2022-09-28, 05:42
Medlem
Jag har aldrig en bestämd dos utan dagsformen avgör. Ibland bara en skvätt och ibland tills huvudet börjar rotera.
Citera
2022-09-28, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenkammad123
Typisk beroendepersonlighet att varje gång supa tills man däckar.
Att inte kunna känna "näh nu får det räcka för ikväll" när man börjar bli lite småvinglig.

Är själv likadan... man undrar varje gång varför man är så dum i huvudet dagen efter man vaknar upp med världens huvudvärk.
Jo, så är det nog men tittar jag på benso eller amfetamin så kan jag använda det på ett - för mig - bra sätt! Tar bara zolpidem i de fall jag absolut behöver. Men alkohol kan jag inte röra. Då blir det som jag skrev all in alltid. Så jag får ju vara tacksam om jag kan hålla mig borta från alkoholen så ska jag på sikt sluta med allt helt, och då tar jag inte alls mycket (med min mått mätt) men det är något jag inte tror någon behöver om man bara "gör rätt". I mitt liv är det jag och Jesus och jag behöver göra förändringar etc.
Citera
2022-09-28, 07:34
Medlem
CarlXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Men du dricker fortfarande eller ville du bara säga att ditt liv är bättre nu?
Jadå tar ett glas hemgjort vin varje kväll om levervärdet är dåligt så ska jag försöka sluta, ska kolla upp det snart
Citera
2022-09-28, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenkammad123
Även om det är tunga saker?
Varför jagar du mer rus när du redan har ett?

Jag vet faktiskt inte, jag har svårt att ta en öl eller en fix generellt. Dom "få" gånger (någon gång i månaden) som jag dricker eller injicerar amfetamin så tar mitt impulsiva jag över. Köper jag 5g så tänker jag alltid att det ska räcka till fler tillfällen. Men så snart jag börjar på att landa så trycker jag i mig en till, förmodligen för att jaga kicken. För egentligen är jag inte särskilt sugen på att fortsätta vara vaken ytterligare en natt. Så fortsätter det tills påsen är slut. Därför har jag lärt mig att inte köpa mer än 1-2g åt gången för att undvika ett 4 dagars långt race.
Citera
2022-09-28, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sement
Jag vet faktiskt inte, jag har svårt att ta en öl eller en fix generellt. Dom "få" gånger (någon gång i månaden) som jag dricker eller injicerar amfetamin så tar mitt impulsiva jag över. Köper jag 5g så tänker jag alltid att det ska räcka till fler tillfällen. Men så snart jag börjar på att landa så trycker jag i mig en till, förmodligen för att jaga kicken. För egentligen är jag inte särskilt sugen på att fortsätta vara vaken ytterligare en natt. Så fortsätter det tills påsen är slut. Därför har jag lärt mig att inte köpa mer än 1-2g åt gången för att undvika ett 4 dagars långt race.
Ett steg i rätt riktning men du leker med elden ifall du har svårt att kontrollera det pga impuls. Speciellt eftersom det är risk att när amfetaminet är slut (1-2g) så finns alltid systembolaget runt hörnet.

Men vi fungerar alla olika men jag kan inte köpa hem en för liten mängd alkohol för då är jag på systemet igen innan de stänger eller får jag köpa ett par sexpack 3.5r även om jag avskyr ölen. Så alkoholen ska jag avstå från helt. Det är att leka med elden varje gång och till sist bränner jag mig. Men hoppas det går bra för dig och du kan begränsa det hela!
Citera
2022-09-28, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Ett steg i rätt riktning men du leker med elden ifall du har svårt att kontrollera det pga impuls. Speciellt eftersom det är risk att när amfetaminet är slut (1-2g) så finns alltid systembolaget runt hörnet.

Men vi fungerar alla olika men jag kan inte köpa hem en för liten mängd alkohol för då är jag på systemet igen innan de stänger eller får jag köpa ett par sexpack 3.5r även om jag avskyr ölen. Så alkoholen ska jag avstå från helt. Det är att leka med elden varje gång och till sist bränner jag mig. Men hoppas det går bra för dig och du kan begränsa det hela!

Jag hör vad du säger. Men det är ytterst sällan jag dricker när jag tar amfetamin, och vice versa. Nu har jag varit utan båda två i 9 veckor. Jag har ett väl fungerande liv, men är väl medveten om mina två fula ovanor, och hur jag har svårt att kontrollera intaget vid dom tillfällen jag beslutar mig för att ta ett återfall. Men så är jag med mycket av det goda i livet.

På familjemiddagar och andra tillställningar där det exempelvis bjuds på alkohol i form av EN öl eller ETT glas vin avstår jag hellre. Visst är jag medveten om dessa varningstecken och problematiken, men så har jag alltid varit dessvärre...
Citera
2022-09-28, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sement
Jag hör vad du säger. Men det är ytterst sällan jag dricker när jag tar amfetamin, och vice versa. Nu har jag varit utan båda två i 9 veckor. Jag har ett väl fungerande liv, men är väl medveten om mina två fula ovanor, och hur jag har svårt att kontrollera intaget vid dom tillfällen jag beslutar mig för att ta ett återfall. Men så är jag med mycket av det goda i livet.

På familjemiddagar och andra tillställningar där det exempelvis bjuds på alkohol i form av EN öl eller ETT glas vin avstår jag hellre. Visst är jag medveten om dessa varningstecken och problematiken, men så har jag alltid varit dessvärre...
Låter ju ändå klart bättre än den misär jag upplevt Bra du ser problematiken och på något sätt har respekt för det. Viktiga är att du inte hycklar för dig själv i fall det blir mer och mer och galnare och galnare - för då är man på hal is likt Bambi! Ta hand om dig!
Citera
2022-09-28, 21:31
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlXII
Jadå tar ett glas hemgjort vin varje kväll om levervärdet är dåligt så ska jag försöka sluta, ska kolla upp det snart
Ett glas vin är i stort sett ingenting
Citera
2022-09-29, 10:29
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Så är det väl för de flesta missbrukare. Spelar ingen roll om hur många benzo som man tagit, blir alltid några extra att trycka i sig. Samma med alkohol, bara att dricka tills allt är slut och sedan leta efter man efter mer att dricka.
Citera
2022-09-29, 10:44
Medlem
cerns avatar
Jagar aldrig rus, vill ha ett lång och skön kaffe-kick i mig för mera energi.

Gillar inte ens att få ett rus och bli hög, man blir bara slö/dum i huvudet och får ingenting gjort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in