• 2
  • 3
2022-09-26, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Känner en som jobbar där med whatever. Var och tränade idag morse. Själv då?

Du har valt att ducka frågan. Jag citerar den igen: "HUR i hela friden skulle man åka dit direkt?"
2022-09-26, 13:01
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Jo, men på SATS i Sthlm-området kan jag garantera att personalen inte har mer koll än att de vet hur många som befinner sig i lokalen vid varje given tidpunkt. Sen kan de säkert genom aktiv sökning ta fram vad var och en av de personerna heter (eller borde heta om ingen gått in på polarens kort).

Men herregud människa. Givetvis så håller datorn vid ingången reda på vilka det är som är där. Givetvis har de en rutin där personalen går igenom listan och kollar om det är rimligt att det är samma personer på listan som är inne i lokalen. De kanske inte gör det varje dag men de gör garanterat det rutinmässigt.
2022-09-26, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Men herregud människa. Givetvis så håller datorn vid ingången reda på vilka det är som är där. Givetvis har de en rutin där personalen går igenom listan och kollar om det är rimligt att det är samma personer på listan som är inne i lokalen. De kanske inte gör det varje dag men de gör garanterat det rutinmässigt.

Precis som du säger, dom gör detta rutinmässigt just för att det finns folk hela tiden som försöker fuska.
Och det är gymkedjorna medvetna om.
2022-09-26, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738

Nu vet jag inte om du tränar på Benkes gym i Kopparberg eller så där man kan ha koll på ett helt annat sätt. Eftersom det ofta är minst 200 pers inne på mitt SATS vid varje tillfälle så blir den "kontrollen" du talar om extremt översiktlig. Skulle man göra den noggrant skulle ett stort antal människor ha bytts ut innan den var klar.
2022-09-26, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Precis som du säger, dom gör detta rutinmässigt just för att det finns folk hela tiden som försöker fuska.
Och det är gymkedjorna medvetna om.

Tror du på det själv? Jag har ALDRIG sett detta. Ingen har NÅGONSIN gått fram och frågat mig vad jag heter. Att stora gym med tusentals gäster varje dag skulle ha något slags system för detta faller på sin egen orimlighet. Det skulle vara mycket mer kostsamt med extra personal m.m. för sådana kontroller än att "låta" de få som går in på polarens kort göra det. Det är lite samma princip som snabbkassorna på ICA. Snabbkassorna bidrar till ökat svinn, men i gengäld sparar butiken in på personalkostnader.
2022-09-26, 13:52
Medlem
Citat:
Du har valt att ducka frågan. Jag citerar den igen: "HUR i hela friden skulle man åka dit direkt?"

Vänd på det istället. Hur skulle du kunna fuska med inträde till ett av de mest exklusiva och etablerade gymmen i Sverige?
Hur man gör för att fuska är inget jag tänker dela med mig av.
2022-09-26, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Vänd på det istället. Hur skulle du kunna fuska med inträde till ett av de mest exklusiva och etablerade gymmen i Sverige?
Hur man gör för att fuska är inget jag tänker dela med mig av.

Om du syftar på SATS så kan jag förklara för dig hur man gör. Man lånar ett kort från polaren - kortet funkar likadant som ett SL-kort, dvs du trycker det mot en läsare vid spärren - och sen går man in. Polaren har aldrig fotograferats. Han fick förvisso visa leg när han skaffade kortet, men skulle någon mot förmodan fråga mig vad jag heter svarar jag polarens namn. Skulle de fråga efter mitt leg skulle jag svara att jag har det hemma. Sistnämnda manöver blir knepigare om kortet står på en tjej. Det är därför jag har startat tråden, för jag vill dela kort med en tjej.
2022-09-26, 13:59
Medlem
Toolmans avatar
Alla gymkedjor jag känner till tar foto vid medlemskap. När någon drar kortet kommer det automatiskt upp på skärmen. Det finns säkerligen också de som nyttjar ansiktsigenkänningsprogram som skickar e-post/varsel vid en ickematch.
2022-09-26, 14:01
Medlem
Citat:
Om du syftar på SATS så kan jag förklara för dig hur man gör. Man lånar ett kort från polaren - kortet funkar likadant som ett SL-kort, dvs du trycker det mot en läsare vid spärren - och sen går man in. Polaren har aldrig fotograferats. Han fick förvisso visa leg när han skaffade kortet, men skulle någon mot förmodan fråga mig vad jag heter svarar jag polarens namn. Skulle de fråga efter mitt leg skulle jag svara att jag har det hemma. Sistnämnda manöver blir knepigare om kortet står på en tjej. Det är därför jag har startat tråden, för jag vill dela kort med en tjej.

Du behöver inte förklara. Har haft gymkort i 20 år. Tror du verkligen det där skulle fungera så har du nog ett intellekt motsvarande en 10 åring.
Du är ett pucko om du tror att du är den första under alla år som tänkt tanken. Att du fortsätter mala på.
Senast redigerad av JohnWicks 2022-09-26 kl. 14:04.
2022-09-26, 14:31
Medlem
Citat:
Tror du på det själv? Jag har ALDRIG sett detta. Ingen har NÅGONSIN gått fram och frågat mig vad jag heter. Att stora gym med tusentals gäster varje dag skulle ha något slags system för detta faller på sin egen orimlighet. Det skulle vara mycket mer kostsamt med extra personal m.m. för sådana kontroller än att "låta" de få som går in på polarens kort göra det. Det är lite samma princip som snabbkassorna på ICA. Snabbkassorna bidrar till ökat svinn, men i gengäld sparar butiken in på personalkostnader.

Om du tror det är enda sättet att ta reda på, genom att gå å fråga personen om det är han. Så har du mycket att lära dig.

Lika bra att låsa tråden eftersom TS vägrar lyssna på alla likadana svar utan försöker komma med undanflykter hela tiden och vägrar inse vilken idiot han är.
2022-09-26, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Om du tror det är enda sättet att ta reda på, genom att gå å fråga personen om det är han. Så har du mycket att lära dig.

Lika bra att låsa tråden eftersom TS vägrar lyssna på alla likadana svar utan försöker komma med undanflykter hela tiden och vägrar inse vilken idiot han är.

Ingen har ju besvarat frågan. Ni påstår att man åker dit - helt utan en trovärdig förklaring till varför
2022-09-26, 19:20
Medlem
Zilvios avatar
Om man kan lura en gymkedjan eller inte är ingen fråga för vårat träningsforum så vi stänger den här tråden. Om man är intresserad av diskutera hur man kan lura någon gymkedjan eller annat företag så får man hitta någon annan plats att föra den diskussionen.

/MOD
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in