Citat:
Ursprungligen postat av
dragonsneeze
Sökte jobb på OKQ8 för 2 dar sen och de har redan ringt mig och bett mig komma på intervju imorgon och jag har lite ångest över dethär och jag är inte förberedd alls och vet inte hur jag ska förbereda mig.
Vill verkligen ha detta jobb just nu då jag har 0 kr inkomst.
Vill gärna ha tips just nu

1. Klä dig någorlunda snyggt men inte i kostym eller så, det är bara overkill.
2. Se till att ditt hår inte ser helt förjävligt ut.
3. Duscha och byt till rena och fräscha underkläder och ta på deodorant, du vill inte lukta svett.
4. Googla upp de absolut vanligaste frågorna som kommer på intervjun och förbered svar i förväg men skådespela på intervjun imorgon som att du inte har svaren, om det är uppenbart att du har förberett dig så kan det påverka din chans för anställning negativt.
5. Ställ frågor till intervjuaren! Allt för många gör inte det och får därför inte jobbet. Detta visar på att du har intresse för jobbet.
6. Läs på om företaget, hur många anställda, företagets historia, etc.
7. Var inte rädd för att vara nervös! Mer eller mindre alla är det och det har de förståelse för, men försök kontrolla det så att du inte får intervjun förstörd.
8. Var så framåt du kan. Att du tagit dig till intervju betyder att du kommit rätt långt i anställningsprocessen. Detta är din chans att sälja in dig och övertyga arbetsgivaren att du är det bästa alternativet bland konkurrenterna, och med konkurrenterna menas de andra som också blivit intervju kallade.
9. Raka dig, sminka dig men inte så att det blir uppenbart att du har smink på dig, jag tycker även killar ska sminka sig. Det gör skillnad och det går att sminka sig så att man ser mer maskulin ut. Se till att du ser så bra ut som möjligt.
2 dagar bara? Du måste ha verkliget nailat det personliga brevet! Extremt ovanligt det här. Kör hårt!