2022-09-30, 18:58
Medlem
-DaRude-s avatar
När ska västvärlden inse att det inte går att "bota" rovdjur som denna mordiska våldtäktsman? Det faktum att de aldrig kan garantera att han tillfrisknar från sitt jag är skäl nog att hålla honom inlåst resten av livet, för det är alldeles uppenbart att han kommer begå brott igen och ständigt utgöra en risk i samhället. Hur många gånger ska man begå samma misstag gång på gång, med vanföreställningen att socialkärringar och psykologer ska kunna prata vett i såna här våldsbenägna avarter? Det går inte. Alla seriemördare med sexualmotiv i synnerhet som studerats (ja, GM tillhör den kategorin av människor då han alltid kommer ha dessa impulser och lustar) har haft tendenser som aldrig riktigt försvinner, både Bundy och Dahmer intygade med all uppriktighet att de förmodligen skulle begå brott igen om de släpptes ut. Det är inte värt risken i detta fall heller, för han kommer definitivt att ge sig på fler i framtiden.
Citera
2022-09-30, 19:02
Medlem
Fibonaccitals avatar
Ja, ni alla här inne har nog redan sett SVT idag.

chockartad händelse som har ställt vardagen på ända, säger Urban Rönnblom, flickans målsägandebiträde.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...blom-om-atalet

försök till mord och grov våldtäkt på en nioårig flicka.

Enligt åtalet har pojken utsatt flickan för strypvåld – vilket gett henne bestående men i form av hjärnskador.

– Flickan har utsatts för ett synnerligt lidande och angripit henne med grovt våld, säger åklagare Andreas Nyberg.

– Om hon inte hade kommit under sjukhusvård hade hon avlidit

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...-grov-valdtakt

Pojken själv och hans föräldrar har hela tiden sagt att pojken är 15 år.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...fa-information

Vad kan jag säga mer än att ut med svinen från Sverige!

Gör som Danskarna gör... Ut med dem, ut med hela släkten, ta bort deras medborgarskap.

De förtjänar INTE att stanna här!
Citera
2022-09-30, 19:09
Medlem
Flor-Idas avatar
Vet vi vad för slags bestående skador flickan fått? Kommer hon vara ett kolli för resten av livet? Eller är den någon lättare form av hjärnskada? Vore tacksam om någon ville göra en kortfattad bild av det som framkommit. Jag orkar inte bläddra igenom den stora tråden för svar.
Citera
2022-09-30, 19:10
Medlem
okok1s avatar
Vad är det för bestående hjärnskador? Vissa hjärnskador är ju extrema där folk i princip inte kan prata längre och behöver hjälp dygnet runt.
Citera
2022-09-30, 19:12
Medlem
Jag hoppas pojken utvisas från Sverige främst för flickans skull men även för alla människor skull.

Mitt hjärta går sönder när jag tänker på vilken dödsångest lilltjejen måste gått igenom.
Citera
2022-09-30, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vad är det för bestående hjärnskador? Vissa hjärnskador är ju extrema där folk i princip inte kan prata längre och behöver hjälp dygnet runt.
Kraftigt våld mot huvudet med bla. pinnar och strypning med skosnören, hade hon inte kommit in till sjukhuset så snabbt hade hon avlidit.
Jag tror att flickan kommer behöva assistans 24/7 om hon kommer lämna sjukhuset.
Citera
2022-09-30, 19:37
Medlem
Pojkjäveln ska utvisas på livstid!
Även föräldrarna som inte klarade av att uppfostra kräket till negeravskum....
Citera
2022-09-30, 19:41
Medlem
fyfan vilken sjuk händelse!!!!

om sverige hade varit ett normalt land så hade n****jäveln dinglat i ett träd redan dagen efter. tänk er vilken fruktansvärd ångest flickan måste ha haft

sverige måste genast påbörja en gigantisk återvandring!!! jag vågar fan inte släppa ut mina flickor längre
Citera
2022-09-30, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Ja, och nån tyckte hon kunde höras trots ”minnesförlust”. Så kallad ironi.

Eller så är det en spin-off på nysvenskan där rispskador kan vara att skära halsen av någon med trubbig kniv eller där 911 kan vara en ”olycka” och inte terrordåd. Eller för all del regelrätta upplopp som är ”lite stök”. Get used to it 👍
Citera
2022-09-30, 19:56
Medlem
Kan K A M A L S H E M S I vara pappans Facebook?
Citera
2022-09-30, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triippi
Ser så ut, under övrig bevisning punkt 18 kan man läsa att GM’s pappa försökt förmedla till polis att Abushi erkänt. Under punkt 26 kan vi läsa att vårdnadshavare till BO har försökt ändra hans ålder uppåt 2019.

Varför har det varit så svårt att få migrationsverket att skriva upp åldern ?

Bra fråga som jag hoppas vi får svar på. Eftersom hans mentala nivå låg närmare en 8 åring än en 13 åring ville dom kanske ha kvar honom i dom lägre skolklasserna.

Hade dom korrigerat upp hans ålder 2019 hade socialen förhoppningsvis sett allvarligare på överfallet på kvinnan i gångtunneln samt skoltaffsandet.

Alla inblandade instanser borde granskas.
Citera
2022-09-30, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankfeber
Jag tror att flickan kommer behöva assistans 24/7 om hon kommer lämna sjukhuset.

Så är det säkerligen. Längden på hennes nersövning och efterföljande och pågående sjukhusvistelse tyder på väldigt svåra och permanenta hjärnskador.
Senast redigerad av 4pmovement 2022-09-30 kl. 20:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in