Flashback bygger pepparkakshus!
2022-09-25, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magisterperra
Märks att du är ung. När du blir vuxen kommer du lämna ditt tramsresonemang bakom dig. Och inse att toxisk feminitet är värre. Btw, ytterst få kvinnor vill betala notan separat, du kommer märka det när du börjar dejta.

Är du 65 och dejtar andra 65-åringar så kommer du såklart stöta på fler kvinnor med gamla värderingar. Dejtar man lite yngre än så så märks en stor skillnad. Men poängen kvarstår. Det är inte samma person som tycker att man ska betala separat och som samtidigt tycker att mannen ska betala.
Citera
2022-09-25, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Som med anti-feministerna då.

Bara en massa autistiskt bjäbb.

Well, står hellre på vinnarnas sida än på förlorarnas (feministernas).
Citera
2022-09-25, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Är du 65 och dejtar andra 65-åringar så kommer du såklart stöta på fler kvinnor med gamla värderingar. Dejtar man lite yngre än så så märks en stor skillnad. Men poängen kvarstår. Det är inte samma person som tycker att man ska betala separat och som samtidigt tycker att mannen ska betala.

Haha, nej - det där är något du har fått för dig. För det andra är det nästintill irrelevant vem som betalar en restaurangnota när man talar i termer av ekonomisk självständighet. Om feminister vill bli tagna på allvar så bör de jobba i kapitalproducerande verksamhet, annars försörjs de av männen och kommer aldrig kunna betraktas som självförsörjande/självständiga. Nu är så inte fallet, då feminister alltid söker sig till bekvämligheten inom den offentliga sektorn.
Senast redigerad av magisterperra 2022-09-25 kl. 11:02.
Citera
2022-09-25, 11:13
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
1864 förbjöds "hustruaga", innan hade mannen laglig rätt att slå/misshandla sin fru.

1965 förbjöds våldtäkt inom äktenskapet.

Det var troligen ovanstående det syftades på.
Har någon av er levt då?
Bevis från 150 år sen, då vi fortfarande hade slavar, är rätt gulligt, men knappast relevant för en vettig diskussion idag.
Citera
2022-09-25, 11:41
Medlem
Citat:
Haha, nej - det där är något du har fått för dig. För det andra är det nästintill irrelevant vem som betalar en restaurangnota när man talar i termer av ekonomisk självständighet. Om feminister vill bli tagna på allvar så bör de jobba i kapitalproducerande verksamhet, annars försörjs de av männen och kommer aldrig kunna betraktas som självförsörjande/självständiga. Nu är så inte fallet, då feminister alltid söker sig till bekvämligheten inom den offentliga sektorn.

Nej, det är något jag erfarat eftersom jag dejtar utanför ålderdomshemmen.

Ett samhälle behöver mer än de enkla, högavlönade jobben. Inget fel i att vända papper, slå spik i plankor eller ställa pallar på andra pallar men någon behöver också utföra de samhällsuppbärande jobben, som att ta hand om sjuka, utbilda nästa generation, haffa bovar, släcka bränder osv. Jag ser tex inte på brandmansyrket som att de lever på oss andra och att de borde sadla om till telefonförsäljare för att kunna tas på allvar.
Citera
2022-09-25, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Att inte du skäms, som sitter här och ljuger värre än en häst travar.
Män och kvinnor startar lika mycket bråk i hemmet. Kvinnor startar faktiskt till och med lite fler.
De mest våldsamma förhållandena är de lesbiska. Och nej, misshandel har aldrig varit lagligt inom äktenskapet. Du är en av de lättledda nyttiga idioterna, som gått på när man blandat ihop att man inte bedömde det som våldtäkt inom äktenskapet, men det är en helt annan diskussion.

Och din syn på vad som är ojämställt i världens mest jämställda land är snudd på infantil.
Vad ska män göra åt att de är större och starkare?

Vad ska kvinnor göra att de är bättre på det sociala spelet?
Och att ljuga ner andra de inte tycker om?
Som du försöker göra här och nu.

Diskussionen handlade inte om att starta bråk utan om MISSHANDEL.
Väldigt många kvinnor blir misshandlade till DÖDS i Sverige.
Kvinnor tvingas gömma sig och flytta hit och dit av rädsla för att bli hittade av män dom haft en relation med.

