2022-09-26, 09:30
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Blir så när era kära nassar förvandlar civila byggnader till militära mål, fega kräk som gömmer sig bakom mänskliga sköldar.

Så har de för övrigt hållit på i 8 års tid, men nu blir det slut med det och då gråter ni krokodiltårar för Nazi Ukraina.

Att de ukrainska styrkorna har bombat Donetsk, kan inte detta ha att göra med att Putinstyrkorna har förvandlat civila byggnader till militära mål och gömt sig bakom mänskliga sköldar?
Citera
2022-09-26, 09:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ja, tänk på hur skönt det är att köpa olja från ett land där kvinnor inte har några rättigheter utan blir dödade om de inte gör som de blir tillsagda. Mmmm vad mysigt.

För vi har ju ingen skyldighet att hjälpa de piss-länderna att förstå att kvinnor ska ha mänskliga rättigheter??

Inte fan invaderar vi dem, iallafall, för att dom ska "förstå".

Som piss-ryzzarna gör.
Citera
2022-09-26, 09:33
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Jag menar ukrainarna i Donbas, Lugansk och Kherson. Ryssarna och ukrainarna är broderfolk och gränsen mellan att vara den ena eller andra kanske är rätt luddiga eller att man inte bryr sig så mycket vem som är vad för dom där. Vad vet jag.

Dessutom tror jag många vill tillhöra Ryssland för att dom tror sig få det bättre då.

Sen har ju också ukrainarna skjutit granater in mot civila mål och det har nog också skapat motståndare till Kiev-regimen.

Det broderskapet har nog Putin förstört för överskådligt framtid.

Det är möjligt att många kanske föredragit att tillhöra Ryssland av ekonomiska skäl, men detta innebär ju inte att de vill ha sina hem, skolor, sjukhus sönderbombade av Putin. Genom invasionen har Putin skjutit sig själv i foten.
Citera
Medlem
Citat:
”Stabila handelspartners”? Vi knäböjer inför och gör oss beroende av nationer där stora delar av befolkningen inte har några som helst rättigheter utan i princip är slavar. Moderna slavländer. Vi accepterar detta, utan sanktioner. Sanktioner när det passar, det blinda ögat till när det passar. Smutsigt.

Hela saken med Ryssland och Ukraina är felhanterad. Man hade kunnat gjort så mycket annorlunda under de år som lett upp till detta. Nu borde man reparera sina felsteg istället för att eskalera konflikten.

Tråkigt såklart, men du vet vad man säger " The show must go on". Oavsett sanktioner så kommer dom förtrycka och mörda på lösa grunder i dessa avarter av länder så varför inte ta för oss av det enda bra de kan erbjuda?

Hade ryssarna nöjt sig med Krim så hade allt varit frid och fröjd, men man var tvungen att försöka visa att kuken var stor och invadera ett mindre land och såklart så hade man kalkylerat för att ta Kyiv snabbt.

Detta är utan tvekan för det var deras mål. Detta gick åt helvete och sen blev det en snöbollseffekt av korruption, oförmåga och en värdelös militär.

Tråkigt för ryssen att tappa ansiktet inför hela världen så då börjar man hota med kärnvapen och de vet att Nato skulle aldrig acceptera detta, men som ett litet adhd barn så fäktas man utåt när det inte går som man vill.

Hoppas någon skjuter Putin och en mer sansas person tar över landet och förhoppningsvis inför riktigt demokrati...

Men det tror jag inte de vad det är för ryssen är van att bli hunsad och styrd av en elit. Allt ifrån Tsarer, bolsjeviker till oligarker.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Jag menar ukrainarna i Donbas, Lugansk och Kherson. Ryssarna och ukrainarna är broderfolk och gränsen mellan att vara den ena eller andra kanske är rätt luddiga eller att man inte bryr sig så mycket vem som är vad för dom där. Vad vet jag.

Dessutom tror jag många vill tillhöra Ryssland för att dom tror sig få det bättre då.

Sen har ju också ukrainarna skjutit granater in mot civila mål och det har nog också skapat motståndare till Kiev-regimen.

Jaha.

Och när blev dom det?

Skabb-Olga och hennes kamrater i studion, ledamöter i duman, militärstrateger m m (den enda som saknats är väl Piss-Putin?) har nu i 7 månader stått och skrikit om att Ukraina inte finns, Ukraina ska utraderas, att Ukrainarna inte her rätt till vare sig land eller språk...ivrigt påhejad av dig och dom andra putin-runkarna.

Men nu blev ukrainarna "brodersfolk" - helt plötsligt?!

Fan, står ni aldrig för nånting, ryzz-pack!

