2021-09-12, 07:03
  #73
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Han skräder inte orden

"Journalister inom svensk media är riktiga jävla äckliga svin"...."ska få bajskaramell mulad rätt upp i näsborrarna"
(ung.)

https://www.svtplay.se/video/32468167/motet/motet-sasong-3-hat-hot-och-nattroll?id=j3vkNZq
Citera
2021-09-13, 09:18
  #74
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Han skräder inte orden

"Journalister inom svensk media är riktiga jävla äckliga svin"...."ska få bajskaramell mulad rätt upp i näsborrarna"
(ung.)

https://www.svtplay.se/video/32468167/motet/motet-sasong-3-hat-hot-och-nattroll?id=j3vkNZq

Exakt. Idag applåderar jag Chang Frick. Det mediala etablissemanget är en mänsklig kloak - där har Chang helt rätt.

Här är en förkortad version:

https://twitter.com/i/status/1436819876610519040
Citera
2021-09-13, 10:02
  #75
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Han skräder inte orden

"Journalister inom svensk media är riktiga jävla äckliga svin"...."ska få bajskaramell mulad rätt upp i näsborrarna"
(ung.)

https://www.svtplay.se/video/32468167/motet/motet-sasong-3-hat-hot-och-nattroll?id=j3vkNZq
Det är helt otroligt vilken polemik de lyckades få till genom att få på Boisen regnbågsnagellack. Hon är verkligen uppe bland molnen med tankemönster som hennes barn säkert fått höra från sina förskollärare. Att hon tror på allvar att det är att MöTaS och PrAtA att jaga gamla tanter med kamerateam för att de begått tankebrott.
Citera
2021-09-13, 11:36
  #76
Medlem
sk33s avatar
Jag tycker det här var rätt bra, av båda, då det illustrerar hur svårt det är att prata med bönder på bönders vis och lärde män på latin. Sedan var ju ingen här vare sig bonde eller lärd, men det kan nog vara nyttigt att ha diskussioner över klassgränser, etniska gränser, yrkesgränser, utbildningsgränser, etc.

Jag tror många journalister har oerhört dålig koll på "verklighetens folk", detta populistiskt färgade epitet som svårligen kan användas neutralt i dessa dagar. Den gode Frick debatterar väldigt vårdat jämfört med hur många på min industriarbetsplats skulle argumentera om de var upprörda.

Nu tar vi ett historiefiktivt exempel: Madickens pappa är journalist och välbeställd. Madicken går i samma skola som "lus-Mia". En av grannarna som Madicken hänger hos är den törstige trasproletarie-Nilsson och dennes halvt utslitna hårt arbetande hustru. Det finns en naturlig kontaktyta och kommunikation mellan redaktör Engström och Nilssons, även om klasskillnaderna såklart var gedigna och uppenbara. Idag hade de bott i olika stadsdelar och barnen gått i olika skolor. Madickens nutida pappa hade på sin höjd intervjuat rektorn om han ville veta hur barnen i fattigskolan hade det.

Jag tror att avståndet mellan personer med stor makt (politiker, företagsledare, journalister exempelvis) och personer med liten makt har ökat. Därför blir journalister så ofta smått chockade när de möter "verkligheten", och den ter sig som en örfil. Det är däremot ingen tittare som blir förvånad över hur högt uppburna journalister beter sig. Men det kan man nog diskutera i en annan tråd.

Jag har inte läst mycket av Frick. Jag håller inte med honom i allt. Inte ens i det mesta antar jag. Men här har han många goda poänger.
Citera
2021-09-13, 16:59
  #77
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Exakt. Idag applåderar jag Chang Frick. Det mediala etablissemanget är en mänsklig kloak - där har Chang helt rätt.

Här är en förkortad version:

https://twitter.com/i/status/1436819876610519040

Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Det är helt otroligt vilken polemik de lyckades få till genom att få på Boisen regnbågsnagellack. Hon är verkligen uppe bland molnen med tankemönster som hennes barn säkert fått höra från sina förskollärare. Att hon tror på allvar att det är att MöTaS och PrAtA att jaga gamla tanter med kamerateam för att de begått tankebrott.
Ja, makalöst vad avslöjande det var om hur vår samtid ser ut: hon är helt övertygad om att hon har absolut rätt, hon gav honom knappt en syl i vädret, fjantigt (och icke-modigt) nagellack, noll djup och förståelse och hon hade även fräckheten att visa upp sin vackra våning. Man spyr lite...
Citera
2021-09-13, 17:39
  #78
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, makalöst vad avslöjande det var om hur vår samtid ser ut: hon är helt övertygad om att hon har absolut rätt, hon gav honom knappt en syl i vädret, fjantigt (och icke-modigt) nagellack, noll djup och förståelse och hon hade även fräckheten att visa upp sin vackra våning. Man spyr lite...