Du blandar in jättemånga andra saker huller om buller och förminskar mäns våld mot kvinnor.

Av alla saker att bli arg på i den här världen sitter du och är upprörd över det här; https://dodadekvinnor.story.aftonbladet.se/

därför att ..."kvinnor startar också bråk"

idiot
Senast redigerad av Tutrut 2022-09-25 kl. 15:42.
Citera
2022-09-25, 23:16
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tutrut
Diskussionen handlade inte om att starta bråk utan om MISSHANDEL.
Väldigt många kvinnor blir misshandlade till DÖDS i Sverige.
Kvinnor tvingas gömma sig och flytta hit och dit av rädsla för att bli hittade av män dom haft en relation med.

Du blandar in jättemånga andra saker huller om buller och förminskar mäns våld mot kvinnor.

Av alla saker att bli arg på i den här världen sitter du och är upprörd över det här; https://dodadekvinnor.story.aftonbladet.se/

därför att ..."kvinnor startar också bråk"

idiot
Det är du som är en fullblodsidiot.
Båda dina påståenden här har jag redan besvarat.
Misshandel ÄR bråk och oftast är man två eller flera om det.
Kvinnor startar fler bråk, män avslutar fler.
Och när polisen kommer räcker det med att en kvinna skadat sin nagel medan hon slog sin man med stekpanna i huvudet, så är det han som åker in.

Väldigt många är i snitt runt 13. I fjol var det 18, om jag minns rätt. I år har 48 unga män skjutits ihjäl, men dem skiter du helt och hållet i, din korkade bimbo.

Och du kan inte namnet på en enda av de där unga männen förutom möjligen Einar, men vi alla kan namnen på varje kivinna som också skjutits, från Adriana, via Ndella osv...

Vad ska jag göra åt att en del kvinnor väljer att ligga med psykopater?
Det är ditt problem.
Jag har fått nog av att försöka nå fram.

Varken du eller de andra feministiska bimbosarna här lyssnar.

Jag kommer inte lyssna när ni blir livegna åt det muslimska övertagandet.
Och jag kommer inte hjälpa dig när din dotter kulturberikas av afghanska gatubarn.

Du kan stå där med din Refugees welcomeskylt, med rinnande maskara när de pissat dig i ansiktet, för att du är en svensk hora som inte har vett att ha slöja på huvudet.

Feminismen blir döden för den trygghet vi nånsin haft i vårt samhälle.
Och du är fri att klä dig och ligga med vem du vill, men kom inte till mig och böla om konsekvenserna.

Jag tvår mina händer från dig och alla som du.

Det första du ska lära dig, om du ska snacka om jämställdhet är att antingen bryr du dig om allt våld, eller så skiter vi i det helt.

Jag bryr mig om våld mot kvinnorna nära mig. För de bryr sig om mig.
Du bryr dig inte ett skit om att män drabbas av tio gånger så mycket våld som kvinnor, för för dig finns bara kvinnors väl och ve i hela din arma skalle.

Varför hatar du män så mycket?

DÄR har du din jävla feminism. Du tänker bara på kvinnor och skiter i om männen dör.
Senast redigerad av Pansarvecket 2022-09-25 kl. 23:19.
Citera
2022-09-26, 02:27
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Och när polisen kommer räcker det med att en kvinna skadat sin nagel medan hon slog sin man med stekpanna i huvudet, så är det han som åker in.

Väldigt många är i snitt runt 13. I fjol var det 18, om jag minns rätt. I år har 48 unga män skjutits ihjäl, men dem skiter du helt och hållet i, din korkade bimbo.

Och du kan inte namnet på en enda av de där unga männen förutom möjligen Einar, men vi alla kan namnen på varje kivinna som också skjutits, från Adriana, via Ndella osv...

Det är ditt problem.

Och jag kommer inte hjälpa dig när din dotter kulturberikas av afghanska gatubarn.

Du kan stå där med din Refugees welcomeskylt, med rinnande maskara när de pissat dig i ansiktet, för att du är en svensk hora som inte har vett att ha slöja på huvudet.

