2022-09-25, 15:08
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jo det kan han ha gjort. Gitt henne streng beskjed om kontakte eldstedatter og sønnen.

Men i så fall er overfallet og bortføringen av AE levende, alvorlig skadet, død eller døende, heller en dekkoperasjon enn en dekkhistorie.

En dekkoperasjon er mye mer risikabel, med GM på åstedet på lyse dagen, og risikoen for å bli observert eller fanget på ett eller annet kamera, er vanvittig mye høyere.

Enn hva en dekkhistorie ville ha vært. Og jeg mener at politiet har snakket om en dekkhistorie. Først og fremst.

Men man skal aldri si aldri. Så lenge handlingsforløpet ikke er avklart, må man holde alle muligheter åpne.

Sliter med å følge deg her. Hva mener du er en dekkoperasjon, og for hva?

Mitt inntrykk er uansett at politiet har rimelig grei oversikt over hendelsesforløpet
på selve åstedet, men at de mangler de to viktigste brikkene - identiteten til
gjerningspersonen og hvor hen tok veien etterpå.

Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Det er kommet frem at bl.a NordVPN er brukt for å skjule seg i denne saken. NordVPN er ikke gratis, det må betales for med kort eller paypal. Denne tjenesten har heller ikke noe "500mb free usage" som noen andre VPN levrandører tilbyr. Jeg veit ikke hvor mange i Norge som betalte for NordVPN i 2017 - 2018, det er sikkert en del. Men ikke hinsides mange tusen.

Det høres enkelt ut, men er sikkert ikke det i virkelighetens verden. Men, blandt disse Norske betalerne skal GM være å finne. Falske id, falske mail, falske tlfnr osv osv osv... Men, noen har jo betalt for dette Nord VPNet, en konto med penger går ikke an å forfalske, noen eier kontoen.

Kanskje det ble betalt med krypto?
Senast redigerad av Svartediket 2022-09-25 kl. 15:10.
Citera
2022-09-25, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Kanskje det ble betalt med krypto?

Krypto er ikke ett betalings alternativ hos nordvpn så langt jeg kan se.
Citera
2022-09-25, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Godt poeng. Hvis noen tok sjansen på å fortelle AEH at hytteturen var utsatt ville de risikere å bli nevnt i anrop eller med navn i SMS'en kl 09.10, ergo sannsynlig at avgjørelsen ble tatt av AEH - men merkelig at det skjedde noen minutter etter at TH dro på jobb.

TH forklarte at han skulle ringe hjem for å diskutere detaljene angående denne hytteturen, da blir det vel samtidig lite sannsynlig at han utsatte den før han dro hvis grunnen til de 8 anropene var alibi? Her blir det noe feil i regnestykket🤔

Ellers enig med deg i at GM som ankom S4 kan ha vært noen som kjente AEH. Var vist ingen tegn til innbrudd.

TH har benektet disse anropene 10.06..07 for senere å innrømme dem. Når man velger å tro på det TH forteller om hva de skulle ha snakket om, ja da velger man faktisk å tro på en som allerede har vist seg å ha 0 problemer med å servere polititet en løgn eller flere. Og det må man selvsagt gjerne gjøre.

Men la oss nå forholde oss til at han er i stand til å lyve og det i avhør ovenfor politiet som etterforsker hans kones forsvinning på dette tidspunktet.

Da kan man stille seg spørsmålet: hvorfor er TH i behov av å ringe hjem på det tidspunktetet han gjorde? Den som overfalt henne er nå i SV4.
Senast redigerad av Kokadu 2022-09-25 kl. 16:00. Anledning: Tillegger
Citera
2022-09-25, 16:28
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Krypto er ikke ett betalings alternativ hos nordvpn så langt jeg kan se.

Per 2022 kan man betale med bitcoin hos dem, ifølge denne linken.

Om det gjaldt i 2017/2018 vet jeg ikke. Noen med peiling kan sikkert svare på det.
Citera
2022-09-25, 16:34
Medlem
Citat:
Per 2022 kan man betale med bitcoin hos dem, ifølge denne linken.

Om det gjaldt i 2017/2018 vet jeg ikke. Noen med peiling kan sikkert svare på det.

Okey. Jeg var innom denne tanken for lang tid siden, å var i den forbindelse på web sida til nordvpn å så hvilke betalings muligheter det var. Mener bestemt at bitcoin ikke var en option den gangen, men kan ikke si det 100% sikkert. Det kan ha vært ett par år siden..
Citera
2022-09-25, 17:59
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Okey. Jeg var innom denne tanken for lang tid siden, å var i den forbindelse på web sida til nordvpn å så hvilke betalings muligheter det var. Mener bestemt at bitcoin ikke var en option den gangen, men kan ikke si det 100% sikkert. Det kan ha vært ett par år siden..

Jeg vil jo tro at noen som tilbyr en såpass spesialisert it-tjeneste som VPN vil
kjenne sine potensielle kunder godt nok til at de tar høyde for at de samme som
søker anonymiserte tjenester også vil være lettere å nå dersom man tilbyr
dem en anonymisert betalingsmåte.
Citera
2022-09-25, 19:06
Medlem
Citat:
Jeg vil jo tro at noen som tilbyr en såpass spesialisert it-tjeneste som VPN vil
kjenne sine potensielle kunder godt nok til at de tar høyde for at de samme som
søker anonymiserte tjenester også vil være lettere å nå dersom man tilbyr
dem en anonymisert betalingsmåte.

