2022-09-27, 18:32
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Har El Salvador också stängt ner bankerna? Isf lär det gått väldigt bra för alla de som använder krypto i första hand, för det är väldigt många där.

Absolut inte, tvärtom.

Ok, men har du förstått att Strike bygger på konventionell teknik och att precis alla marknadsföring du har refererat till var fullkomligt oärlig?
2022-09-27, 18:33
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fffffuuuuuu
Ok, men har du förstått att Strike bygger på konventionell teknik och att precis alla marknadsföring du har refererat till var fullkomligt oärlig?
Agree to disagree.
2022-09-27, 18:40
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Du kan förstås säga så, det gör det dock inte till sant.
Vi konkluderade med samma sak vi konstaterade från början. Strike erbjuder transaktiner "gratis" till skillnad mot upp till 3% via det uråldriga gamla kortnätverket.
Vi kom fram till att det inte är gratis och kan dessutom inte alls fungera så som du beskrev. Så, nej. Slut på diskussionen.

Citat:
Agree to disagree.
Det här betyder alltså att du hade fel men inte vill erkänna det? Ok.
2022-09-27, 19:34
Medlem
https://youtu.be/dD2-T7TX2rk?t=1952

Angående Strike. Jag vet inte om det har framgått i diskussionen, men Cashapp som han använder i scenario två ovan hanterar även bitcoin och kan automatiskt omvandla mellan USD och bitcoin.

Det nya som Strike tillför verkar vara PoS-systemet, vilket i kombination med den redan utbredda Cashapp kan bli ett intressant alternativ för butiker.

Det påminner om det tidigare stora företaget Bitpay (sedermera sönderreglerat) och i viss mån den numera stora Open Source-varianten BTCpay men med fokus på endast lightning och inte alls transaktioner på förstalagret.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2022-09-27 kl. 19:38.
2022-09-27, 19:35
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Agree to disagree.

Måste vi på riktigt klippa ut alla stycken ur deras villkor för att du ska orka acceptera det?

Jag fattar inte varför du inte är arg?

Alltså han ljuger. Jättemycket. Med det specifika syftet att lura entusiaster som dig för att sälja sin helt vanliga betaltjänst.

Hur kan du tycka att det är ok?
2022-09-27, 19:40
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Måste vi på riktigt klippa ut alla stycken ur deras villkor för att du ska orka acceptera det?
Jag gjorde ju i princip det igår vilket nog är varför han blev tyst och fortsatte sedan i övriga diskussioner som om inget hade hänt.

Citat:
Jag hade också varit arg om jag hade trott blint på bitcoin och sett det rasa 70% under det senaste året (och därutöver blivit totalt demolerad i diverse diskussioner kring bitcoin).
2022-09-27, 19:44
Medlem
Leastons avatar
Citat:

Alltså han ljuger. Jättemycket. Med det specifika syftet att lura entusiaster som dig för att sälja sin helt vanliga betaltjänst.

Hur kan du tycka att det är ok?
Kan du länka till artiklar där det bekräftas att han ljuger?
Att Strike faktiskt också det gamla kortsystemet och transaktionerna kostar upp till 3% även via Strike?

Om du inte har sådana artiklar (för håll med om att det vore anmärkningsvärt nog?) då är jag inte intresserad.

Arg är jag inte. Trött på oärliga argument möjligtvis men absolut inte arg.
Senast redigerad av Leaston 2022-09-27 kl. 19:46.
2022-09-27, 19:46
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg

Angående Strike. Jag vet inte om det har framgått i diskussionen, men Cashapp som han använder i scenario två ovan hanterar även bitcoin och kan automatiskt omvandla mellan USD och bitcoin.

Det nya som Strike tillför verkar vara PoS-systemet, vilket i kombination med den redan utbredda Cashapp kan bli ett intressant alternativ för butiker.

Det påminner om det tidigare stora företaget Bitpay och i viss mån den numera stora Open Source-varianten BTCpay men med fokus på endast lightning och inte alls transaktioner på förstalagret.

Inget av det han påstår säger. Inget.

Läs själv: https://strike.me/merchant-terms/

Några lustiga höjdpunkter utklippta för ditt nöje (men det finns mycket mer):

Citat:
Fees

You acknowledge and agree that we may charge fees for your use of the Payment Services ("Fees"). Any Fees will be charged at the time we process a Transaction and will be deducted first from the final settlement amount. You also grant us the authorizations in Section 7, which we may utilize to recover Fees you owe us. All Fees collected or paid through the Payment Services are denominated in US dollars. Subject to these Terms, we reserve the right to implement or change the Fees upon reasonable advance notice.

Citat:
(b) By Strike. We may terminate or suspend your access to the Payment Services (in whole or in part) for any reason or no reason by providing you notice.

Citat:

(f) Restricted Jurisdictions. You may only use the Payment Services to accept payments from customers located in the jurisdictions listed in Appendix A.

Appendix A: Approved Jurisdictions

All US states except Maryland and New York

Citat:
(b) Settlement. We will remit to you any payments actually received by us on your behalf, less amounts owed to us or otherwise required to be withheld. You must have an ACH-enabled Bank Account linked to your Merchant Account in order to receive settlement. We may defer payout or otherwise restrict access to settlement amounts if there is a pending dispute, if we or our Third-Party Partner are conducting an investigation, in accordance with these Terms, or to comply with applicable law, a court order, or law enforcement.
2022-09-27, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg

Det påminner om det tidigare stora företaget Bitpay (sedermera sönderreglerat) och i viss mån den numera stora Open Source-varianten BTCpay men med fokus på endast lightning och inte alls transaktioner på förstalagret.

Han har också börjat expandera till länder utanför USA. Cashapp finns bara i USA, tror jag.
2022-09-27, 19:55
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Läs mitt ovanstående inlägg.

Han lurar såna som dig. Inse det.
Var står det att gamla dyra kortnätverket faktiskt används av Strike?
Var står det vad avgifterna är på? Är dom över 3%? Är dom över 0.3%

Vart är alla artiklar om att Jack Mallers är en bedragare som står och blåljuger? Det vore ju en smärre skandal? Presentera lite länkar och artiklar om denna skandal, annars kan du bara lägga ner detta tafatta försök.
2022-09-27, 21:02
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Var står det att gamla dyra kortnätverket faktiskt används av Strike?
Var står det vad avgifterna är på? Är dom över 3%? Är dom över 0.3%

Vart är alla artiklar om att Jack Mallers är en bedragare som står och blåljuger? Det vore ju en smärre skandal? Presentera lite länkar och artiklar om denna skandal, annars kan du bara lägga ner detta tafatta försök.

Har du läst villkoren?

Vad står det i dem om avgifter?
2022-09-27, 21:08
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Har du läst villkoren?

Vad står det i dem om avgifter?
Mallers säger "virtually for free" och jag hittar inte att det skulle vara annat. Har du hittat?

Och hur var det med frågan du undviker, används gamla kortnätverket eller inte? Han säger ju att det inte används, men hade du hittat något annat?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in