2022-09-27, 18:31
Medlem
ursprungsindians avatar
Klart det är ryssen. De håller på och fipplar med tillförseln hela tiden. "Nä, de e nå fel här. Vi måste stänga av och undersöka saken". Nu drog de till med storsläggan för att få stopp på det en längre tid. Och så får någon annan laga skiten. Som vanligt nekar de och skyller ifrån sig. De kommer komma med flera olika historier inom några dagar. Vänta bara. "Det var USA. Det var jordbävning. Det var storsjöodjuret."
Citera
2022-09-27, 18:32
Medlem
välkommenti bups avatar
Ingen som tycker det är skumt att klaus schwab verkar ha en spåkula och att allt faller på plats?....
Ingen?.. okej..

Citera
2022-09-27, 18:33
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Full bevakning av norska pipelines är det som gäller. Om någon attackerar det är det en krigsförklaring.

"Full bevakning"
Det blir många mil i mörkret...
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Bara läsa ditt inlägg tvärtom så får man svaret. This is the FSB-way...

Fast varför skulle Ryssland vilja sabotera sin krigskassa?

Ryssar må vara ett retarderat skitfolk men att de skulle sabotera för sig själva på det här sättet ser jag som helt otänkbart.
Citera
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fontyl
De behöver inte "bevisa" något per definition, givet den retorik och propagandamaskin de har i Ryssland. Inget bevisas där. Folk köper det som sägs för att de i åratal har blivit matade med att "det kollektiva väst är ett stort hot, mot vår nation". Att deras infrastruktur är skadad skulle aldrig göra att de misstänkliggör deras egna ledning. Du underskattar hur stor del av befolkningen som är hjärntvättad av propagandan.

När det gäller att övertala de västerliga länderna om detta så är det betydligt svårare. De styrande politikerna i dessa länder kommer inte att "gå på" detta, ingen av dessa kommer genuint tro att USA ligger bakom denna attack. Däremot är befolkningen i de europeiska länderna betydligt mer lättpåverkade av den indirekta propagandan. Återigen ett sätt att försöka skapa misstro och splittring.

Att NS1 & NS2 har blivit attackerade är högst sannolikt ett sätt att förenkla den ryska mobiliseringen av reservister, då dessa nu kan se "klart & tydligt" att "vi" har blivit angripa och måste försvara oss.

Så de kommer använda false-flag operationen internt först och främst? Lät ju på dig tidigare som att de specifikt skulle specifikt rikta sig mot USA i en extern beskyllning. Känns som Ryssarna skulle vinna extremt lite på att förstöra sina egna ledningar, man tappar utpressning/förhandlingsutrymme helt och hållet gentemot omvärlden och man kan ju även använda en fungerande ledning som hjärntvättningsredskap lika t.ex genom att hävda att Västeuropa är de som förfryser/svälter sin befolkning och liknande.

Hjärntvättning ska ju ryssarna vara bra på ändå, varför skulle folket där bry sig extra mycket om en gasledning som försörjer Europa med gas går sönder? Om det mot förmodan är så, måste man ske någon typ av anklagelse snart i t.ex inhemsk media.
Senast redigerad av OlleLiss 2022-09-27 kl. 18:39.
Citera
Medlem
7 februari 2022.

Joe biden: if Russia invades, there will no longer be a nordstream 2. We will bring and end to it.

Journalist: but how will you do that exactly? Since the project is in Germanys control.

Joe Biden: i promise you we will be able to do that.

Ca 1:30 in i videon

https://youtu.be/OS4O8rGRLf8

https://www.facebook.com/100064702192802/posts/pfbid028LqBPvotGZK34xN55gYXLD3X9eNMN3HWSTGa8zW8LW8 FKWhe7kaXrziSeHETwB8cl/
Citera
2022-09-27, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Eftersom gasledningen inom snar framtid hade spelat ut sin roll, vem tror du vill bli beroende av rysk gas i den närmaste framtiden?

Asien. Man förser både kina och indien. Vilket betyder att dom kommer att bli rikare och öka sin konkuranskraft internationellt mot ett väst som bara är produktiva när nästa orkan drar in för att förse vindsnurrorna med energi.
Senast redigerad av salad 2022-09-27 kl. 18:39.
Citera
2022-09-27, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Poland’s President and the Prime Ministers of Poland and Denmark are inaugurating the new Baltic Pipe in this very moment.

It will bring 10 billion cubic meters of Norwegian gas to Poland every year.

Ironic that it is being opened on the same day that Nord Stream disappeared.

detta var ju lite lustigt sammanträffande

Europe is a large consumer of natural gas, consuming 541 billion cubic metres (bcm) in 2020.23 Dec 2021

Norge ersätter alltså ca 2% av gasbehovet i Europa.
Citera
2022-09-27, 18:35
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Kina-Jokern har jag redan slängt in :-)

(FB) Attack mot Nord Stream 1 och 2 gigantiska mängder gas läcker

Damn you!
Citera
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Jag kan bara relatera till mig själv. Förra veckan knackade några barn på dörren och ville sälja köksredskap för en klassresa. Jag förklarade för ungjävlarna att de kan dra åt helvete och att jag inte vill finansiera deras nöjen.

Av allt de hade sälja köpte jag sedermera bara en potatisskalare och ett serveringsfat. För att förhindra ungarna att göra ännu mer pengar på min bekostnad valde jag i morse att spränga hela farstun i luften. Nu finns det inte längre någon dörr för blodiglarna att knacka på.

Det måste vara Ryssland som sprängde Nord Stream.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Sabotera Rysslands ekonomi genom att få upp priset på gas? Var det det du menade?

Hur ska dem leverera skiten på ett smidigare sätt?
Citera
Medlem
Metaverses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trolltesteteenhora
Varför har svenska marinen gjort anspråk vatten och dess underliggande infrastruktur den svenska marinen inte kan skydda? Svenska marinen har skämt ut sig själv som kontrakterande säkerhetsstyrka inför hela världens energisektor. Ni svenskar är sämst och vi skrattar åt er. Ni kan inte skydda ert vatten, erat land eller eran luft. Fortsätt skyll era tillkortakommanden på Ryssland, gör det bara, som om vi inte skrattar ännu högre.

Vad är problemet egentligen? Tål inte svensken kritik mot sin svenska marin? Vad gjorde dem? Chillade i simhallarnas bastu och sög regnbågssnopp? Ska svenska underrättelsemyndigheter spåra mig nu? Ni svenskar är sannerligen världens mest arroganta och patetiska varelser.
Du borde verkligen lämna pojkrummet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in