2022-09-30, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dragspelochbas
Du är medveten om att din hjälte bara är en pr-produkt va? Som Kim Kardashian, Greta ”HOW DARE YOU” Thunberg.. ja, you get the drill chief.

Kriget är på riktigt och han är kvar i Kyiv fast det är långtifrån ofarligt.
Citera
2022-09-30, 13:54
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Förväntar du dig att jag ska slösa mer tid på dig när du inte ens anstränger dig för att förstå vad jag presenterar?

Varför applicerar du bara den logiken på judar och inte på ickejudar?
Citera
2022-09-30, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av navyou14
Eller för att det råder hög nepotism bland Judar, detsamma gäller även för antagning vid Ivy League universitet och andra toppuniversitet som UCLA, Berkeley, Caltech, University of Chicago, Duke, MIT och Stanford. Du skulle bli överraskad om att veta den moderna neokonservatismens judiska rötter, ex. Douglas Feith, James Colbert, Charles Fairbanks, Jr., Jonathan Torop, David Wurmser, Meyrav Wurmser, och IASPS ordförande Robert Loewenberg publicerade en utrikespolitisk policy för Netanyahu under 90-talet (1996). Richard Perle startade intitativet under namnet "A Clean Break: A New Strategy for Securing the Realm" och anordnade en utrikespolitik för Israel som i sig var en prototypplan för Irakkriget. Wurmser, Feith, Perle kom senare för att jobba som undersekreterare år 2001 under G.W Bush administrationen med Rumsfeld som USAs försvarsminister. De skapar ytterligare en ny myndighet i Pentagon under samma skede; "Office Of Special Plans" som var gjord för att planera falska länkar mellan Saddam Hussein och Al-Qaeda, dessa länkar skulle framstå som ett rimligt motiv för att skicka trupper till Irak.

Neokonservativa har ingen trogenhet eller landsplikt för nationsstater som USA och andra länder inom västvärlden. De använder sig eufemistiska drag vid skapandet av utrikespolitiska policyn för att gynna deras särgrupp av makteliter, främst i Tel Aviv. Intressant hur inflytelserika judar genom "humanistiska organisationer" främjar för pådriven flyktingpolitik i västländerna och anklagar västländerna för "anti-semitism och xenofobi" medans de själva hyser agg mot icke-judiska invandrare och temporära arbetare i Israel.

Judar i västvärlden som fortfarande har trogenhet till Israel är ett hot mot västvärldens existens. Vill man bo i ett västland skall man ha trogenhet till det landet och dess människor fullt ut, annars får man löna sig med att vara en temporär arbetare eller expat. Jag är inte antisemitisk i detta uttryck, eftersom detsamma gäller andra grupper som kurder, assyrianer och icke-ursprungliga grupper etc. Kolla bara vad som hände när vi lät kurdisk politik styra vår försvarspolitik för några måndader sen när kurden Amineh Kakabaveh stod i vägen för NATO-medlemskap.

Ja absolut är det ett alternativ att tro på galna konspirationsteorier istället för bevisade förklaringar. Därför vi har flat earthers.
Citera
2022-09-30, 13:58
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Varför applicerar du bara den logiken på judar och inte på ickejudar?
Vad dillar du om? Är du fullvaxxad i huvudet?

Jag har givit mer än nog med bevis för judefuffens.
Citera
2022-09-30, 14:01
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Vad dillar du om? Är du fullvaxxad i huvudet?

Jag har givit mer än nog med bevis för judefuffens.

Du skriver att om ett företag är skapat av judar och sen säljs är det ändå kontrollerat av judar p.g.a att judar känner varandra. På vilket sätt är det annorlunda om ett företag som är skapat av svenskar och säljs till judar? Känner inte svenskar andra svenskar?
Citera
2022-09-30, 14:07
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Du skriver att om ett företag är skapat av judar och sen säljs är det ändå kontrollerat av judar p.g.a att judar känner varandra. På vilket sätt är det annorlunda om ett företag som är skapat av svenskar och säljs till judar? Känner inte svenskar andra svenskar?
Nej jag presenterade kopplingar mellan BlackRock och Rothschild, med lite bakgrundsinfo tillagt. Det finns många fler kopplingar, som tillsammans gör det troligt att Rothschild är en av huvudaktörerna bakom BlackRock (och även Federal Reserve).
Citera
2022-09-30, 14:10
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Nej jag presenterade kopplingar mellan BlackRock och Rothschild, med lite bakgrundsinfo tillagt. Det finns många fler kopplingar, som tillsammans gör det troligt att Rothschild är en av huvudaktörerna bakom BlackRock (och även Federal Reserve).