Ja, precis. Lite ironiskt dock att programmet inleds med att låta Boisen lipa över Fricks krönika där han tydligen beskriver hur man kan hata journalister på "rätt sätt", eftersom journalister, enligt Boisen, ju bara gör sitt jobb för demokratin genom att granska makten Bla bla bla (samma gamla skåpmat som passerade bäst före datum för minst 20 år sen), för att sedan visa upp sin journalisttrofé för trolljägarna, där ju Boisen i motsats till det hon säger, granskar medborgarna åt makten Så kan det gå Och det är ju snarare ur det perspektivet som folkets protester mot medieetablissemangets journalister måste ses.

Medieetablissemanget är så uppfyllda av sig själva och sin egen viktighet att det här perspektivet aldrig når deras hjärnor. Journalister av idag är i likhet med politikerna, en yrkeskår där inkompetens och ren idioti belönas och meriteras. Korruptionen in the works.
Citera
2021-09-13, 17:56
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Han skräder inte orden

"Journalister inom svensk media är riktiga jävla äckliga svin"...."ska få bajskaramell mulad rätt upp i näsborrarna"
(ung.)

https://www.svtplay.se/video/32468167/motet/motet-sasong-3-hat-hot-och-nattroll?id=j3vkNZq

Inte var det där väl Boisens hem?? Ett tag höll hon på att smeka något som såg ut som en fallos i glas. Hon verkar helt sakna djupare tankegång när hon lurades in i den enkla fällan.

I så fall har jag bara en kommentar:

"Låt dem äta brioche."

Chang Frick vs. Frida Boisen KO round 1.
__________________
Senast redigerad av Konrad 2021-09-13 kl. 18:01.
Citera
2021-09-14, 16:19
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Inte var det där väl Boisens hem?? Ett tag höll hon på att smeka något som såg ut som en fallos i glas. Hon verkar helt sakna djupare tankegång när hon lurades in i den enkla fällan.

I så fall har jag bara en kommentar:

"Låt dem äta brioche."

Chang Frick vs. Frida Boisen KO round 1.

Fallosen som hon smeker är hennes Kristallenpris:

Citat:
JensGanman
@JensGanman

Sekvensen när Frida Boisen står och smeker sitt Kristallenpris med regnbågsfärgade naglar är svensk tevehistoria. (vid 03.00)
https://twitter.com/JensGanman/status/1437751491616518145

Ser ut som det är i hennes hem, en 8-rummare på Kungsholmen med gissningsvis ett marknadsvärde runt 20 miljoner ( priserna ligger mellan 15-30 miljoner för våningar i den här storleken på Kungsholmen ).
Citat:
Frida Boisen fyndade en drömvåning med åtta rum och utsikt över Rådhuset i Stockholm. I det före detta hotellet har hon skrivit den självbiografiska romanen ”Berätta aldrig det här”. Så här års kopplar hon helst av i bastun, som tidigare var en av våningens tre duschar.
https://www.expressen.se/leva-och-bo/hemma-hos-5/kandishem/frida-boisen-bor-i-gammalt-hotell-helt-underbar-atta/

Det är väl i den här miljön hon laddar upp, innan hon tillsammans med TV-teamet ska trakassera och hoppa på någon trasig stackare som skrivit något opassande på nätet.
Citera
2021-09-14, 18:39
  #81
Medlem
Giant Squids avatar
Riktig zigenar Mercha han gled runt i.
Citera
2021-09-15, 09:59
  #82
Medlem
smoerreboms avatar
Väldigt kort och snuttifierat program. Det är lite humor i att de kvasiliberala 1984 suggorna känner att de måste tweeta om att han får gapa i fem minuter.

Han verkar ha något slags motorsport eventbolag med två MED företrädare. Verkar lite off att partiledaren är involverad i detta. Det kanske är någon slags skatteplanering bakom så att de kan tjacka verktyg och sån skit till kåkarna
Citera
2021-09-16, 11:04
  #83
Medlem
Fan va bösig han ser ut,spritfet med.
Fast han har ju rätt i vad han säger dock,den äckliga bruden ska sättat på plats.
Citera
2021-09-16, 21:18
  #84
Medlem
Två människor som pratar helt olika språk.

Förövrigt fult klippt av SVT att ta med ett klipp i början när han håller på att tappa brallorna så att man ser halva könsorganet. Allt för att han ska se ut som ett drägg.
__________________
Senast redigerad av Kimma7 2021-09-16 kl. 21:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in