Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
Tja, enten forfalsket eller nøye "regissert". Som jeg før har nevnt tror jeg ikke
TH har vanskeligheter med å gi ordrer som folk følger av frykt for å bli hudflettet.
I klartekst, så tror jeg ikke at AE var i live, og heller ikke at levningene hennes befant seg i S4 lenger, da telefonaktiviteten fant sted.
Hvis AE var i live da TH dro på jobb, så er det flere mulige kjelker i veien for en overfallsmann som skulle ta seg inn i S4 og bortføre AE.
Den mest sannsynlige hindringen er at AE hadde tatt med seg Tassen på sin vanlige tur langs Langvannet. Jeg vet ikke om AE alltid tok med seg mobilen når hun gikk ut. Hvis hun hadde dratt ut, ville GM ha kommet til tomt hus. Det virker heller ikke som om Tassen har hatt sin vanlige luftetur denne morgenen, ref opplysninger om hundebæsj på gulvet i gangen i 2. etasjen.
Deretter, AE kunne selv ha ringt elektrikeren og spurt når han forventer å ankomme S4 den dagen. Kanskje bedt han komme snarest i tilfelle hyttetur.
AE kunne ha vært i telefonsamtale med andre da overfallsmannen slo til. Den hun snakket med kan ha hørt overfallet og varslet politiet øyeblikkelig.
Og uansett, "tilfeldigheten" at AEs mobil ringte TEH akkurat da bilen til TH passerte kamera på Futurum, er et slikt lykketreff for TH at det knapt kan være "tilfeldig".
Denne samme "tilfeldighet" fikk TH løslatt fra varetekt.
Nei, jeg greier ikke å tro at dette ikke var arrangert, og er inkludert i det politiet kaller
tydelig planlagt villedning.