Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
Sliter med å følge deg her. Hva mener du er en dekkoperasjon, og for hva?
Mitt inntrykk er uansett at politiet har rimelig grei oversikt over hendelsesforløpet
på selve åstedet, men at de mangler de to viktigste brikkene - identiteten til
gjerningspersonen og hvor hen tok veien etterpå.
Jeg mener telefonaktiviteten fra AEs iPhone på morgenen forsvinningsdagen, hører med til
tydelig planlagt villedning. De tre utgående samtalene + én sms, oppringing og samtale 08:45-08:56 til MB, oppringing i 3 sek til HHB1 09:06, sms til HHB1 09:10 og sist oppringing til TEH i 92-93 sekunder 09:14-09:16. Jeg tror disse er faket, forfalsket, ikke er gjort av AE men enten gjennomført ved hjelp av div teknologiske hjelpemidler, og eller medhjelper(e).
Politiet har biologiske spor fra TH som knyttes direkte til ugjerningen AE ble utsatt for. Disse sporene lar seg ikke forfalske, mens altså telefonaktiviteten er fullt mulig å forfalske. Dette synes jeg er et enkelt, gyldig og rett frem resonnement.
Denne morgenen var det hele 4 utgående aktiviteter fra AE mobil i løpet av 31 min, den siste var oppringing til TEH, og skjedde samtidig med at bilen til TH ankom Futurum, et alibibevis som Holden argumenterte i Lagmannsretten, og som sørget for at retten endte opp med avgjørelsen "ikke skjellig grunn til mistanke mot Tom Hagen" og Hagen ble løslatt fra varetekt. Jeg tror forøvrig at alibi-beviset avskar Lagmannsretten fra å vurdere biologiske beviser fra TH som knyttet han direkte til ugjerningen.
Telefonaktiviteten er så viktig for å underbygge at AE var i live, og spesielt at AE var i live da bilen til TH ankom Futurum 09:10-09:15, at den ikke kan ha vært overlatt til tilfeldighetene.
Og, sist jeg googlet artikler om analysene av bevegelser på AEs iPhone, fant jeg ingen artikler med navngitte politikilder som bekreftet opplysningene. Kun artikler av typene
mediet erfarer at politiet mener bla-bla-bla, politiet mener bla-bla-bla
får mediet opplyst. Jeg tar derfor info om brå bevegelse og fall med en klype salt. Iallfall så lenge ingen navngitte politikilder har bekreftet opplysningene.
Slik tenker jeg.
Men jeg både skjønner og aksepterer at andre tenker annerledes.