Du skulle belägga att Blackrock var ägt av judar, inte att de känner judar.

Kärnan i din patologi är att om du har en konspiration av tio stycken individer och en av dem är jude så antar du automatiskt att det är juden som bestämmer trots att det är nio stycken andra som inte är judar. Det slår aldrig fel heller. Rationaliserar man din världsbild så fattar man att innerst inne så tänker du att alla judar är tio gånger smartare än alla andra. Vilket är smickrande men det är helt jävla spritt språngande.
Citera
2022-09-30, 14:15
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Du skulle belägga att Blackrock var ägt av judar, inte att de känner judar.

Kärnan i din patologi är att om du har en konspiration av tio stycken individer och en av dem är jude så antar du automatiskt att det är juden som bestämmer trots att det är nio stycken andra som inte är judar. Det slår aldrig fel heller. Rationaliserar man din världsbild så fattar man att innerst inne så tänker du att alla judar är tio gånger smartare än alla andra. Vilket är smickrande men det är helt jävla spritt språngande.
Såg du inte att hela ledningen på BlackRock är judar, räcker inte det för att belägga judisk kontroll? Det är du som är i patologisk förnekelse av verkligheten. Du har endast halmgubbar om min påstådda världsbild att komma med.
Citera
2022-09-30, 14:19
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Såg du inte att hela ledningen på BlackRock är judar, räcker inte det för att belägga judisk kontroll? Det är du som är i patologisk förnekelse av verkligheten. Du har endast halmgubbar om min påstådda världsbild att komma med.

Nej jag såg varken att alla var judar eller argument för att ledningen äger Blackrock.
Citera
2022-09-30, 14:22
Medlem
Behöver inte ha något med någon Jude-agenda och ”hemliga” sällskap att göra. Inte ens den mest inbitne antisemiten kan förneka att judarna förföljts och trakasserats i århundraden. De har således, likt vilken levande organism som helst, anpassat sig till situationen. Öppningen för judarna kom när Muslimerna och de kristna var för skitnödiga och förblindade av sitt eget moralknarkande att de ”dumpade” hela bankväsendet på judarna och gjorde dem mäktiga. Sen har allt mördande och förföljande gjort att judar blivit extremt selektiva i sin fortplantning och sannolikt har de fått sin genpool förädlad genom att korkade judar inte överlevt.
Man ser samma tendens hos västafrikanska slavar i Nordamerika. För krävdes det en stark fysisk kropp för att överleva slaveriet. Således är svarta amerikaner tex väldigt överrepresenterade inom elitboxning. Inget konstigt alls. Handlar om gener och naturligt urval.

Ni som letar efter konspirationer och försöker lägga något slags intrikat pussel över judarnas inblandning i allting kan lägga ned. Judarna är helt enkelt ett folk som har/är:
1. Smartare än de flesta
2. Har starka motiv att se till att nå positioner där de kan kontrollera sitt eget öde.

Inte sitter ni och lägger fram konspirationsteorier om varför svarta är bra på boxning och sprint? Judarna har helt enkelt en annan överlevnadsstrategi. Det ena har lett till det andra.

Personligen är jag ingen fan av stor-juden, typ Rotschild, Bonnier etc. Average-juden ser jag som vilken person som helst. Efter vita sekulära medelklasseuropeer så kommer den sekulariserade juden på andra plats i min bok.
Citera
2022-09-30, 14:28
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Nej jag såg varken att alla var judar eller argument för att ledningen äger Blackrock.
Om det hade varit en lika stor överrepresentation av ryssar i det företaget så hade du säkert gapat om att det var "ett förfärligt ryssnäste". Eller om de var kineser hade du tyckt det var anmärkningsvärt. Eller eskimåer. Du är bara indoktrinerad till att göra ett specialundantag för judar. Du tittar åt sidan medan judemaffian gör sitt.
Senast redigerad av PK-befriad 2022-09-30 kl. 14:31.
Citera
2022-09-30, 14:32
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Om det hade varit en lika stor överrepresentation av ryssar i det företaget så hade du säkert gapat om att det var "ett förfärligt ryssnäste". Eller om de var kineser hade du tyckt det var anmärkningsvärt. Eller eskimåer. Du är bara indoktrinerad till att göra ett specialundantag för judar. Du tittar åt sidan medan judemaffian gör sitt.

Du menar kinesiska medborgare eller ryska medborgare? Eller menar du kinesiska eller ryska amerikaner, födda i USA?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in