2022-09-25, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
NordVPN konto:
Är alla NordVPN konto anonyme?
Om ja; är det möjligt för polisen att be att få ut identitet på alla som har NordVPN konto?
Om inte, är det evt. möjligt för polisen att be alla som har NordVPN konto, för att hjälpa utredningen,
att frivilligt identifiera sig och på så sätt begränsa antalet kontohavare som skal försöka identifieras och utredas iom. att GM med all sannolikhet är bland dom som inte frivilligt identifierar sig.

Jeg veit ikke svaret. I utgangspungtet skal dette være sikker og anonym internettbruk for GM. Nordvpn og andre vpn levrandører har kontorer i land som ikke så lett lar seg gå med på og utlevere slik info, og dette er noe av hensikten med å ha selskapet registrert i ett slikt land. Men jeg vet ikke, politiet internasjonalt har kansje noen "triks i Ludo" hvor de kan bearbeide disse landene på å gå med på å utlevere slik info. Enkelt tror jeg uansett ikke dette er. First Spring har nok ett bedre svar på dette en meg.
Citera
2022-09-25, 21:54
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Jeg veit ikke svaret. I utgangspungtet skal dette være sikker og anonym internettbruk for GM. Nordvpn og andre vpn levrandører har kontorer i land som ikke så lett lar seg gå med på og utlevere slik info, og dette er noe av hensikten med å ha selskapet registrert i ett slikt land. Men jeg vet ikke, politiet internasjonalt har kansje noen "triks i Ludo" hvor de kan bearbeide disse landene på å gå med på å utlevere slik info. Enkelt tror jeg uansett ikke dette er. First Spring har nok ett bedre svar på dette en meg.

Citera
2022-09-25, 22:23
Medlem
Ser ut til at han går seirende ut av utbyggingskrangel
Citat:
Nå kan Dagbladet avsløre at avtalen på ny er vurdert av kommunens advokater.

- Det siste fra vår kommuneadvokat som har gjennomgått avtalen mellom kommunen og Tom Hagen fra 1992, er at denne er ugyldig som utbyggingsavtale. At avtalen ikke er gyldig betyr at vi ikke kan si at plan- og bygningsloven gir oss rett til å kreve utbedringer fra Hagen ut ifra den gamle avtalen.
https://borsen.dagbladet.no/nyheter/millionkonflikten-fortsetter-avtalen-er-ugyldig/77247759
Citera
2022-09-25, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Vil du vurdere å bytte navn hvis det ikke kommer en tiltale i 2022?

Nei, det har jeg ingen grunn til. Les forøvrig hva jeg svarte Ronsangel tidligere i dag. Vi kan jo også vurdere våre utsagn og profetier når tiltale, rettssak og dom er et faktum. Jeg ser faktisk frem til den dagen🧐
Citera
2022-09-25, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Man kan selv velge hva man vil tro på - at TH løy om grunnen til at han ringte hjem, at Esther's historie om hytteturen var feil og at AEH nevnte en hyttetur i SMS var helt tilfeldig. (At loggen hans tilfeldig vis slettet de to anropene gjorde heller ikke politiet mistenksomme)

Men hvis du mener TH løy om grunnen til at han ringte hjem, da ser du selv at du får det samme spørsmål som jeg stilte i går: "Hvorfor ringte han hjem?"

Så her kan du faktisk selv fortsette på innlegget ditt og skrive en teori👍

TH ringer hjem 10.06.07. Den som overfalt henne er nå i SV4. TH er hettemannen. Alibi.

Kobler du? Selvsagt gjør du det.
Senast redigerad av Kokadu 2022-09-25 kl. 23:49. Anledning: Redigert
Citera
2022-09-25, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Man må være overtroisk, skrudd i hodet eller syk(elig sjalu) for å begå en slik handling, faktisk mer eller mindre koko i hodet om man planlegger en slik handling over flere år, så koko at jeg anser det som helt usannsynlig at TH kan stå bak dette.

Prøv!

Prøv i fem minutter å tenke slik du beskriver det; «jeg hater deg så sterkt og inderlig fordi du var utro mot meg for 25 år siden, og jeg blir så redd for min økonomi nå når du nå sier (nå?, var det ikke for noen år siden) at du vil skille deg fra meg, at jeg bestiller noe jeg har planlagt lenge - et drap på deg.

Ingen er så gal.

