2022-09-26, 17:13
Medlem
Bylwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Czaren
Stör mig rätt mycket på att de förvanskar historien och försöker utmåla det som om alla hans grannar var honom på spåren(vilket de absolut inte var).
Evan Peters är ju dock GRYM som Dahmer.

Jag har bara sett 4 första avsnitten dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Handfot
Sett hela och tycker den är skitbra! Speglar storyn bra och Evan Peters spelar rollen på ett trovärdigt och creepy sätt (som det ska va)!

Jag har också sett färdigt det fjärde avsnittet och jag är benägen att hålla med er om Evan Peters, han gör en grymt bra rolltolkning i denna!
Serien i övrigt håller ett bra tempo och för berättelsen framåt på ett "behagligt" sätt, så tummen upp där med
Jag kan förstå att dom slänger in lite Hollywoodglitter i sådana här produktioner, men än sålänge har dom redovisat om en hel del detaljer kring Dahmers uppväxt och liv som går att läsa sig till.
Citera
2022-09-26, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Mja. Inte jätte många som fått den uppmärksamhet han fick efter hans död. Nu är ju inte detta något man kan jämföra med men ändå, minns folk kannibalen från Sverige som mördade sin brud? Tattueringar i ansiktet och allt sånt där. Nog inte jätte många som tänker på honom här i landet.
Inte mitt gebit men Jack the Ripper, Ted Bundy, Charles Manson är de första jag kmr att tänka på och det är alldeles för många.....
Citera
2022-09-26, 17:16
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
kanske någon nämnt det redan, men finns ju en del felaktigheter.

Den svarta kvinnan förgiftade han aldrig i verkligheten, han var endast ute efter män/pojkar.

Vilken svart kvinna i serien blev förgiftad? Har jag inget minne utav.

Richard Jenkins som pappan är lika formidabel som alltid.
Citera
2022-09-26, 17:25
Medlem
ufomongos avatar
Med lite risk för en OT-varning så måste jag tipsa om den brittiska Des för de som gillar Dahmer-serien.
Ungefär samma stil och klart sevärd.
Citera
2022-09-26, 17:51
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Inte mitt gebit men Jack the Ripper, Ted Bundy, Charles Manson är de första jag kmr att tänka på och det är alldeles för många.....

Varför drar folk in manson i detta? Finns absolut inga likheter mellan honom och andra på denna ''lista''.
Citera
2022-09-26, 17:51
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ufomongo
Med lite risk för en OT-varning så måste jag tipsa om den brittiska Des för de som gillar Dahmer-serien.
Ungefär samma stil och klart sevärd.

Var finns den och se?
Citera
2022-09-26, 18:00
Medlem
peterZiipens avatar
Hade helt missat denna Jeffrey Dahmer. Fattar inte hur jag kan ha missat honom. Personer som Ted Bundy, Zodiac-killer och UNAbomer hör man ändå talas om titt som tätt. Denna Dahmer slår dem alla med hästlängder. Verkar ha varit en av de sjukaste jävlarna någonsin.
Citera
2022-09-26, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Varför drar folk in manson i detta? Finns absolut inga likheter mellan honom och andra på denna ''lista''.
Vem av Dahmer och Manson är inte en massmördare?
Citera
2022-09-26, 18:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Hade helt missat denna Jeffrey Dahmer. Fattar inte hur jag kan ha missat honom. Personer som Ted Bundy, Zodiac-killer och UNAbomer hör man ändå talas om titt som tätt. Denna Dahmer slår dem alla med hästlängder. Verkar ha varit en av de sjukaste jävlarna någonsin.
Vaddå menar du? För att han dödade lite människor och åt lite på dom? Sluta vara så förbannat lättkränkt!
Citera
2022-09-26, 18:13
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Vem av Dahmer och Manson är inte en massmördare?

Manson har aldrig mördat någon.

Det är som att säga att maffiabossar är seriemördare, men nej dom räknas oftast inte in i seriemördar katogorin.
Citera
2022-09-26, 18:24
Medlem
Stones avatar
Fan vad kul att lgtqi-p(pedfil) communityn blev så sura när deras ordkombi blev taggad till serien. LOL.
Citera
2022-09-26, 18:44
Medlem
swimmingpools avatar
My Friend Dahmer var bra.
https://youtu.be/jmnuC7tn9D4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem