2022-09-28, 16:34
Medlem
Säg stt du gillar att tanka.
Citera
2022-09-28, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonteboj
1. Klä dig någorlunda snyggt men inte i kostym eller så, det är bara overkill.

2. Se till att ditt hår inte ser helt förjävligt ut.

3. Duscha och byt till rena och fräscha underkläder och ta på deodorant, du vill inte lukta svett.

4. Googla upp de absolut vanligaste frågorna som kommer på intervjun och förbered svar i förväg men skådespela på intervjun imorgon som att du inte har svaren, om det är uppenbart att du har förberett dig så kan det påverka din chans för anställning negativt.

5. Ställ frågor till intervjuaren! Allt för många gör inte det och får därför inte jobbet. Detta visar på att du har intresse för jobbet.

6. Läs på om företaget, hur många anställda, företagets historia, etc.

7. Var inte rädd för att vara nervös! Mer eller mindre alla är det och det har de förståelse för, men försök kontrolla det så att du inte får intervjun förstörd.

8. Var så framåt du kan. Att du tagit dig till intervju betyder att du kommit rätt långt i anställningsprocessen. Detta är din chans att sälja in dig och övertyga arbetsgivaren att du är det bästa alternativet bland konkurrenterna, och med konkurrenterna menas de andra som också blivit intervju kallade.

9. Raka dig, sminka dig men inte så att det blir uppenbart att du har smink på dig, jag tycker även killar ska sminka sig. Det gör skillnad och det går att sminka sig så att man ser mer maskulin ut. Se till att du ser så bra ut som möjligt.

2 dagar bara? Du måste ha verkliget nailat det personliga brevet! Extremt ovanligt det här. Kör hårt!

Hade varit humor strosa in på macken i kostym.
Citera
2022-09-28, 16:44
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsbofink
Om du sökte det för två dagar sedan och de redan kallat dig till intervju måste du haft ett jädra bra cv/personligt brev. Gå in med det självförtroende och fundera på vanliga frågor de brukar ställa.
Hoppas det går bra på intervjun 💪

Snarare så att man är desperata efter halvdugligt folk. Om TS inte är en komplett nolla så är saken redan biff.

Citat:

3. Duscha och byt till rena och fräscha underkläder och ta på deodorant, du vill inte lukta svett.

4. Googla upp de absolut vanligaste frågorna som kommer på intervjun och förbered svar i förväg men skådespela på intervjun imorgon som att du inte har svaren, om det är uppenbart att du har förberett dig så kan det påverka din chans för anställning negativt.

5. Ställ frågor till intervjuaren! Allt för många gör inte det och får därför inte jobbet. Detta visar på att du har intresse för jobbet.

7. Var inte rädd för att vara nervös! Mer eller mindre alla är det och det har de förståelse för, men försök kontrolla det så att du inte får intervjun förstörd.

8. Var så framåt du kan. Att du tagit dig till intervju betyder att du kommit rätt långt i anställningsprocessen. Detta är din chans att sälja in dig och övertyga arbetsgivaren att du är det bästa alternativet bland konkurrenterna, och med konkurrenterna menas de andra som också blivit intervju kallade.

9. Raka dig, sminka dig men inte så att det blir uppenbart att du har smink på dig, jag tycker även killar ska sminka sig. Det gör skillnad och det går att sminka sig så att man ser mer maskulin ut. Se till att du ser så bra ut som möjligt.

2 dagar bara? Du måste ha verkliget nailat det personliga brevet! Extremt ovanligt det här. Kör hårt!

Glöm inte att säga att du är väldigt intresserad av bensinen och förbränningsmotorns historia!

Det är för fan en bensinmack TS söker jobb på, lugna ner dig lite.
Senast redigerad av Aigis 2022-09-28 kl. 16:46.
Citera
2022-09-28, 17:22
Medlem
deathdealer3000s avatar
Har en polare som jobbar i samma branch, hon brukar förutom kassan arbeta med:
-hantering av mat, så som att tillaga, förbereda mackor samt övrig meny på beställning.
-se över utrustning inne, ute enligt checklista
-hantera felanmälningar av utrustning, vissa saker är kritiska, t.ex. står en pump eller köket still så tappar man mycket pengar.

Ha vårdat språk och klädsel. Var ödmjuk men trygg. Försök vara avslappnad men fjanta dig inte. Att söka efter ny personal och lära upp dom kostar mycket pengar (och energi av dina kollegor), så om du är snabblärd, ansvarstagande, pålitlig och trevlig kommer du långt! Många av dom bitarna kan du påverka själv, om du verkligen vill ha jobbet.
Citera
2022-09-28, 18:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dragonsneeze
Sökte jobb på OKQ8 för 2 dar sen och de har redan ringt mig och bett mig komma på intervju imorgon och jag har lite ångest över dethär och jag är inte förberedd alls och vet inte hur jag ska förbereda mig.