Och du är fri att klä dig och ligga med vem du vill, men kom inte till mig och böla om konsekvenserna.

Det första du ska lära dig, om du ska snacka om jämställdhet är att antingen bryr du dig om allt våld, eller så skiter vi i det helt.

Du bryr dig inte ett skit om att män drabbas av tio gånger så mycket våld som kvinnor, för för dig finns bara kvinnors väl och ve i hela din arma skalle.

DÄR har du din jävla feminism. Du tänker bara på kvinnor och skiter i om männen dör.

Vad fan bryr du dig om 48 ihjälskjutna "muslimska psykopater" och "kulturberikande afghanska gatubarn", jävla hycklare. Först vurmar du för "48 ihjälskjutna unga män" sen kallar du dem för "psykopater" och "kulturberikande afghanska gatubarn" 😂😂

Varför buntar du ihop gängkriminalitet med relationsvåld/mord? Det är helt olika fenomen och mekanismer som ligger bakom.

(Och i vanlig ordning kommer du att blåneka till att nånsin ha uttryckt dig så fastän det står svart på vitt, sen börjar slingrandet och efterhandskonstruktionerna)
Citera
2022-09-26, 04:48
Medlem
Citat:

Du vill med andra ord att samtlig sjukvård, polis, skola, Socialtjänst, lokalvård, äldreomsorg, barnomsorg, habilitering, migrationsverket etc. etc. etc. ska privatiseras och vara vinstdrivande/kapitalproducerande verksamhet? Inser du hur dyrt det skulle bli för oss vanliga dödliga att betala för allt detta ur egen ficka, när vi behöver det? Hur billigt vi alla kommer undan genom att solidariskt betala skatt?

Men visst: välutbildade kvinnor och män från offentliga sektorn kan absolut fortsätta jobba med sjukvård etc. men vara i vinstdrivande/kapitalproducerande verksamhet istället för i offentlig sektor. Ta betalt för den vård de "producerar", den utbildning de "producerar", de ingripande mot kriminella som de "producerar" etc. Det är inte en omöjlighet för dem. Det är vi som ska betala för kalaset, som det kommer kosta skjortan för. Du har nog inte tänkt över detta särskilt väl. Var glad att du betalar lite i skatt och utifrån det har ett smörgåsbord av välfärd/offentlig sektor till ditt förfogande. Och sluta gnäll.
Senast redigerad av TomatKungen 2022-09-26 kl. 04:52.
Citera
2022-09-26, 07:06
Citat:

Det är ditt problem.

DU kan väl ändå de skjutnas namn även om vi andra inte engagerar oss så mycket i vad de av dina gängkompisar som blivit skjutna heter.
Citera
2022-09-26, 08:00
Medlem
Citat:

Det är ditt problem.

Du är en svag liten korkad ursäkt till människa. Varför du har valt att ha pansar i ditt användarnamn begriper jag inte.

Jag hatar verkligen inte män. Jag hatar människor som du, jag hatar rädda korkade antifeminister.
Jag betraktar inte er som MÄN

Jag ger dig ännu en länk du inte kommer att läsa.
I reportager finns ett exempel på en man.
Polisen. Han är en man.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...mer-jag-aldrig
Citera
2022-09-26, 10:16
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Vad fan bryr du dig om 48 ihjälskjutna "muslimska psykopater" och "kulturberikande afghanska gatubarn", jävla hycklare. Först vurmar du för "48 ihjälskjutna unga män" sen kallar du dem för "psykopater" och "kulturberikande afghanska gatubarn" 😂😂

Varför buntar du ihop gängkriminalitet med relationsvåld/mord? Det är helt olika fenomen och mekanismer som ligger bakom.

(Och i vanlig ordning kommer du att blåneka till att nånsin ha uttryckt dig så fastän det står svart på vitt, sen börjar slingrandet och efterhandskonstruktionerna)
En död människa är en död människa, fröken alla mänskors lika värde.

Den kan du försöka hyckla dig ur.
Det enda du sa nu är att dessa unga män är försumbara.
Jag tycker inte det.
De hade potential till ett bättre öde också, men här trycker vi upp kvinnor och skiter i unga män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in