Citat:
Ursprungligen postat av
EIIer
Ett steg i rätt riktning men du leker med elden ifall du har svårt att kontrollera det pga impuls. Speciellt eftersom det är risk att när amfetaminet är slut (1-2g) så finns alltid systembolaget runt hörnet.
Men vi fungerar alla olika men jag kan inte köpa hem en för liten mängd alkohol för då är jag på systemet igen innan de stänger eller får jag köpa ett par sexpack 3.5

r även om jag avskyr ölen. Så alkoholen ska jag avstå från helt. Det är att leka med elden varje gång och till sist bränner jag mig. Men hoppas det går bra för dig och du kan begränsa det hela!
Jag hör vad du säger. Men det är ytterst sällan jag dricker när jag tar amfetamin, och vice versa. Nu har jag varit utan båda två i 9 veckor. Jag har ett väl fungerande liv, men är väl medveten om mina två fula ovanor, och hur jag har svårt att kontrollera intaget vid dom tillfällen jag beslutar mig för att ta ett återfall. Men så är jag med mycket av det goda i livet.
På familjemiddagar och andra tillställningar där det exempelvis bjuds på alkohol i form av EN öl eller ETT glas vin avstår jag hellre. Visst är jag medveten om dessa varningstecken och problematiken, men så har jag alltid varit dessvärre...