2022-09-26, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Jo men nå vet vi en del av omstendighetene denne morgenen, vi vet værtfall at AE ble borte vekk. Vi vet også hvem som er siktet. Dersom MB hadde fått instrukser fra TH om å ringe AE ett gitt tidspungt akkurat denne morgenen, så ville det jo "ha ringt noen bjeller" i toppegt til MB, da hu senere (ikke lang tid etterpå) fikk høre hva som hadde skjedd. Å i allefall da TH ble sikta. Tviler på at hu ville brenne inne med dette uten å si fra. Dersom dette er tilfelle så vet MB at hu har bistått sjefen med å gi ett ruffsete alibi. Normale folk, uten svært sterk psyke vil ikke kunne leve å ha det bra resten av livet med dette.

Lad os håbe at MB har fortalt, hvad hun ved om den telefonsamtale om morgenen. For man skal da godt nok være kold og kynisk, hvis man ikke fortæller sandheden til politiet i en drabssag, uanset hvor tæt man er på den sigtede og mistænkte i sagen.
Senast redigerad av rlk73 2022-09-26 kl. 16:20.
Citera
2022-09-26, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Avslutningen på eventyret "Gutten som ropte ulv" fra Æsops fabler:
"Han begynte å rope sa høyt han kunne: «Ulven kommer! Ulven kommer! Det er en ulv som vil ta sauene!» Men denne gang kom det ingen folk løpende fra landsbyen for å hjelpe ham.
En og annen så opp da de hørte ropene, men de fleste ristet bare på hodet og sa til hverandre: Nei, den går ikke lenger! Han har narret oss med det der en gang for mye!”

Du er god på eventyr, men fakta er det dårlig stelt med. Du må gjerne more deg på andres bekostning, men tro meg, det er bortkastet tid😜
Citera
2022-09-26, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Kanskje. Det betyr ikke at Politiets mest offensive medie-strategi siden Baneheia var vellykket? Det har gitt null avkastning, og folk jeg snakker med sier de synes Politiet virker forfjamset.

Men du er kanskje ironisk.

Du snakker med feil folk, og jeg er ikke ironisk🧐
Citera
2022-09-26, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
voldsom optimisme å spore 4 år etter drapet. Hvorfor ingen tiltaler.

Bakgrunnen for min optimisme er at jeg har god kjennskap til motivet for ugjerningen, jeg sitter på mye viktig informasjon som jeg dessverre ikke kan snakke om her, og min tillit til politiet og etterforskerne er fortsatt ubetinget positiv. Etterforskningen har tatt lenger tid enn jeg trodde, men slik er det jo ofte i slike spektakulære saker. Det som er viktig er at politiet fortsatt er svært positive, og sier de er TRYGGE på at saken vil bli løst🧐
Citera
2022-09-26, 16:44
Medlem
Så snedig at dette oppslaget dukker opp nå. Like etter at historien om mannen som lignet TH og som sto med en spade ved en bil parkert like inntil et jorde, ca april 2019.

Politiet gir aldri opp. Heldigvis.

VG i dag, 26. september 2022
Nytt søk etter savnet firebarnsmor: − Vi gir aldri opp

Søket gjaldt Belur Sardar, firebarnsmor, sporløst forsvunnet fra Mjøndalen i 2007, antatt drept av ektemannen. Politiet fant ingenting. Ikke denne gangen heller.

Vitner som hadde observert noen de trodde kunne være ektemannen, fortalt historien videre, til noen som varslet politiet.

Det skal vel bli noen flere søk fremover, i Hagen-saken også. Mer graving.
Citera
2022-09-26, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Du må jo forstå at "normale mennesker" som f.eks MB heller vil bli hudflettet, en å dekke over for ett drap. Det er jo ingen som vil lyve for å unnlate opplysninger om drap på en kollega eller venninne. Hjelper ikke om den mistenkte er sjefen din. Hvis det har skjedd, hvordan tror du vedkommende (f.eks MB) vil ha det resten av livet?? Kommer til å være ødelagt av traumer. Fult mulig TH er skyldig, men det er jo selvfølgelig ikke sånn at hele kontorlandskapet på Futurum er med å dekker over dette til sjefens fordel.

Det du glemmer å ta med i din vurdering er følgende punkter: Følelser, forhold, kjærlighet, ensomhet, trygghet, penger, avhengighet, trusler etc.🧐
Citera
2022-09-26, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Så interessant. Hva mener du politiet skal gjøre da når de har funnet ut at Hettemannen ikke er TH og sjekket denne personen ut av saken?

Noen gang gjort deg noen tanker om at det de faktisk fant ut var at Hettemannen var deres mann? At dette er grunnen til at siktelsen mot TH kan forsvares opprettholdt?

Noen tanker rundt hvorfor de relativt nylig avla nok et besøk i SV4? Hva skulle behovet for det være? Minner om at de har endevendt denne boligen tidligere.
Senast redigerad av Kokadu 2022-09-26 kl. 17:14. Anledning: Rettet
Citera
2022-09-26, 17:19
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Så snedig at dette oppslaget dukker opp nå. Like etter at historien om mannen som lignet TH og som sto med en spade ved en bil parkert like inntil et jorde, ca april 2019.

Politiet gir aldri opp. Heldigvis.

VG i dag, 26. september 2022

Søket gjaldt Belur Sardar, firebarnsmor, sporløst forsvunnet fra Mjøndalen i 2007, antatt drept av ektemannen. Politiet fant ingenting. Ikke denne gangen heller.

