Citat:
Ursprungligen postat av
Hermann666
Det fungerar inte nr jag frsker anvnda lnken till domen. Hr misstnker jag att det handlar om bevisprovokation vilket r lagligt. Har grningsmannen redan begtt ett brott t.ex. kidnappning kan polisen provocera grningsmannen till att avslja sig.
Nr det gller prostitution verkar det som om polisen skuggar prostituerade och sedan konfronterar eventuella grningsmn som dyker upp i den prostituerades nrhet. Om polisen konfronterar en kund som lmnar en lgenhet och denne erknner eller om polisen fr den prostituerade att vittna mot kunden s kan de f ett case som leder till fllande dom.
Konstigt, jag testade lnken... Hursom, i det fallet ville de provocera fram ett brott gllande utpressning. Kanske de isfall uttryckte sig mrkligt i domen men det str ordagrant att ett beslut om brottsprovokation togs.
Jo, det r deras klassiska modus. Men de har ocks visat sig lite mer kreativa (kan dessvrre inte ge fler detaljer) s mitt eviga tjat om att vara smart nr man vljer vilken sexsljare man kontaktar, hur denne upptrder och vilken milj man ska trffas i fr upprepas.