2022-09-30, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tartariamannen
Du kommer inte undan detta om det är det du undrar!

Du ser hela jordklotet från två olika filmer/bilder eller hur?

Så försök förklara varför det är så stor differens mellan jordgloberna från två tidsperspektiv.
Jag har förklarat varför jorden är mycket större på den ena bilden än på den andra. Vad är problemet annars? Upplys någon med en IQ över 80.
Citera
2022-09-30, 20:51
Medlem
Citat:

Du ser hela jordklotet från två olika filmer/bilder eller hur?

Så försök förklara varför det är så stor differens mellan jordgloberna från två tidsperspektiv.
Igen; du förstår dig inte på kameror. Sen kan du kalla mig vad du vill, det ändrar inte faktum att det är din okunskap som orsakar din förvirring. Titta på Idol med mamsen istället.
Citera
2022-09-30, 20:53
Medlem
Tartariamannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Jag har förklarat varför jorden är mycket större på den ena bilden än på den andra. Vad är problemet annars? Upplys någon med en IQ över 80.

Så! Upplys oss! Varför är jordklotet 100 ggr större på den senaste bilden.

Ditt vidvinkel har inget med detta att göra. Detta handlar om perspektiv.
Citera
2022-09-30, 20:53
Medlem
Citat:

Å jo, det gör vi. För mig och de flesta andra finns det väldigt rimliga förklaringar. Du är helt enkelt upphetsad över något som du inte begriper men som alla andra begriper. Din enfald är på intet sätt något argument för vare sig det ena eller det andra, din stumma hjärna är inget som dikterar vilkoren för vem som kommer undan med vad.

Citat:

Kamerans brännvidd. Hur mycket du har zoomat.
Senast redigerad av WilleGarvin 2022-09-30 kl. 20:57.
Citera
2022-09-30, 20:57
Medlem
Tartariamannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Igen; du förstår dig inte på kameror. Sen kan du kalla mig vad du vill, det ändrar inte faktum att det är din okunskap som orsakar din förvirring. Titta på Idol med mamsen istället.

Detta har inget med kameror att göra min lille pöjk!
Citera
2022-09-30, 20:59
Medlem
Citat:

Så två fotografier har inget med kameror att göra?

Tror nog du får börja om från början. Varför har fotografier inget med kameror att göra? Är din nya tes att det handlar om fotografier som är tagna av något annat än kameror? Fotografier som har tillkommit utan vare sig kameror eller objektiv?
Senast redigerad av WilleGarvin 2022-09-30 kl. 21:04.
Citera
2022-09-30, 21:02
Medlem
Citat:
Så! Upplys oss! Varför är jordklotet 100 ggr större på den senaste bilden.

Ditt vidvinkel har inget med detta att göra. Detta handlar om perspektiv.
Men vad i hela friden menar du? Har du någonsin sett eller hört talas om ett teleobjektiv? Har du någonsin hört talas om kikare? Vi lever i 2022, och jag har använt kikare och teleobjektiv i 50 år, och du vet inte vad de är... eller gör du? Jag blir nästan rädd.
Citera
2022-09-30, 21:04
Medlem
Tartariamannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Så två fotografier har inget med kameror att göra?

Menar du att de skulle förminskat bilden/filmningen från 1969? Det tror jag knappast! Varför skulle de göra detta isåfall?
Citera
2022-09-30, 21:10
Medlem
Citat:
Menar du att de skulle förminskat bilden/filmningen från 1969? Det tror jag knappast! Varför skulle de göra detta isåfall?

Jag tror faktiskt ingen i hela världen förstår vad du försöker säga. Jag kan förminska och förstora bilder på min dator. Handlar bara om att trycka typ ++ eller --

Varför jag vill göra detta? Tja vem vet. Kul kanske? Snyggare? Få dig att gå loss på skit?
Citera
2022-09-30, 21:10
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Nej varför tror du det. Är naturligtvis så att man använt olika ojbektiv från början. Hur tror du själv att skillnaden i storlek på olika fotografier uppkommer?
Citera
2022-09-30, 21:18
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Aahh! Nu kommer portväktare nummer tre in i bilden! Jonas! Vad har du i timmen? 130? 140?

Du ser att mina bevis håller och då skickar de in dig. Eller hur? Har jag rätt?
Portväktare? Sådant brukar ni plattskallar börja tjata om när ni inte har vettiga argument. Att storleken på saker man fotograferar ändrar storlek när man zoomar eller byter objektiv är ju självklart. Förklara istället hur du själv tror att storleksskillnaden uppstår istället för att tugga om portväktare. Tror du ärligt att det finns folk som har betalt för att skriva på Flashback? Vilka bevis och vad bevisar dom?
Citera
2022-09-30, 21:25
Medlem
Citat:
Jösses. Poletten trillar inte ner, inte ens i närheten av apparaten. Pöjk? Man tackar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in