2022-09-26, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg finner det bare litt for usannsynlig at TH har gravd ned et lik 6 måneder etter drapet.

Nei jeg tenkte ikke at hun skulle graves ned der. Det er vel vanskelig å begrave noen i snøen.

Jeg tenkte mer at han trengte spade for kanskje å grave ut seg en parkeringsplass for bilen, eller grave seg gjennom brøytekanten, og så, enten kjøre langs kanten av jordet bort til elven/fossen/vassdraget, eller, dra likposen samme veien over snøen og få henne ut i vannet på et passende sted langs vassdraget.

Synes det passer med TH at han er kontor-kledt. Og har lånt seg en bil.

Men, det skal jo godt gjøres at det var han da. Det må uansett undersøkes, hvis det ikke allerede er gjort.
Citera
2022-09-26, 18:38
Medlem
En fråga bara. Har ni inte något forum som Flashback i Norge? Efterblivet diskutera på norska på ett svenskt forum
Citera
2022-09-26, 18:47
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Noen gang gjort deg noen tanker om at det de faktisk fant ut var at Hettemannen var deres mann?
Ja, har tenkt på det. Var nok en av de første som spekulerte i om utsjekking av Hettemannen var mediastrategi. Da kunne det ha vært en "beskjed" til GM om at politiet viste denne personen var involvert.

Hadde en gang en teori om at Hettemannen gikk tilbake med trusselbrev - da det virket som personen brukte kort tid der, men samtidig merkelig at en person som var involvert skulle gå fordi kamera. Tror ikke mye på dette i dag fordi vi ikke har hørt noe mer om Hettemannen.

Kanskje (Koka)du kan forklare hvorfor du tror så mye på at Hettemannen er involvert. Hva gjorde personen i S4 og hvorfor gå forbi kamera?
Senast redigerad av Legokatt 2022-09-26 kl. 18:55.
Citera
2022-09-26, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Bakgrunnen for min optimisme er at jeg har god kjennskap til motivet for ugjerningen, jeg sitter på mye viktig informasjon som jeg dessverre ikke kan snakke om her, og min tillit til politiet og etterforskerne er fortsatt ubetinget positiv. Etterforskningen har tatt lenger tid enn jeg trodde, men slik er det jo ofte i slike spektakulære saker. Det som er viktig er at politiet fortsatt er svært positive, og sier de er TRYGGE på at saken vil bli løst🧐
motiv ikke nok for tiltale. Vi har heller ikke et lik. Th mener hun rømte frivillig med ei religiøs sekt. Hvilken sekt tilhørte hun. Sa th noe om trossamfunnet hun evt tilhørte.
Citera
2022-09-26, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Så snedig at dette oppslaget dukker opp nå. Like etter at historien om mannen som lignet TH og som sto med en spade ved en bil parkert like inntil et jorde, ca april 2019.

Politiet gir aldri opp. Heldigvis.

VG i dag, 26. september 2022
Nytt søk etter savnet firebarnsmor: − Vi gir aldri opp

Søket gjaldt Belur Sardar, firebarnsmor, sporløst forsvunnet fra Mjøndalen i 2007, antatt drept av ektemannen. Politiet fant ingenting. Ikke denne gangen heller.

Vitner som hadde observert noen de trodde kunne være ektemannen, fortalt historien videre, til noen som varslet politiet.
Det skal vel bli noen flere søk fremover, i Hagen-saken også. Mer graving.
Th som graver på et jorde i arbeidstiden eller midt på natta med lysene på.
Citera
2022-09-26, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huvudstadenn
En fråga bara. Har ni inte något forum som Flashback i Norge? Efterblivet diskutera på norska på ett svenskt forum
Ingen lignende alternativer. Vg forum er dødt. Søta bror må nok lære seg norsk.
Citera
2022-09-26, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ja, har tenkt på det. Var nok en av de første som spekulerte i om utsjekking av Hettemannen var mediastrategi. Da kunne det ha vært en "beskjed" til GM om at politiet viste denne personen var involvert.

Hadde en gang en teori om at Hettemannen gikk tilbake med trusselbrev - da det virket som personen brukte kort tid der, men samtidig merkelig at en person som var involvert skulle gå fordi kamera. Tror ikke mye på dette i dag fordi vi ikke har hørt noe mer om Hettemannen.

