig. Jag vill bara skrika VAKNA!

Fast vad menar du? Vad skulle hon göra annorlunda? Jag badar också länge och smörjer in mig, bakar och pysslar med barnen och lagar goda grytor.

Vad är det som brinner? Inget som rör mig i alla fall. Att följa media och konspirationer om miljö och avlägsna krig istället för att fokusera på sitt liv är väl mer verklighetsflykt i så fall?
Citera
2022-10-08, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Fast vad menar du? Vad skulle hon göra annorlunda? Jag badar också länge och smörjer in mig, bakar och pysslar med barnen och lagar goda grytor.

Vad är det som brinner? Inget som rör mig i alla fall. Att följa media och konspirationer om miljö och avlägsna krig istället för att fokusera på sitt liv är väl mer verklighetsflykt i så fall?

Gasläcka i Östersjön, Iran, Ukraina, kärnvapenhot, miljön - välj en fråga eller alla. Och det där ”avlägsna kriget”…. Kanske inte så avlägset snart. Jag menar inte att hon ska sluta bada jag menar att hon kan sluta beskriva detaljerna kring ett bad som om det var något superviktigt. Om vi pratar om det som att det är det blir det det tillslut. Och det låter härligt och man blir som hypnotiserad av mys. Opium för folket. Skitdrömmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in