Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Jag tror snarare att det som händer är att samma sak händer igen som vid VK2. Kanske Putin tar en bit av Ukraina (motsv. tjeckoslovakien). Kanske Putin inte är Hitler och då händer det inte mer efter detta kriget. Men kanske är han Hitler och då blir Baltikum (eller moldavien) hans Polen.
Appeasement är inte så dumt som det har rykte för. Men bara om man är i situationen att man har råd med det (är stark), och bara till en viss gräns. Googla "chamberlain did the right thing", finns mycket intressant diskussion om detta.
Nä, inte ett dugg. Ser vad du försöker göra här och det var ett snyggt försök. Det måste jag medge dig!
Man ska aldrig visa sig svag för en despot och det var något vi lärde oss från WW2. Detta vet också amerikanerna och lärde sig ganska väl den ryska mentaliteten fungerar under kalla kriget.
Därav de hårda orden som Usa ändå har gått ut med ang ryssarnas hot om kärnvapen för de förstår inget annat än våld och hot om densamma.
Ryssarna vet att de aldrig kan vinna mot Nato och jag säger inte att Nato kan vinna mot ryssarna men dom kan nog fan se till att ödeläggesen drabbar Ryssland med väldiga krafter.
Putin kan bara drömma om Usas kapacitet när det kommer till militär makt!
USA har den överlägset största försvarsbudgeten på hisnande 770 miljarder dollar och intar topp tre i nästan samtliga kategorier.22 feb. 2022
Inga större överraskningar på förstaplatsen. USA har den överlägset största försvarsbudgeten på hisnande 770 miljarder dollar och intar topp tre i nästan samtliga kategorier.
2. Ryssland
Vladimir Putin sitter på den överlägset största samlingen av stridsvagnar, över 12 000, jämfört med USA:s dryga 6 000. De har också fler anställda, men räknas ändå som svagare än USA:s försvarsmakt. Mycket på grund av att deras budget på 154 miljarder dollar bara är en bråkdel av USA:s.
https://www.cafe.se/varldens-10-maktigaste-armeer-2022-sa-rankas-sverige/
Sedan har Usa väldigt bra läge rent geopolitiskt med.
Ryssarna har många stridsvagnar men majoriteten är gamlas T72or.