Jo, noen er faktisk så gale, det er bare å ta et dypdykk i norske kriminalsaker de siste 20 åra. Dine tanker og beskrivelse av et mulig hendelsesforløp er alt for grunnt og enkelt å forholde seg til. Det finnes mennesker der ute som vet mye om TH og bakgrunnen for ugjerningen, og da snakker jeg om både nær familie, venner og kollegaer av både AE og TH fra tidenes morgen. Politiet sitter på et lass av materiale som bekrefter dette, noe som selvsagt vil bli lagt frem under den kommende rettssaken🧐
Citera
2022-09-26, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Sliter med å følge deg her. Hva mener du er en dekkoperasjon, og for hva?

Mitt inntrykk er uansett at politiet har rimelig grei oversikt over hendelsesforløpet
på selve åstedet, men at de mangler de to viktigste brikkene - identiteten til
gjerningspersonen og hvor hen tok veien etterpå.

Jeg mener telefonaktiviteten fra AEs iPhone på morgenen forsvinningsdagen, hører med til tydelig planlagt villedning. De tre utgående samtalene + én sms, oppringing og samtale 08:45-08:56 til MB, oppringing i 3 sek til HHB1 09:06, sms til HHB1 09:10 og sist oppringing til TEH i 92-93 sekunder 09:14-09:16. Jeg tror disse er faket, forfalsket, ikke er gjort av AE men enten gjennomført ved hjelp av div teknologiske hjelpemidler, og eller medhjelper(e).

Politiet har biologiske spor fra TH som knyttes direkte til ugjerningen AE ble utsatt for. Disse sporene lar seg ikke forfalske, mens altså telefonaktiviteten er fullt mulig å forfalske. Dette synes jeg er et enkelt, gyldig og rett frem resonnement.

Denne morgenen var det hele 4 utgående aktiviteter fra AE mobil i løpet av 31 min, den siste var oppringing til TEH, og skjedde samtidig med at bilen til TH ankom Futurum, et alibibevis som Holden argumenterte i Lagmannsretten, og som sørget for at retten endte opp med avgjørelsen "ikke skjellig grunn til mistanke mot Tom Hagen" og Hagen ble løslatt fra varetekt. Jeg tror forøvrig at alibi-beviset avskar Lagmannsretten fra å vurdere biologiske beviser fra TH som knyttet han direkte til ugjerningen.

Telefonaktiviteten er så viktig for å underbygge at AE var i live, og spesielt at AE var i live da bilen til TH ankom Futurum 09:10-09:15, at den ikke kan ha vært overlatt til tilfeldighetene.

Og, sist jeg googlet artikler om analysene av bevegelser på AEs iPhone, fant jeg ingen artikler med navngitte politikilder som bekreftet opplysningene. Kun artikler av typene mediet erfarer at politiet mener bla-bla-bla, politiet mener bla-bla-bla får mediet opplyst. Jeg tar derfor info om brå bevegelse og fall med en klype salt. Iallfall så lenge ingen navngitte politikilder har bekreftet opplysningene.

Slik tenker jeg.

Men jeg både skjønner og aksepterer at andre tenker annerledes.
Citera
2022-09-26, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Dette er bare en løs spekulasjon, men det virker som at politiet bevisst har spilt på at de siktede ikke er noen hardbarkete kriminelle. Ved å gi inntrykk av at de sitter på et omfattende bevismateriale så kan de skremme potensielt andre medhjelpere/medskyldige til å bli redde slik at de selv tar kontakt for å bidra til en oppklaring. Det er i beste fall en utrolig naiv tankegang fra politiets side.
Enig. Særlig dette er hva jeg har villet formulere men ikke helt fått til.
Citera
2022-09-26, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Enig. Særlig dette er hva jeg har villet formulere men ikke helt fått til.
politiet har omtalt gm som person med betydelig voldskspasitet. Videre at det er person både med kryptokunnskap og gjennomgøringsevne av alvorlig voldskriminalitet. Hvor mye klarere kan det sies.
Citera
2022-09-26, 10:15
Medlem
Har inte Norge någon motsvarighet till flashbacķ där dom kan avhandla sina "egna " mord/försvinnanden ?
Citera
2022-09-26, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lhva350
Har inte Norge någon motsvarighet till flashbacķ där dom kan avhandla sina "egna " mord/försvinnanden ?
Du trenger ikke følge med og en nordgubbe startet tråden.
Citera
2022-09-26, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lhva350

Det är tillåtet att ha trådar på Danska, Norska, Svenska och Engelska. Sedan är det frivilligt att läsa respektive tråd om man vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in