2022-09-29, 18:28
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Namnet som kommer upp när du loggar in på datorn har inget med licensen att göra, det kan du ändra till vad som helst (du kan också formatera om hårddisken och installera om datorn helt och hållet och licensen ligger kvar som innan)

Vadå om licensen ligger kvar oavsett??? Och om den är stulen så är jag körd? Kan man inte formatera om den och installera nytt Windows ?
Citera
2022-09-29, 18:32
Medlem
Kika här o se om det hjälper https://www.intel.com/content/www/us...rocessors.html
Citera
2022-09-29, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M--M--X
Kika här o se om det hjälper https://www.intel.com/content/www/us...rocessors.html

Tack för tipset jag testade några av punkterna inatt när jag inte kunde sova och det visade att när jag stresstestade processorn så dog datorn varje gång, körde programmet 4 ggr och den dog varje gång i ungefär samma fas. Ni. Slutsats blev att något är galet med processorn. Men jag är högst en lekman och är inte allt särskilt kunnig to Say the least
Citera
2022-09-29, 18:37
Medlem
rattata22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Vadå om licensen ligger kvar oavsett??? Och om den är stulen så är jag körd? Kan man inte formatera om den och installera nytt Windows ?
Jo det kan du. Är du kvinna? Du krånglar något oerhört. Installera om datorn och aktivera den efteråt bara.
Citera
2022-09-29, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattata22
Jo det kan du. Är du kvinna? Du krånglar något oerhört. Installera om datorn och aktivera den efteråt bara.

Nej är ingen kvinna ffs, Men det verkar ju som licensen är någon annans? Är ju orolig att datorn kan va stulen eller åtminstone så är jag blåst
Citera
2022-09-29, 18:40
Medlem
rattata22s avatar
Citat:
Nej är ingen kvinna ffs, Men det verkar ju som licensen är någon annans? Är ju orolig att datorn kan va stulen eller åtminstone så är jag blåst
Funkar datorn? Perfekt. Använd den.
Vad är problemet?
Citera
2022-09-29, 18:51
Medlem
Citat:
Funkar datorn? Perfekt. Använd den.
Vad är problemet?

Nej datorn funkar ju inte??? Ja kommer inte in i Windows OCH jag får felkod whea uncprrwctable error” antingen kom med tips o råd eller skit i att svara
Citera
2022-09-29, 18:57
Medlem
rattata22s avatar
Citat:
Nej datorn funkar ju inte??? Ja kommer inte in i Windows OCH jag får felkod whea uncprrwctable error” antingen kom med tips o råd eller skit i att svara
Så installera om datorn? Jag fattar fortfarande inte vad problemet är.
Citera
2022-09-29, 19:01
Medlem
Citat:
Så installera om datorn? Jag fattar fortfarande inte vad problemet är.

Jag ska prova installera om den imorgon med en usb som är bootad med Windows 10 och se vad som händer. Se om de funkar, för ja gjorde en ”omformatering” i Windows själv men det ledde bara till att det här grämande namnet dök upp som användare. Och löser jag problemet med Windows så har ja hårdvara problematiken kvar. Men ja måste ju börja i någon ände å då blir det att komma in i Windows
Citera
2022-09-29, 19:09
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Alltså bluescreen felkoden är ”whea uncorrectable error” och sen så står det ett användarnamn (ett riktigt namn googlade hans namn en snubbe som bor i en annan stad) och inte han som sålde dens namn och som inte heller är mitt när ja ska logga in på Windows. Så det är två stora frågetecken :/

Det där låter inte bra.
Du får göra det rätta helt enkelt! Det är att försöka få tag på säljaren, går inte det anmäl ärendet till blocket då processorn helt säkert var defekt från början. Anmäl även till Polisen såsom möjligt stöldgods.

När allt detta är utagerat kommer du känna dig nöjd då du gjort det rätta, det ärliga. Är den fortfarande i din ägo så kommer du vara tillfreds med det, till skillnad från nu. Då byter du processor och nyinstallerar Windows och konstaterar att du är en erfarenhet rikare. En läxa lärd.

Den sanna får en att må bäst!
Citera
2022-09-29, 19:21
Medlem
Bertings avatar
Rent spontant skulle jag kollat kablar, minnen och HDD kablar m.m

Vet ej om detta hjälper men googlade lite, men det krävs ju att man har lite datorvana, annars får man be om hjälp.

https://www.lifewire.com/fix-whea-un...-error-4689907

Sen om du ej kan logga in med lösenord, får du göra som andra sagt, installera om Windows.
Och om processorn är kass, startar inte datorn alls.

Jag hittade ett moderkort med minne och processor för ett par år sen, bråkade med det ett tag, minnena gjorde jag rent med alkohol, kontaktblecken, funkar än idag. Hade en dator med samma socket som processorn, testade men funkade ej. Rengjorde den med alkohol några gånger, för det var söl med klibbig kylpasta. Moderkortet fick jag aldrig igång, var nog bränt, slängdes. I7 processorn har jag än idag och funkar bra.

Så jag menar, gå igenom och kolla grejorna först, bäst är om man har en annan dator man kan byta ut och prova delarna i. Men du kanske behöver lämna in din dator, eller be nån vän som kanske fixar det.
Senast redigerad av Berting 2022-09-29 kl. 19:50. Anledning: Tillägg
Citera
2022-09-29, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berting
Rent spontant skulle jag kollat kablar, minnen och HDD kablar m.m

Vet ej om detta hjälper men googlade lite, men det krävs ju att man har lite datorvana, annars får man be om hjälp.

https://www.lifewire.com/fix-whea-un...-error-4689907

All hjälp är tacksam, så tack ska du ändå ha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in