Citat:
Ursprungligen postat av
flanders
Det är möjligt men för oss som bor i Stockholm och vant oss vid utbudet så är allt annat i Sverige en enorm nedgraderaring. Stockholm är ingen stor stad internationellt men bara man åker till Göteborg slås man av vilken otrolig håla det är i jämförelse. Full förståelse för om priserna i Stockholm är det dubbla.
Dessutom ligger en stor majoritet av alla karriärvägar i huvudstaden.
Dessutom är Stockholm en fruktansvärt vacker stad. Det är knappast Malmö eller Göteborg.
Jag kan hålla med om vissa punkter om att Stockholm är en rätt liten stad även om det är sveriges största och den har absolut sina vackra delar som man gärna vandrar runt i men sen är det nog stopp. Brukar besöka staden några gånger per år i privat regi och det räcker med att vara där en eller max ett par dagar innan jag är så less på allt folk och bara vill hem igen. Finns säkert människor som gillar trängsel och att vara omringad av idioter varje dag men jag gör det inte.
Tycker det räcker att åka till vårt lokala köpcenter någon gång i kvartalet.
Jag bor i en storstad med alla dess fördelar med närheten till allt men ändå bor jag i ett normalt villakvarter.
Men alla är vi olika, vissa vill bo mitt i myllret och vissa vill bo på landet. Ser inte ner på någon och alla får göra sitt val och hoppas att de är nöjda trots allt.