Tror man att man ska få det bättre genom att tillhöra Ryzzland? MEN FLYTTA DÅ! Svårare än så är det inte.
Citera
2022-09-26, 09:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Återigen, vad skulle han vinna på att bomba ett mål i västra Ukraina?
Och tror du att resten av världen bara kommer att sitta stilla och titta på?
Putin kan bli pressad, trängd och frustrerad om det fortsätter gå dåligt. Han kan vilja visa vem som bestämmer. Jag tror att hånet i sociala medier har en jättestor inverkan på Putin och hans krets. De kommer inte ge sig, det vore en för stor prestigeförlust. Tyvärr har man låtit det gå prestige i frågan istället för att fokusera på hur det kan lösas på snabbat möjliga sätt.
Citera
2022-09-26, 09:35
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Jo, där har du årtalen... plus psyops och hackerattack mot Estland 2007 när de tog bort "hjältestatyn".

Men detta kriget är ju en rejäl upptrappning. Det slukar stora resurser.

Att hota med kärnvapen tar inte mycket resurser i anspråk.

Jag tror han gärna vill ha en landremsa till Kaliningrad t ex.

Någon stans måste man dra gränsen, varför inte här och nu? Så slipper vi svettas när han eskalerar mot lilla Lithauen. ("För inte skulle väl Nato och EU hålla ihop, de skulle splittras precis som med Ukraina")

Jag vill helt enkelt sätta ner foten nu.

Ja man får ju välja fördelar mot nackdelar med att sätta ner foten nu med 100% säkerhet och sätta ner foten senare med x% säkerhet. Det som mest avgör det beslutet är ju hur stor %-chans man tror x är. Jag landar i slutsats som är motsatt din. Hur ser ditt resonemang ut om vad "x" är och fördelar/nackdelar?
Citera
2022-09-26, 09:35
Medlem
Citat:
Putin kan bli pressad, trängd och frustrerad om det fortsätter gå dåligt. Han kan vilja visa vem som bestämmer. Jag tror att hånet i sociala medier har en jättestor inverkan på Putin och hans krets. De kommer inte ge sig, det vore en för stor prestigeförlust. Tyvärr har man låtit det gå prestige i frågan istället för att fokusera på hur det kan lösas på snabbat möjliga sätt.

Varför? Allt går ju enligt planerna om du frågar Kreml.
Citera
2022-09-26, 09:36
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Så kan vi konstatera att du hade otroligt fel. Du skrev detta för 6 dagar sedan och folkomröstningarna är i full gång. Vad tänker du om konsekvenserna för din epistemologi och din syn på konflikten att du var så oförmögen att se vad som skulle hända?

Notera att det är bra (för dig själv) att ha fel, och du ska ha cred för att du försökte. ALLA som är kloka är det för att de vågat säga vad de trodde skulle hända, fått fel, och reviderat sin syn på världen.

Ja det var en fullständig missbedömning, jag trodde att Putins mål var att få till stånd förhandlingar i närtid och sålunda inte gå över gränser Ukraina satt upp. Nu blev det folkomröstningar och mobilisering istället. Ett mycket mer offensivt drag, ett mycket mer desperat drag.

Det ser ut som att konsekvensen av beslutet blir destabiliserande, precis som många parter förutsatt. Runt 300k ryssar har lämnat federationen med svansen mellan benen och delrepublikerna verkar inte ta mobiliseringen med jämnmod för att uttrycka det milt.
Citera
2022-09-26, 09:37
Bannlyst
Citat:

Jaha. Och hur ser det ut i din förvirrade värld där det kommer att gå BRA för fascist-ryzzarna?

Hoppas ni på de 300 000 nya ELITSOLDATERNA?!?!

Eller att ni ska hitta nåt nytt WUNDER WAFFE i nåt av bergsrummen i Sibirien?

Att oljepriset ska öka med 50% så att ni får råd att köpa riktiga vapen istället för museiföremålen som ni nu springer omkring och skjuter med?

Citera
2022-09-26, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Man har inget intresse av att försöka krossa Ryssland. Inget gott skulle komma av det.

Okej, krossa var kanske att ta i men iaf att få dom att böja knä för globalisterna som styr USA och EU.

Syftet med NATO efter andra världskriget var väldigt tydligt – håll Tyskland nere, Ryssland ute och USA inne.

Syftet med den här konflikten är att hålla Tyskland och Ryssland ifrån varandra för att inte USA ska tappa greppet om Europa.
Citera
2022-09-26, 09:39
Medlem
Ser ett mönster att vissa försöker tillsammans på olika sätt kritisera andra oljeländer och ge skam till väst för att de inte handlar med Ryssland.

Nytt manus måntro?

Nåväl, ryssland har det nog rätt knapert i kistorna vid det här laget.

Trots deras tafatta försök så är EU de största inköpare av rysk olja från just Ryssland.
"Russian crude oil imports into the European Union and United Kingdom fell to 1.7 million barrels per day (bpd) in August from 2.6 million bpd in January, but the EU was still the biggest market for Russian crude, according to the IEA."
https://www.reuters.com/markets/commodities/how-much-oil-does-european-union-import-russia-2022-06-01/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in