2022-09-28, 19:31
Medlem
donald12s avatar
18 Himars till Ukraina! Bra av USA

https://twitter.com/antiputler_news/status/1575171725158805507?t=5ZSTAx7-DuhSlLsL3Amv_A&s=19
Citera
2022-09-28, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Tänker inte debattera detta vidare, var och en kan se och söka på hur debattinlägg har varit, och på om ondska och skuld är fakta eller kräver bedömning.

Det gick ju inte helt bra för dig i denna debatten. Varför svara med nonsens? Är det inte bättre att vara tyst (och eventuellt ta till sig de mycket goda argument som presenterades)?

Masha Gessen är en ryskamerikansk författare som har mycket goda kunskaper om hur Ryssland fungerar. Hon menar att vi överdriver ryssarnas förmåga till påverkansoperationer. I varje fall i förbindelse med presidentvalet 2016. Mycket intressant;
https://www.youtube.com/watch?v=cVNFcq980lM&feature=share&utm_source=EJGix IgBCJiu2KjB4oSJEQ
Senast redigerad av Neida 2022-09-28 kl. 19:56.
Citera
2022-09-28, 20:03
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Det gick ju inte helt bra för dig i denna debatten. Varför svara med nonsens? Är det inte bättre att vara tyst (och eventuellt ta till sig de mycket goda argument som presenterades)?

Masha Gessen är en ryskamerikansk författare som har mycket goda kunskaper om hur Ryssland fungerar. Hon menar att vi överdriver ryssarnas förmåga till påverkansoperationer. I varje fall i förbindelse med presidentvalet 2016. Mycket intressant;
https://www.youtube.com/watch?v=cVNFcq980lM&feature=share&utm_source=EJGix IgBCJiu2KjB4oSJEQ

Han och du förstår inte. Läs mitt första inlägg. Alla saker jag skriver under Ukraina är påståenden som anförts på Flashback om Ukraina. Det betyder att påståendena följer ungefär samma mönster som "The Falsehood of war" menar är typisk propaganda. Dvs om du argumenterar för kombinationen av de sakerna så är du en propagandist. De behöver inte vara objektivt falska för att det är propaganda.

Dvs: Om jag ska ha fel, så förväntar jag mig argument av typen:
- "Nej, det du skrev under varje punkt har ingen sagt om Ukraina" (t ex att de vill ha fred). Men det är bara att söka på "fredligt grannland" t ex så ser du att det jag skriver stämmer.
Senast redigerad av psychicsailor 2022-09-28 kl. 20:07.
Citera
2022-09-28, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Topelius
Ett omfattande desinformationsnätverk med ursprung i Ryssland som använt hundratals falska konton på sociala medier och tiotals falska nyhetssajter för att sprida propaganda från Kreml har upptäckts av Meta, som äger Facebook och Instagram. Nätverket har stängts ned, meddelar företaget.
Finns det fler sådana nätverk.
Jag påstår att det finns ett organiserat nätverk exklusivt för Flashback

Hur är detta organiserat och när kommer det avslöjas?

https://apnews.com/article/russia-ukraine-technology-social-media-misinformation-05d147b128c48bfa23705409448b7bbc
Kommer bli spännande. Hoppas det kommer mer info. Självklart är det organiserade ryska troll här. Det syns så tydligt.
Citera
2022-09-28, 20:46
Medlem
Beta-Bums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Topelius
Ett omfattande desinformationsnätverk med ursprung i Ryssland som använt hundratals falska konton på sociala medier och tiotals falska nyhetssajter för att sprida propaganda från Kreml har upptäckts av Meta, som äger Facebook och Instagram. Nätverket har stängts ned, meddelar företaget.
Finns det fler sådana nätverk.
Jag påstår att det finns ett organiserat nätverk exklusivt för Flashback

Hur är detta organiserat och när kommer det avslöjas?

https://apnews.com/article/russia-ukraine-technology-social-media-misinformation-05d147b128c48bfa23705409448b7bbc
De flesta av oss som har fler än tre hjärnceller vet redan att Flashback är rejält infekterat av desinformationstroll.
Kolla på alla konton skapat Mars 2022 och senare, och har majoriteten av sina inlägg i just Ryssland/Ukraina -relaterade forumavdelningar.
Citera
2022-09-28, 20:54
Medlem
SwizzerNöts avatar
Med tanke på att amerikanska företag lyder amerikanska myndigheter på samma nivå som kinesiska företag lyder sin regim är det mest troligen fake news.
Citera
2022-09-28, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traden
Skulle det vara något sensationellt? När tom. sossarna använder trollkonton, när allt mellan 5 - 90% av Twitters användare består av botar eller när företag köper klicks av kinesiska klickfarmare.

