Citat:
Ursprungligen postat av
Kojkoj
Han verkar ha lyckats. Jag ser ingen kritik mot honom i sociala medier för hans tidigare stöd till Putinregimen.
Man ser visst en hel del kritik i sociala media. Och färre likes och retweets när han sitter och gastar på twitter.
Men problemet är inte bara Chang Frick utan också alla de som arbetat på att normalisera honom (och liknande figurer) trots att han så öppet tagit ställning för Putinregimen. Deras påstådda engagemang för Ukraina och mot Putins mördarmaskin framstår som ren opportunism i ljuset av den okritiska hållning de haft till Chang Fricks mycket explicit uttryckta pro-putinistiska inställning.
Medier som exempelvis Kvartal, Fokus och SvD har alla profilerat Frick i intervjuer, reportage och idolporträtt den senaste mandatperioden, parallellt med SD:s inträde i värmen och bildandet av det blåbruna blocket. Det är uppenbart att många utan att blinka har sett honom som en stor tillgång i den blåbruna opinionsbildningen.