Fordi om VPN er "lugubert" i denne saken, så brukes vpn til mere en å skjule sin egen ip adresse. F.eks er det ganske vanlig at større og mindre selskaper konsekvent benytter vpn for å beskytte seg mot hacker angrep. Det er drøssevis med tilbydere av vpn. For eksempel ser jeg ikke bort fra at kontorlandskapet på Futurum er beskyttet av vpn (kanskje til om med nordvpn
Citera
2022-09-25, 19:27
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
TH har benektet disse anropene 10.06..07 for senere å innrømme dem. Når man velger å tro på det TH forteller om hva de skulle ha snakket om, ja da velger man faktisk å tro på en som allerede har vist seg å ha 0 problemer med å servere polititet en løgn eller flere. Og det må man selvsagt gjerne gjøre.

Men la oss nå forholde oss til at han er i stand til å lyve og det i avhør ovenfor politiet som etterforsker hans kones forsvinning på dette tidspunktet.

Da kan man stille seg spørsmålet: hvorfor er TH i behov av å ringe hjem på det tidspunktetet han gjorde? Den som overfalt henne er nå i SV4.
Man kan selv velge hva man vil tro på - at TH løy om grunnen til at han ringte hjem, at Esther's historie om hytteturen var feil og at AEH nevnte en hyttetur i SMS var helt tilfeldig. (At loggen hans tilfeldig vis slettet de to anropene gjorde heller ikke politiet mistenksomme)

Men hvis du mener TH løy om grunnen til at han ringte hjem, da ser du selv at du får det samme spørsmål som jeg stilte i går: "Hvorfor ringte han hjem?"

Så her kan du faktisk selv fortsette på innlegget ditt og skrive en teori👍
Senast redigerad av Legokatt 2022-09-25 kl. 19:49.
Citera
2022-09-25, 19:48
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Det er kommet frem at bl.a NordVPN er brukt for å skjule seg i denne saken. NordVPN er ikke gratis, det må betales for med kort eller paypal. Denne tjenesten har heller ikke noe "500mb free usage" som noen andre VPN levrandører tilbyr. Jeg veit ikke hvor mange i Norge som betalte for NordVPN i 2017 - 2018, det er sikkert en del. Men ikke hinsides mange tusen.

Det høres enkelt ut, men er sikkert ikke det i virkelighetens verden. Men, blandt disse Norske betalerne skal GM være å finne. Falske id, falske mail, falske tlfnr osv osv osv... Men, noen har jo betalt for dette Nord VPNet, en konto med penger går ikke an å forfalske, noen eier kontoen.

Tror man fikk kjøpt spendon kort på den tiden...
Citera
2022-09-25, 20:37
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ja, men abb er pr år, må fornyes å betales på nytt hvert år👍 Selve kontoen i NordVPN kan være opprette tidligere.

NordVPN konto:
Är alla NordVPN konto anonyme?
Om ja; är det möjligt för polisen att be att få ut identitet på alla som har NordVPN konto?
Om inte, är det evt. möjligt för polisen att be alla som har NordVPN konto, för att hjälpa utredningen,
att frivilligt identifiera sig och på så sätt begränsa antalet kontohavare som skal försöka identifieras och utredas iom. att GM med all sannolikhet är bland dom som inte frivilligt identifierar sig.

Jag vet ingenting on NordVPN, så mina frågor är sannolikt orealistiska.

GM´s val att utföra dådet på ljus dagen:
Mhp. överväganden och undran över GM:s val att utföra dådet mitt på ljusa dagen.
Jag tror att den 31 oktober valdes just för att det är Halloween där skrämmande Halloween-scenarier är ganska vanliga, och att det därför har förväntats att evt. vittnen, som evt. skulle se något i förbindelse med dådet, därför vill uppfatta scenarioet som just bara ett Halloween-scenario.
Citera
2022-09-25, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Eller at AE ble drept av sin mann, etter å ha blitt truet til å tilstå utroskap i 1994, og deretter i 2018 å bli avslørt i å planlegge skilsmisse og flytting til Gjøvik. Dette ville påført TH store økonomiske utfordringer, fullstendig tap av kontroll over sitt offer AE, og et enormt personlig nederlag. En fullstendig katastrofal og uakseptabel situasjon for en mann med TH sin psyke og diagnose. Det var derfor kun en løsning for TH, og det er han nå siktet for. Dommens dag er nær🧐

Man må være overtroisk, skrudd i hodet eller syk(elig sjalu) for å begå en slik handling, faktisk mer eller mindre koko i hodet om man planlegger en slik handling over flere år, så koko at jeg anser det som helt usannsynlig at TH kan stå bak dette.

Prøv!

Prøv i fem minutter å tenke slik du beskriver det; «jeg hater deg så sterkt og inderlig fordi du var utro mot meg for 25 år siden, og jeg blir så redd for min økonomi nå når du nå sier (nå?, var det ikke for noen år siden) at du vil skille deg fra meg, at jeg bestiller noe jeg har planlagt lenge - et drap på deg.

Ingen er så gal.
Citera
2022-09-25, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Deg om det. Hvis din oppfatning av troverdighet er at man må vite nøyaktig dato for tiltale, så har du jo rett, men det vet jo ikke engang politiet. Det jeg sier, ut i fra de informasjoner jeg sitter på, er at tiltalen mot TH vil komme i løpet av 2022, og det tror jeg fortsatt er fullt mulig. Mine øvrige informasjoner er basert på fakta, hverken mer eller mindre🧐

Vil du vurdere å bytte navn hvis det ikke kommer en tiltale i 2022?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in