MEEEN DOM DÅÅÅRÅ. Skönt att du inte ser skillnad på problemet att ett land som anfaller ett annat land och ett politiskt parti... och företag...
Citera
2022-09-28, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrsusSpelaeus
OK. Så du vill hellre ha en världsordning (New World Order) styrd av USA och Israel. Ska jag då säga att du borde skjutas eller dumpas av i Tel Aviv. Låter knappast demokratiskt eller mänskligt om man vänder på det. USA är hundra gånger värre än Ryssland, utan överdrift. Ser inte Ryssland som perfekt eller utopiskt, bara mindre ohälsosamt än USA/Israel/bankir-maffian och deras globohomo-agendor. Ryssland är en riktig gangsterstat på många sätt också. Ryssland har aldrig varit demokratiskt. Men någonstans vill man ändå vara en kristen stat som inte anammar Västs totala dekadens med feminism, pride, massinvandring m.m. På det viset verkar Putte faktiskt värna om sitt folk (om än inte direkt om vårt). Om våra ledare fattat besult som var bra för Sverige istället för att tävla i att accelerera vår destruering så skulle det inte finnas någon anledning att i ren desperation försöka se något positivt i vad som alltid varit vår fiende. Men våra samhällen blev neger-infesterade skithålsland fulla med manshatande manhaftiga flator, förtryckta, fördummade mesar till män och allmänt i förfall. Forna Sovjet blev katastrof på 90-talet (pga Västs destabiliseringar och Gorbatjovs dåliga reformer, främst) men trots svårigheter så verkar de ha blivit rätt immuniserade mot det moraliska förfall vi ser i samtliga länder i västvärlden.
Hellre det alla dagar i veckan än Ryssland och moralen som vi har där och hur väl fungerande samhälle man har

world order jezzz....
Citera
2022-09-28, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beta-Bum
De flesta av oss som har fler än tre hjärnceller vet redan att Flashback är rejält infekterat av desinformationstroll.
Kolla på alla konton skapat Mars 2022 och senare, och har majoriteten av sina inlägg i just Ryssland/Ukraina -relaterade forumavdelningar.

Hur fungerar det da? Google translate? Är inte det lätt att avslöja? Antalet ryssar som kan uttrycka sig på fullgod svenska är ju väldigt få och dessa gör nog en nyttigare jobb högre upp inom spionaget.
Citera
2022-09-28, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LojtnantWerner
jag använder sociala medier lite och jag kan undrar var alla dessa trollkonton är? jag ser dom ingenstans, alla skriver om Ukraina, ingen sprider något om Ryssland, har talat med vänner och bekanta som inte har sett något heller, det hela verkar uppblåst eller påhittat, det är något slags psykförsvar propaganda där man försöker lura svensken att det finns troll överallt och alla, och alla ska tänka tycks det att alla som tycker något positivt om Ryssland är betald av Ryssland. gå inte på bluffen, många är mot Ryssland av olika skäl, men tror nog ingen behöver bli betald för att vara för.
Det är inte så det fungerar

På foliehatssidorna är det överöst med ryssvänlig information som är direkt så som krelm annonserar utåt och klappskallarna sväljer allt rakt av.
Citera
2022-09-28, 21:21
Medlem
Beta-Bums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Hur fungerar det da? Google translate? Är inte det lätt att avslöja? Antalet ryssar som kan uttrycka sig på fullgod svenska är ju väldigt få och dessa gör nog en nyttigare jobb högre upp inom spionaget.
Mer troligen har Kreml efterlyst och anlitat ryssar och andra nationaliteter som effektivt kan översätta mellan ryska och målspråken de länder de vill sprida desinformation i.
Svenskkunniga ryssar eller rysskunniga svenskar är inte så svårt att rekrytera i några tiotal/hundratal.
Samma sak för de andra språken de vill ha.

Perfekt för den som vill trolla och jobba hemifrån. Få betalt och bara slappa på diverse forum och sprida information efter Kremls önskan.
Citera
2022-09-28, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beta-Bum
Mer troligen har Kreml efterlyst och anlitat ryssar och andra nationaliteter som effektivt kan översätta mellan ryska och målspråken de länder de vill sprida desinformation i.
Svenskkunniga ryssar eller rysskunniga svenskar är inte så svårt att rekrytera i några tiotal/hundratal.
Samma sak för de andra språken de vill ha.

Perfekt för den som vill trolla och jobba hemifrån. Få betalt och bara slappa på diverse forum och sprida information efter Kremls önskan.

Jo, det finns säkert något tiotals ryssar och svenskar som försöker sprida Kremls propaganda via sociala medier och på nätet. Men jag tror deras förmåga att faktiskt skapa opinion tror jag är väldigt överskattad. Jag blir bara provocerad av att läsa dessa idiotiska inlägg på Flashback om vilken hjälte Putin egentligen är (varav en stor majoritet är författade av vilsna svenska ungdommar, utan kopplingar till Ryssland, som gör sig viktiga av att ha sett och förstått det det sovande folket inte förstått).

Att vi nog överskattar ryssarna är något Masha Gessen, en ryskamerikansk författare som har mycket goda kunskaper om Kreml, är enig i. I varje fall i förbindelse med presidentvalet 2016.
https://www.youtube.com/watch?v=cVNF...CJiu2KjB4oSJEQ
Senast redigerad av Neida 2022-09-28 kl. 21:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in