2022-09-26, 22:08
Medlem
maxatdunders avatar
Tillräcklig gammal för att uppfostra barnen, det är egoistiskt av dig som moder att bortprioritera en karriär framför familj/barn, du får helt enkelt lägga sporten(elitsatsningen) åt sidan nu eftersom du ska bli mamma. Det kallas uppoffringar och prioriteringar när man blir förälder, börja där.
Citera
2022-09-26, 23:05
Medlem
Jag hade fokuserat på det egna livet ett tag till och sedan skaffat barn vid 30+ istället, speciellt när tvivel finns.
Citera
2022-09-26, 23:09
Medlem
Döda ditt barn (som de flesta andra liberala tjejer) utan samvete & preventivmedel. Inte lätt att veta att man kan bli gravid så lätt. Lycka till!
Citera
2022-09-26, 23:32
Medlem
Jag tycker personligen det låter helt sjukt att göra abort om du vill ha barn inom snar framtid.
Citera
2022-09-26, 23:37
Medlem
HLundborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cobrah
Vi har fått reda på att vi ska bli föräldrar, oplanerat och med preventivmedel. Vi är båda mellan 20-25år och har fasta arbeten, äger ingen bostad ännu. Vart ihop i 3 år.

Egentligen har vi alla förutsättningar att ge ett barn ett bra liv. Men jag är så kluven, jag vill absolut ha barn inom en snar framtid men jag har lite självförverkligande kvar innan jag är där mentalt, killen likaså. Jag är livrädd för hur livet kommer se ut med barn, både min och min partners relation men allt annat också. Vi båda elitsatsar i idrott på sidan av arbetet.

Ni får tycka att jag är hur självisk som helst, det vet jag redan men jag är livrädd för vad en graviditet gör med min kropp, genomgå en förlossning och att vara förälder i världen som den är idag.

Är det nån som vart i en liknande sits och kan dela med sig?
Lite på ödets nyck och ta vara på den här chansen, vem vet vad som händer och hur många fler chanser ni kommer få och tänk på alla dem som inte får någon chans alls.

Alla är nervösa inför en sådan här stor livsförändring men det kommer bli bra. Barn är det bästa i livet!
Citera
2022-09-27, 01:25
Medlem
Klappasäftens avatar
Vill du leva livet i tio år och under den tiden lägga bort ditt intresse eller vill du sitta på mammafik hela dagarna?
Citera
2022-09-27, 04:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Döda ditt barn (som de flesta andra liberala tjejer) utan samvete & preventivmedel. Inte lätt att veta att man kan bli gravid så lätt. Lycka till!

Det är väl samvetet som hittills hindrat mig från abort och preventivmedel användes
Citera
2022-09-27, 04:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av prz11
Jag tycker personligen det låter helt sjukt att göra abort om du vill ha barn inom snar framtid.

Det passar inte alls nu
Citera
2022-09-27, 05:49
Medlem
cacas avatar
Citat:
Vi har fått reda på att vi ska bli föräldrar, oplanerat och med preventivmedel. Vi är båda mellan 20-25år och har fasta arbeten, äger ingen bostad ännu. Vart ihop i 3 år.

Egentligen har vi alla förutsättningar att ge ett barn ett bra liv. Men jag är så kluven, jag vill absolut ha barn inom en snar framtid men jag har lite självförverkligande kvar innan jag är där mentalt, killen likaså. Jag är livrädd för hur livet kommer se ut med barn, både min och min partners relation men allt annat också. Vi båda elitsatsar i idrott på sidan av arbetet.

Ni får tycka att jag är hur självisk som helst, det vet jag redan men jag är livrädd för vad en graviditet gör med min kropp, genomgå en förlossning och att vara förälder i världen som den är idag.

Mitt råd är att i sätter er tillsamman och sen lyssna på surströmming polkan av Tore Skogman, om någon av er spontant börjar sjunga med så är ni redo för föräldrar skap. Ps lyssna fler ggr! Ramtatida!
Citera
2022-09-27, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Placeforparks
Jag hade fokuserat på det egna livet ett tag till och sedan skaffat barn vid 30+ istället, speciellt när tvivel finns.

Det är den här inställningen som gör att praktiskt kapabla mor- och farföräldrar snart tillhör historien.

Om två generationer skaffar barn vid 23 är mormor 56 och förhoppningsvis pigg och hjälpsam när barnbarnet är 10 bast. Om de i stället skaffar barn vid 35 blir mormor då hela 80 år.
Citera
2022-09-27, 09:27
Medlem
IgnoranceIsBlisss avatar
Citat:

Om människan någonsin haft bra förutsättningar att skaffa barn är det nu, och det blir bara bättre, alla som påstår något annat vet inte vad de pratar om.
Citera
2022-09-27, 09:37
Medlem
Citat:
Det passar inte alls nu

Det passar aldrig bra att få barn och när det väl gör det så är det nästan oftast för sent. Livet passerar och man funderar, var alla dessa dagar livet? Men...

Är man 40 och får barn är det ett pustande och vaknätterna är inte lika lätta som när man är 20.

En sak kan jag säga att om ni föder barnet kommer ni aldrig ångra er.
Tar ni bort barnet kommer ni aldrig sluta fundera på hur det ofödda livet hade varit. Än mer om ni skaffar barn senare. Det praktiska kommer lösa sig. Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in