Kanskje (Koka)du kan forklare hvorfor du tror så mye på at Hettemannen er involvert. Hva gjorde personen i S4 og hvorfor gå forbi kamera?

THs dna er funnet på dør/karmer i tilknytning til toalettrommet, hans dna er i knehasene på hennes bukser, under borrelåsen på hennes sandal og slepespormateriale er funnet på hans skjorte i skittentøyskurven. I tillegg beskriver han klærne som ligger under et skittent håndkle på gulvet på toalettrommet og med det ikke synlig for han. Dette uten å ha rørt eller løftet på det. Han bekymret seg visstnok for å avsette sitt dna på håndkleet mens han i hue trodde hun lå ett eller annet sted i boligen, falt om etter et hjerteinfarkt.

Til foran kamera delen i det: det besitter nok da TH svaret på.
Senast redigerad av Kokadu 2022-09-26 kl. 19:47. Anledning: Rette
Citera
2022-09-26, 19:53
Medlem
Citat:
Det skader ikke å melde fra til politiet en gang til. Sånn for sikkerhets skyld. Har politiet allerede undersøkt tipset, så er det greit å få vite at det er gjort.

Ref dagens oppslag i VG. Det er noen likhetstrekk mellom historien du forteller, og den vitneobservasjonen som beskrives og som ga grunnlag for dagens søk etter Belur Sardar, som forsvant sporløst fra Mjøndalen i 2007, antatt drept av ektemannen.

Nytt søk etter savnet firebarnsmor: − Vi gir aldri opp

Denne brukeren som bringte dette fram må komme på banen. Få tak i "sin venn" som observerte dette. vedkommende vet jo hvor det var, hvilken bil, og hadde til og med reg,nr på bilen og navnet på eieren Georg Dale eller hva det var.. Denne Dale må jo la seg finne, bilen hans også. Denne brukeren må gjøre ett stykke arbeid her nå. Må jo sjekkes ut.
Citera
2022-09-26, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Denne brukeren som bringte dette fram må komme på banen. Få tak i "sin venn" som observerte dette. vedkommende vet jo hvor det var, hvilken bil, og hadde til og med reg,nr på bilen og navnet på eieren Georg Dale eller hva det var.. Denne Dale må jo la seg finne, bilen hans også. Denne brukeren må gjøre ett stykke arbeid her nå. Må jo sjekkes ut.

Hadde ikke den som bevitnet dette vært i kontakt med politiet?
Citera
2022-09-26, 20:02
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Nei jeg tenkte ikke at hun skulle graves ned der. Det er vel vanskelig å begrave noen i snøen.

Jeg tenkte mer at han trengte spade for kanskje å grave ut seg en parkeringsplass for bilen, eller grave seg gjennom brøytekanten, og så, enten kjøre langs kanten av jordet bort til elven/fossen/vassdraget, eller, dra likposen samme veien over snøen og få henne ut i vannet på et passende sted langs vassdraget.

Synes det passer med TH at han er kontor-kledt. Og har lånt seg en bil.

Men, det skal jo godt gjøres at det var han da. Det må uansett undersøkes, hvis det ikke allerede er gjort.

Poenget mitt var tidspunktet, ikke stedet. Tar man noen av dage, venter man ikke i 6 måneder med å grave dem ned.

Nei, jeg tror dessverre dette er et nytt "Ås-spor".
Citera
2022-09-26, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
kan være bløff og fanteri.
Citera
2022-09-26, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
motiv ikke nok for tiltale. Vi har heller ikke et lik. Th mener hun rømte frivillig med ei religiøs sekt. Hvilken sekt tilhørte hun. Sa th noe om trossamfunnet hun evt tilhørte.

Et tydelig og sterkt motiv er et godt grunnlag for politiet å jobbe videre med, og sammen med sterke indisier, bevis og vitneforklaringer gir dette en god mulighet for tiltale, rettssak og dom i saken. AE var ikke medlem av noen sekt, hun var en snill og elskelig person som bare ville andre godt. Det som forundrer meg mest i denne saken er familiens totale stillhet rundt hennes person, hun er på en måte nullet helt ut. Hva skyldes dette, og hvorfor ble det slik🤔 Jeg tror jeg vet svaret, og det vet også politiet🧐
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in