Vitner som hadde observert noen de trodde kunne være ektemannen, fortalt historien videre, til noen som varslet politiet.

Det skal vel bli noen flere søk fremover, i Hagen-saken også. Mer graving.

Jeg leste saken og tenkte nøyaktig det samme som deg.

Mon tro om observasjonen fra Hensfossen har vært ettergått av politiet.
Citera
2022-09-26, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg leste saken og tenkte nøyaktig det samme som deg.

Mon tro om observasjonen fra Hensfossen har vært ettergått av politiet.

Tenkte jeg også. Det skader ikke å varsle en gang til.

Om politiet har ettergått varselet, så finnes det et notat eller en rapport.

Det vil de fort finne ut, så det skal ikke være noen fare for dobbeltarbeide.

Det er vann og fosser og elver og kraftstasjoner og kraftverk i området. Mye vann og mye krefter.

Jeg vet ikke hva som vil skje med en død kropp om den havner i turbinene i et kraftverk. Mener å huske vagt fra en gammel tv-episode at man i England hadde diverse gitter og nett som hindret større gjenstander i å havne i turbinene.

Man må vel vite nøyaktig hvor TH-lignende mann ble observert, og vite nøyaktig hvordan nærmeste kraftverk fungerer. Jeg mener vannet som går gjennom turbinene vanligvis kommer fra tunneler eller store rør.
Senast redigerad av kornblomst 2022-09-26 kl. 17:58. Anledning: skrivefeil
Citera
2022-09-26, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Noen som vet om TH har vennskap med noen av navnene under?

Glitre energi produksjon AS
Daglig leder Erik Andersen (f 1967)
Styrets leder Pål Jørgen Skjæggestad (f 1958)
Nestleder Odd Øygarden (f 1950)
Styremedlem Arnfinn Baksvær (f 1957)
Styremedlem Håkon Levy (f 1981)
Styremedlem Kristine Gjøsæter (f 1986)
Varamedlem Ronny Jevne (f 1971)
Varamedlem Stein Ødegaard (f 1961)
Varamedlem Runar Voss (f 1969)
Varamedlem Torgrim A Øverbø (f 1960)
Revisor Pricewaterhousecoopers AS

Eller om det finnes koblinger mellom hensfossen kraftstasjon og TH?

Noen som kjenner til en fyr med navn Odd georg dale, Jon georg dale eller noe lignende? Skal visstnok være fra samme område som TH.. Ikke politikeren som dukker opp ved Googlesøk.

Grunnen til at jeg spør er at jeg har, fra en veldig pålitelig kilde, fått høre om en episode som hadde satt et støkk i h*n.

H*n hadde vært ute å gått tur ved hensfossen en dag i april 2019. Det hadde ligget veldig mye snø der i denne perioden.
Der hadde h*n møtt en eldre herremann i skjorte og pene klær, som stod med en spade utenfor bagasjen på en dyr sort SUV, rygget helt inntil et jorde.

H*n sier h*n er 99% sikker på at det var TH h*n så.
Bak i bagasjen hadde h*n sett noe som liknet en likpose med glidelås, noe som h*n er kjent med fra tidligere arbeid.
H*n fikk en følelse av å se noe h*n ikke burde ha sett, og denne spademannen hadde virket veldig stressa over å møte folk.

H*n syns dette var såpass mistenkelig at h*n tipset politiet, men ble ikke fulgt opp i ettertid.
H*n gjorde et søk på skiltnr på denne bilen, noe som skal ha vært eid av en Odd georg dale, jon georg dale eller noe lignende.
Han var ihvertfall fra Gran eller området der TH er fra.

Det skader ikke å melde fra til politiet en gang til. Sånn for sikkerhets skyld. Har politiet allerede undersøkt tipset, så er det greit å få vite at det er gjort.

Ref dagens oppslag i VG. Det er noen likhetstrekk mellom historien du forteller, og den vitneobservasjonen som beskrives og som ga grunnlag for dagens søk etter Belur Sardar, som forsvant sporløst fra Mjøndalen i 2007, antatt drept av ektemannen.

Citera
2022-09-26, 17:54
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Du er god på eventyr, men fakta er det dårlig stelt med. Du må gjerne more deg på andres bekostning, men tro meg, det er bortkastet tid😜
Tja, fakta er vel at politiet har etterforsket drapshypotese og ekte kidnapping's hypotetese i snart 4 år - helt uten resultat.

Innlegget var ikke ment å gjøre narr men virker som om saueflokken begynner å tvile litt på om det var boden som sendte Dagros til slakteriet. Katten er veldig usikker selv om Kokaduen tror han snek seg inn i fjøset i en hettejakke samt at det viskes i kornet om at boden selv drepte Dagros natten før og faket at hun falt ned låvetrappen. Også veldig usikkert om bonden bestilte slakting da man ikke har noe bevis på det.

Kanskje gresset var grønnere på den andre siden?
Senast redigerad av Legokatt 2022-09-26 kl. 18:03.
Citera
2022-09-26, 18:16
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det skader ikke å melde fra til politiet en gang til. Sånn for sikkerhets skyld. Har politiet allerede undersøkt tipset, så er det greit å få vite at det er gjort.

Jeg finner det bare litt for usannsynlig at TH har gravd ned et lik 6 måneder etter drapet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in