Citat:
Jag har ändrat min tidigare åsikt. Jag är nu 100% säker (på känsla) på följande scenarier:För att Putin kan stänga kranen utan att ha sönder ledningen. På det skall läggas att gasen är till salu för Rubel. Men ingen vill handla för Rubel.
Det finns inget annat land som ligger bakom detta, vilket skäl USA har? Det kan man fråga sig. Men det finns skäl som går högt över våra huvuden. Det förbereds för ett krig nu.
Det finns inget annat land som ligger bakom detta, vilket skäl USA har? Det kan man fråga sig. Men det finns skäl som går högt över våra huvuden. Det förbereds för ett krig nu.
* Putin stängde av den första som "fick problem" för han ville sälja gasen till Kina.
När detta hände fick Bidens Warbuddies spring i benen och ville attackera innan han kunde stänga av den andra också.
(FB) Hur skulle USA kunna förstöra gasledningen Nordstream 2 ? (Seriöst hot av Joe Biden)
*Biden torpederade den andra. War on, det får en amerikansk president att se stark ut.
Citat:
Bra idé. Både ang brödet och ang Rysslands ovilja till självsabotage. Tror dock att Putin stängde av den första.Ryssland kan inte sälja gas till Kina i större omfattning på lång tid. Det finns inte rör och Ryssland har inte kapacitet att omvandla speciellt mycket gas till flytande form för transport via fartyg. Antingen säljer de till Europa eller också får de bränna av den rätt ut i luften vilket de också gjort.
Att Ryssland kan vilja sabotera produktionen för att skrämma Europa är i och för sig inte omöjligt, men då skulle de göra det på ett sätt så de snabbt kan slå på gasen igen. Som tidigare när de hade något mer eller mindre verkligt problem i en pumpstation som snabbt gick att åtgärda. Att spränga rören under vattnet kan ta lång tid att reparera vilket inte är idealt för Ryssland.
Förvisso har Putin visat sig fullt kapabel att fatta idiotiska beslut så säker kan man aldrig varit, men tittar man bara på de som kan ha direkt intresse av att sabotera så här är det snarare USA eller Ukraina, och jag tvivlar på att Ukraina har kapacitet eller för den delen vågar ta risken att reta upp EU om de blir avslöjade.
Bara om du har vedspis och fyllt på lagret med ved. Surdegsbröd är annars gott och då slipper du jästen.
Att Ryssland kan vilja sabotera produktionen för att skrämma Europa är i och för sig inte omöjligt, men då skulle de göra det på ett sätt så de snabbt kan slå på gasen igen. Som tidigare när de hade något mer eller mindre verkligt problem i en pumpstation som snabbt gick att åtgärda. Att spränga rören under vattnet kan ta lång tid att reparera vilket inte är idealt för Ryssland.
Förvisso har Putin visat sig fullt kapabel att fatta idiotiska beslut så säker kan man aldrig varit, men tittar man bara på de som kan ha direkt intresse av att sabotera så här är det snarare USA eller Ukraina, och jag tvivlar på att Ukraina har kapacitet eller för den delen vågar ta risken att reta upp EU om de blir avslöjade.
Bara om du har vedspis och fyllt på lagret med ved. Surdegsbröd är annars gott och då slipper du jästen.
Är det någon Flashbackae som bor nära/på Bornholm? Ser man något bubblande?
Senast redigerad av LuluBrooksie 2022-09-27 kl. 12:24.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2022-09-27 kl. 12:24.