Men de var ju inte öppna och det fanns inga planer på att öppna dem. Tyskland behöver inte längre rysk gas. De har löst sin gasimport från andra länder via LNG. Och USA vet om det.
USA vill dock inte att Europas ekonomi krashar eftersom det riskerar att dra med sig den amerikanska ekonomin.
Och du tror på detta? Vad är det som utesluter att Tyskarna får gas från ryssland och att ryssarna gått runt putin?
Det är mycket pengar och maffian har makt. Ofta mer makt än staten.
Jag kan bara relatera till mig själv. Förra veckan knackade några barn på dörren och ville sälja köksredskap för en klassresa. Jag förklarade för ungjävlarna att de kan dra åt helvete och att jag inte vill finansiera deras nöjen.
Av allt de hade sälja köpte jag sedermera bara en potatisskalare och ett serveringsfat. För att förhindra ungarna att göra ännu mer pengar på min bekostnad valde jag i morse att spränga hela farstun i luften. Nu finns det inte längre någon dörr för blodiglarna att knacka på.
Asien. Man förser både kina och indien. Vilket betyder att dom kommer att bli rikare och öka sin konkuranskraft internationellt mot ett väst som bara är produktiva när nästa orkan drar in för att förse vindsnurrorna med energi.
Denna video är redan välkänd. Ja visst Biden säger detta, men inte på vilket sätt. I praktiken var Nordstream redan avstängd och skulle säkert inte öppnas den närmaste tiden.
North stream 1 var absolut inte avstängd när Biden intervjuades. Den användes senast i Augusti i år. Först 5 september i år annonserades tillsvidareavstängning av Gazprom.
Mest troligt sverige som förstört gasledningen och då blivit en aktiv part i kriget, tack sossejävlar.
Ryssland kanske slår tillbaka och förstör våra stora kraftverksdammar halva norrbotten kommer då att dränkas
Intressant, de använde Polen för att starta WW2, tysk civilbefolkning utsattes för obeskrivliga övergrepp i gränsområdena mellan Polen och Tyskland och tvingade Tyskland att agera för att skydda dem.
Nu använder USA Polen igen för att få igång ett WW3 och förstöra Tyskland igen. Innan var det med bombplan, nu med strypt energi och gas. Historien upprepar sig.
Du får 500 kronor av mig om du kan nämna namnet på tre civila tyskar som dödades av polacker i fredstid under mellankrigstiden.
Hur används Polen mer än Ukraina och Baltstaterna? Gasledningen ligger Östersjön och inte i Polen.
Senast redigerad av larsjohansson 2022-09-27 kl. 18:48.
Det lutar alltmer åt att det blir storkrig i Europa tyvärr IGEN otroligt. Man skall ha klart för sig att USA är inte oskyldiga i den här konflikten som liknar Cuba krisen 1962. Visst Putin skall aldrig anfalla eller annektera områden i Ukraina men Nato skall för böveln också hålla sig undan gränserna mot Ryssland. Anar tyvärr mörka tider i Europa som borde vara självständigt med egen kärnkraft. Dessutom borde Sverige fortsatt vara självständigt och inte springa Natos ärenden hit o dit.
Sverige har blivit USAs bitch och kommer säkert att tillåta att USA placerar kärnvapen här en vacker dag riktade mot Ryssland så att vi dras in i ett krig där vi bombas tillbaka till medeltiden. Men du har rätt, det lutar åt storkrig i Europa och USA har stor skuld till det här. Sabotaget mot gasledningarna är ett steg i upptrappningen som tyvärr gör att spänningarna ökar mellan väst och Ryssland.
Det har inte med gasleveranser i sig att göra. Vilken part som än ligger bakom så handlar sådan här skit om att skicka ett budskap. Det är en symbolhandling och hybridkrigföring. Om det är Biden som är sur över högerns framgångar nyligen i framförallt det italienska valet eller om det är Putin som är sur över det fortsatta biståndet till Ukraina från EU är frågan ni egentligen bör ställa er men verkar vilja undvika av någon anledning.
Hursomhelst oförlåtligt och vidrigt att det ska behöva bli så här. Ingen kan seriöst påstå att detta är en trevlig och skön värld vi lever i just nu och samtidigt inte framstå som en jävla byfåne.
Jag lutar åt att det ändå är Putins Ryssland som står bakom detta. Man kan säga vad man vill om USA och deras agerande i vår värld, men det är att dra det för långt att dom skulle ens vilja göra en sån här sak gentemot EU. USA behöver trots allt sina allierade, men Putin har redan gått alldeles för långt, med allt. Faktum är att jag blev ledsen över att se hur man tvingade folk ombord på bussar för ett meningslöst krig som ingen vill ha.