Citat:
Ursprungligen postat av
Klaisan
Urskta men tror du att du bestmmer vem som ska skriva vad till dig? Logga ut och hitta p ngot annat istllet, allt vrigt dravvel du kommer med sorterar jag automatiskt bort.. du r en snackare...
Ps. Har du lst att det inte r upp till ngot parti/riksdagen att ta det beslutet?
Men man vet aldrig. Det kommer inte pverka utgifterna/besparingarna fr ngon, dremot kommer skulden best om det sker, och det vore vl sjlvklart att vra politiker rekommenderar ngot sdant. Dom r ju inte ekonomer direkt
Jag har bett om en klla fr det du pstr. Det r enkelt och ren kutym. Fullt normalt.
Att du agerar sna och inte frstr bttre n att du kastar dig sjlv i kllaren r mest tragikomiskt. Du ska allts se min uppmaning om att ej svara som en ren vlgrning. Det blir pannkaka p pannkaka.
Men inte ens det har du frsttt.
I vrigt har du inte en aning om vad du pratar om. Vilket du gr tydligt i ovanstende.
Det r upp till regeringen, vilket omfattar 3-4 partier, att besluta om amorteringskrav. Det grs genom FI, som r en statlig myndighet utsedd av Regeringen. FI lyder under finansdepartementet, vilket har som hgsta chef Sveriges finansminister, i aktuell Regering.
S jo - Sveriges partier och i frsta hand regeringspartierna, bestmmer helt hur ett amorteringskrav ska se ut.
Ska det dessutom gras frndringar i lagen, likt det som skedde 2016, krvs en omrstning i Riksdagen.
Du behver inte tala om fr mig hur det kommer pverka ngons skuld. Det r irrelevant fr denna diskussion.
Undrar du ngot mer?
Hade du ngon klla till ditt pstende om dessa ekonomer ? Vilka r de du lutar dig mot?