2022-09-26, 21:34
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Sett färdigt serien nu och överlag var den mycket bra.
Evan Peters var ordentligt bra och och lyckades till och med få en att känna sympati för Jeffrey mot slutet.
Det som drog ner den lite var det helt ointressanta med grannen och hur hon framställde sig själv som ett offer, och hur medborgarrättsrörelsen drog nytta av tragedin för att så splittring mellan raserna.
Det måste inte vara rasism bara för att poliserna gör en felbedömning, och dessutom i ett dominerat svart område med massiva problem med droger, kriminalitet och mord.
Den biten fick man inte se mycket av, snarare ville man försköna verkligheten t ex när grannarna campade tillsammans i korridorerna.

Tycket också det var onödigt att blanda in Gacy.

Sympati för en bög som våldtar mördar och äter sina offer? Njaee..
Citera
2022-09-26, 21:41
Medlem
EiraThunbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
Har något sett detta, e det sevärt eller bara en cash grab på Seriemördar trenden. Evan Peter spelar dahmer

Har sett alla avsnitt, det är en bra och välgjord serie. Det är en detalj som inte riktigt stämmer, joggaren utanför Dahmers familjehus såg aldrig Dahmer vifta med ett basebollträ. Dahmer väntade på honom vid några buskar med ett basebollträ, men han joggade aldrig på bilvägen den dagen. Annars hade joggaren blivit hans första offer.

Resten verkar stämma (i stort sett) och detaljerna är välgjorda.
Senast redigerad av EiraThunberg 2022-09-26 kl. 21:59.
Citera
2022-09-26, 22:14
Medlem
okok1s avatar
Jag har sett några episoder. Och jag gillar inte hur man hoppar fram och tillbaka. Man öppnade upp med att spoilade när/hur han blev tagen. Då blev konfrontationen med poliserna inte så intressanta - för man visste att han inte skulle bli tagen.

Filmen gjorde det betydligt bättre. Där började man i hans barndom. Då fick man se hans liv och svårigheter. Hans udda hobby etc. Sedan i puberteten hur han utvecklades. Han hade vänner i filmen.

I denna serie är pappan väldigt strikt och skriker mycket. I filmen har jag för mig att han var en lika introvert som Jeff.

Serien är bra i alla fall.
Citera
2022-09-26, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Manson har aldrig mördat någon.

Det är som att säga att maffiabossar är seriemördare, men nej dom räknas oftast inte in i seriemördar katogorin.

Lite Off Topic men Manson har mördat dock inga av dom som gjorde han känd dvs. Tate-LaBianca morden, där mörda han inget men har för mig att han mörda någon drug dealer innan dess.
Senast redigerad av MrLobba 2022-09-26 kl. 22:22.
Citera
2022-09-26, 22:32
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLobba
Lite Off Topic men Manson har mördat dock inga av dom som gjorde han känd dvs. Tate-LaBianca morden, där mörda han inget men har för mig att han mörda någon drug dealer innan dess.

Citat:
While it is often thought that Manson never murdered or attempted to murder anyone himself, true crime writer James Buddy Day, in his book Hippie Cult Leader: The Last Words of Charles Manson, claimed that Manson shot drug dealer Bernard Crowe on July 1, 1969.[71] Crowe survived

Neee
Citera
2022-09-26, 22:33
Medlem
Bra som fan på det stora hela!
En del friheter och påhitt för att skapa tv-dramatik är tagna.
Störde mig också lite (väldigt lite) på att det börjar med något av en spoiler för alla som inte sett andra produktioner om Dahmer.

Klart sevärt!
Citera
2022-09-26, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EiraThunberg
Har sett alla avsnitt, det är en bra och välgjord serie. Det är en detalj som inte riktigt stämmer, joggaren utanför Dahmers familjehus såg aldrig Dahmer vifta med ett basebollträ. Dahmer väntade på honom vid några buskar med ett basebollträ, men han joggade aldrig på bilvägen den dagen. Annars hade joggaren blivit hans första offer.

Resten verkar stämma (i stort sett) och detaljerna är välgjorda.

Det är nog mycket som inte stämmer, bl.a att han mördade tre personer i farmorns hus, det var bara två.

Helt klart sevärd och bra skådisar.
Citera
2022-09-26, 22:49
Medlem
Bra skådespelare och att denna mördare som borrade hål i huvudet på sina offer och hällde frätande syra i hålen, har funnits på riktigt gör serien ännu mer mörkare.

Citera
2022-09-26, 22:57
Medlem
Brunhildes avatar
Har endast sett de två första avsnitten, men som stort seriemördar/true crime/nordic noir-fan (missförstå mig rätt) så känns serien hittills oerhört banal och faktiskt rätt b.

Jag tycker faktiskt serien är så usel att jag funderar på att strunta i resterande avsnitt. Men men, det sista som överger en är ju som bekant hoppet så nu gäller det att det tredje avsnittet levererar. If not I'm outta here.

Trist med tanke på att Dahmer är en av de seriemördarna det finns mycket arkiverat material om. Men kanske därav min besvikelse, hade verkligen så höga förhoppningar på den här serien. Inser dock att jag nog får fortsätta hålla mig till renodlade dokumentärer var gäller seriemördare.
Citera
2022-09-26, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Jag har sett några episoder. Och jag gillar inte hur man hoppar fram och tillbaka. Man öppnade upp med att spoilade när/hur han blev tagen. Då blev konfrontationen med poliserna inte så intressanta - för man visste att han inte skulle bli tagen.

Filmen gjorde det betydligt bättre. Där började man i hans barndom. Då fick man se hans liv och svårigheter. Hans udda hobby etc. Sedan i puberteten hur han utvecklades. Han hade vänner i filmen.

I denna serie är pappan väldigt strikt och skriker mycket. I filmen har jag för mig att han var en lika introvert som Jeff.

Serien är bra i alla fall.
Intressant, min uppfattning är att farsan är så jävla snäll och tydligt älskar sin son.
Citera
2022-09-27, 00:11
Medlem
Ducadreams avatar
En vit man som knullar, styckar och äter svarta män. Hmm. Det är ganska triggande och skrämmande.

Räcker med alla sjuka dokumentärer jag har sett om honom. 😨
Citera
2022-09-27, 00:16
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exhausted-Observer
På trailern ser det ut som om all fokus ligger på de stackars svarta personerna som försöker få de onda vita männen att lyssna men de är så rasistiska och vägrar.

Du försöker verkligen ha på dig offerkoftan du. Personerna som blev styckade, knullade och uppätna av den vita mannen är offren, inte du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in