2022-09-26, 12:31
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg mener telefonaktiviteten fra AEs iPhone på morgenen forsvinningsdagen, hører med til tydelig planlagt villedning. De tre utgående samtalene + én sms, oppringing og samtale 08:45-08:56 til MB, oppringing i 3 sek til HHB1 09:06, sms til HHB1 09:10 og sist oppringing til TEH i 92-93 sekunder 09:14-09:16. Jeg tror disse er faket, forfalsket, ikke er gjort av AE men enten gjennomført ved hjelp av div teknologiske hjelpemidler, og eller medhjelper(e).

Tja, enten forfalsket eller nøye "regissert". Som jeg før har nevnt tror jeg ikke
TH har vanskeligheter med å gi ordrer som folk følger av frykt for å bli hudflettet.
Citera
2022-09-26, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lhva350
Har inte Norge någon motsvarighet till flashbacķ där dom kan avhandla sina "egna " mord/försvinnanden ?
Nei...
Citera
2022-09-26, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Enig. Særlig dette er hva jeg har villet formulere men ikke helt fått til.

Politier er hverken idioter eller naive som noen vil ha det til. Sannheten er at de utfører en profesjonell og langsiktig etterforskning for å løse saken, og det vil de lykkes med🧐
Citera
2022-09-26, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Politier er hverken idioter eller naive som noen vil ha det til. Sannheten er at de utfører en profesjonell og langsiktig etterforskning for å løse saken, og det vil de lykkes med🧐
voldsom optimisme å spore 4 år etter drapet. Hvorfor ingen tiltaler.
Citera
2022-09-26, 14:04
Medlem
Citat:
Kanskje. Det betyr ikke at Politiets mest offensive medie-strategi siden Baneheia var vellykket? Det har gitt null avkastning, og folk jeg snakker med sier de synes Politiet virker forfjamset.

Men du er kanskje ironisk.
Citera
2022-09-26, 14:18
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Ser ut til at han går seirende ut av utbyggingskrangel

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/millionkonflikten-fortsetter-avtalen-er-ugyldig/77247759

"Seirende"? Tja. Kanskje et definisjonsspørsmål. Men ser for meg ut som om
velforeningen har blitt rundlurt. Temmelig arrogant tilsvar fra denne advokaten.
Er det "Komiske Brodwall" mon tro?

Ellers trakk jeg litt på smilebåndet av ordlyden i følgende setning:

- Vi strekker oss for å oppnå enighet, men motparten har slik vi ser det, hittil ikke vist evne eller vilje til kompromiss, sier Berg.
Citera
2022-09-26, 15:36
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Tidspunktet for tiltale og rettssak er i utgangspunktet ikke viktig i denne saken. Årsaken til tidsbruken er at politiet vil fullføre etterforskningen av kryptosporet for å være helt sikre på å få GM dømt for «drap eller medvirkning til drap på sin kone» i en kommende rettssak. De sitter allerede på beviser og sterke indisier som kan føre til domsfellelse, men velger allikevel å sikre seg den siste biten i puslespillet før det tas ut tiltale. Om det blir om 2 måneder eller 2 år fra nå er som sagt uviktig, det viktigste er at saken blir løst, og GM dømt🧐
Avslutningen på eventyret "Gutten som ropte ulv" fra Æsops fabler:
"Han begynte å rope sa høyt han kunne: «Ulven kommer! Ulven kommer! Det er en ulv som vil ta sauene!» Men denne gang kom det ingen folk løpende fra landsbyen for å hjelpe ham.
En og annen så opp da de hørte ropene, men de fleste ristet bare på hodet og sa til hverandre: Nei, den går ikke lenger! Han har narret oss med det der en gang for mye!”
Citera
2022-09-26, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Tja, tror ikke TH har vanskeligheter med å gi ordrer som folk følger av frykt for å bli hudflettet.

Du må jo forstå at "normale mennesker" som f.eks MB heller vil bli hudflettet, en å dekke over for ett drap. Det er jo ingen som vil lyve for å unnlate opplysninger om drap på en kollega eller venninne. Hjelper ikke om den mistenkte er sjefen din. Hvis det har skjedd, hvordan tror du vedkommende (f.eks MB) vil ha det resten av livet?? Kommer til å være ødelagt av traumer. Fult mulig TH er skyldig, men det er jo selvfølgelig ikke sånn at hele kontorlandskapet på Futurum er med å dekker over dette til sjefens fordel.
Citera
2022-09-26, 15:39
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
TH ringer hjem 10.06.07. Den som overfalt henne er nå i SV4. TH er hettemannen. Alibi.