Vill verkligen ha detta jobb just nu då jag har 0 kr inkomst.

Vill gärna ha tips just nu

Gå dit och var naturlig i ditt bemötande.

Förklara att du är nervös och att du är väldigt angelägen av tjänsten.

Lycka till - hoppas du får jobbet.
Citera
2022-09-28, 18:28
Medlem
HLundborgs avatar
Stretcha ordentligt, gärna till Roy & Rogers; Macken.
Citera
2022-09-28, 18:28
Medlem
BavarianBeetles avatar
Citat:

Var det inte du som inte har sökt ett jobb på 6 år jonteboj?
Citera
2022-09-28, 18:35
Medlem
deathdealer3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Gå dit och var naturlig i ditt bemötande.

Förklara att du är nervös och att du är väldigt angelägen av tjänsten.

Lycka till - hoppas du får jobbet.

Kanonbra poäng med flera dimensioner!
Citera
2022-09-28, 18:54
Medlem
grungewhores avatar
Är inte Q8 franchise numera? Franchisetagaren sitter antagligen i skiten och behöver en personal igår.

Det är ett säljarjobb, så var öppen och positiv, se saker som möjligheter och inte hinder. Fråga hellre "hur lär jag mig mer om olika olja och grillkorv" än att säga "jag kan ju ingenting om det här men det ska väl inte vara så svårt". Ja, du hajar säkert.

Var också uppmärksam. De jag som småföretagare helst anställt och varit nöjdast med är såna som tar initiativ. Det kan handla om att en låda står nånstans och fråga om du kan flytta den till en bättre plats redan innan intervjun börjar.
Citera
2022-09-28, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Snarare så att man är desperata efter halvdugligt folk. Om TS inte är en komplett nolla så är saken redan biff.

Glöm inte att säga att du är väldigt intresserad av bensinen och förbränningsmotorns historia!

Det är för fan en bensinmack TS söker jobb på, lugna ner dig lite.
Då lär han ju inte bli anställd. Sökte själv jobb på en mack en gång. Behövde ett extraknäck. Sa vid intervju att jag kunde mycket om bilar och fixade att hjälpa kunder med både byte av vinrutetorkarblad, fylla på div vätskor och byte av glödlampor. Då fick jag reda på att det var viktigare att kolla datum på mjölken och att man inte skulle hjälpa kunderna med mer än att handla mera.

Mackar är en jourbutik idag med snabbmat. Allt som har med fordon att göra talar egentligen emot deras värdegrund. Så fjollor går före bilintresserad ungdom. Bättre att säga att man är hållbar, jämställd och hyllar elbilen.
Citera
2022-09-28, 21:23
Medlem
Onanikrems avatar
Säg du är bra på att steka korv, flippa burgare och bre mackor. Det lär väl vara största sysselsättningen på macken i dag, nja skriva ut kvitto till tvätthallen också.

Sist jag var in på en mack i annat syfte än att äta en korv eller tvätta bilen var mer än fem år sedan när Svenska staten bytte ut mynt och sedlar, tyckte det var ett utmärkt tillfälle att växla bort min glasburk med växel. Det var det inte, snubben i kassan skrek rakt ut Neeeeeeejjjj! Förstod inget förrän jag gick ut och såg tiggarlägret som slagit sig ner i skogsdungen intill macken.
Citera
2022-09-29, 00:42
Medlem
1. Tryck på om du har arbetslivserfarenhet av att stå i kassa, serva kunder, hantera mat. Eller om du gjort nåt snarlikt som att jobba ensam sent på natten eller hålla koll på inventarier.

2. Underskatta inte att kännedom om bolaget ger pluspoäng!
Kolla snabbt på https://www.okq8.se/ och notera hur de marknadsför sig. Vad särskiljer dom från andra mackar på en höft?
Påstår de att de är billiga eller satsar de på att sälja godast mat? Ha mest biltillbehör? Har de elbilsladdare?

Visat intresse för bolaget är ett plus. Jag förståår att det är svårt att låtsas som mack är ett drömjobb. Du ska inte överdriva och säga att högsta önskan är att få ta betalt för bensin.
Men du kan slänga in en vit lögn som "Jag brukar köra mycket och välja OKQ8 själv för jag tycker ni har bra utbud av mat, så man kan passa på att käka medan man ändå stannar"

Tro mig - det ger mycket. har rekryterare på mitt jobb som jag hör prata om kandidater och ofta är det inte kompetens de pratar sig varma om, utan kanske snarare att nån va så intresserad, använde vår produkt, gillade varumärket osv.
Senast redigerad av MarcoBolan 2022-09-29 kl. 00:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in