Kobler du? Selvsagt gjør du det.
Så interessant. Hva mener du politiet skal gjøre da når de har funnet ut at Hettemannen ikke er TH og sjekket denne personen ut av saken?
At TH løy om grunnen til at han ringte hjem er kun noe jeg har lest her på FB. I media står det klart og tydelig at han ringte hjem pga en hyttetur, noe som bekreftes av Esther. I tillegg utsatte AEH en hyttetur i SMS kl 09.10.

Jeg velger å ta på alvor noe av det siste AEH gjorde før hun forsvant. Kan hende hun var møkka lei av å leve med en sparsommelig milliardær som i tilegg ikke behandlet henne bra. I filmen "Frihetens Regn" kravlet Adam gjennom et kloakkrør for å rømme til frihet. Kan hende AEH var en solstråle som nektet å gi opp. Håper litt på denne løsningen selv om hun også kan ha blitt lurt/manipulert av en GM som ville kidnappe henne.
Citera
2022-09-26, 15:46
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Du må jo forstå at "normale mennesker" som f.eks MB heller vil bli hudflettet, en å dekke over for ett drap. Det er jo ingen som vil lyve for å unnlate opplysninger om drap på en kollega eller venninne. Hjelper ikke om den mistenkte er sjefen din. Hvis det har skjedd, hvordan tror du vedkommende (f.eks MB) vil ha det resten av livet?? Kommer til å være ødelagt av traumer. Fult mulig TH er skyldig, men det er jo selvfølgelig ikke sånn at hele kontorlandskapet på Futurum er med å dekker over dette til sjefens fordel.

Nei, du misforstår meg. Jeg påstår overhodet ikke at hun aktivt dekker over for et drap.
Hvor leser du det? Det jeg påpeker er bare at TH har forlangt at MB skulle ringe AE på
et gitt tidspunkt, og at han har forlangt at AE skulle ringe sin ene datter og sin sønn
etter at han var dratt på jobb. I den hensikt å sikre seg alibi. Vi kjenner THs væremåte.
Han tåler ikke å bli motsagt, og hans vilje råder. Uten at jeg vil gå inn på detaljer, så har
folk som har jobbet for ham fått føle hvordan han blir når det skjer.
Citera
2022-09-26, 15:56
Medlem
Citat:
Tja, enten forfalsket eller nøye "regissert". Som jeg før har nevnt tror jeg ikke
TH har vanskeligheter med å gi ordrer som folk følger av frykt for å bli hudflettet.

I klartekst, så tror jeg ikke at AE var i live, og heller ikke at levningene hennes befant seg i S4 lenger, da telefonaktiviteten fant sted.

Hvis AE var i live da TH dro på jobb, så er det flere mulige kjelker i veien for en overfallsmann som skulle ta seg inn i S4 og bortføre AE.

Den mest sannsynlige hindringen er at AE hadde tatt med seg Tassen på sin vanlige tur langs Langvannet. Jeg vet ikke om AE alltid tok med seg mobilen når hun gikk ut. Hvis hun hadde dratt ut, ville GM ha kommet til tomt hus. Det virker heller ikke som om Tassen har hatt sin vanlige luftetur denne morgenen, ref opplysninger om hundebæsj på gulvet i gangen i 2. etasjen.

Deretter, AE kunne selv ha ringt elektrikeren og spurt når han forventer å ankomme S4 den dagen. Kanskje bedt han komme snarest i tilfelle hyttetur.

AE kunne ha vært i telefonsamtale med andre da overfallsmannen slo til. Den hun snakket med kan ha hørt overfallet og varslet politiet øyeblikkelig.

Og uansett, "tilfeldigheten" at AEs mobil ringte TEH akkurat da bilen til TH passerte kamera på Futurum, er et slikt lykketreff for TH at det knapt kan være "tilfeldig".

Denne samme "tilfeldighet" fikk TH løslatt fra varetekt.

Nei, jeg greier ikke å tro at dette ikke var arrangert, og er inkludert i det politiet kaller tydelig planlagt villedning.
Citera
2022-09-26, 16:11
Medlem
Citat:
Det jeg påpeker er bare at TH har forlangt at MB skulle ringe AE på
et gitt tidspunkt, og I den hensikt å sikre seg alibi.

Jo men nå vet vi en del av omstendighetene denne morgenen, vi vet værtfall at AE ble borte vekk. Vi vet også hvem som er siktet. Dersom MB hadde fått instrukser fra TH om å ringe AE ett gitt tidspungt akkurat denne morgenen, så ville det jo "ha ringt noen bjeller" i toppegt til MB, da hu senere (ikke lang tid etterpå) fikk høre hva som hadde skjedd. Å i allefall da TH ble sikta. Tviler på at hu ville brenne inne med dette uten å si fra. Dersom dette er tilfelle så vet MB at hu har bistått sjefen med å gi ett ruffsete alibi. Normale folk, uten svært sterk psyke vil ikke kunne leve å ha det bra resten av livet med dette.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in