2022-09-24, 23:53
Medlem
tastass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
De tar inget kort

Då kanske du/ni klarar av det ett tag. Kör på
2022-09-25, 08:38
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tastas
Nu har jag aldrig satt min fot på SATS, men om det tas en bild på dig när du skaffar medlemsskap kan du nog räkna med att det genomförs viss kontroll av inpasserande.
Som svar på din lätt efterblivna fråga om varför de skulle göra det, för att förhindra folk från att dela på medlemsskap.
Min gymerfarenhet är att man förväntas ha någon ID-handling med sig, men jag har aldrig blivit kollad. Antar att det kan finnas någon larmgrej i systemet som uppmärksammar personal vid misstänkt beteende.
För länge sedan hade jag ett gymkort kombinerat med foto, när spärren öppnades visades fotot på en skärm.
2022-09-25, 08:52
Medlem
Citat:
De tar inget kort

Tränar du ens gym? I så fall hade du vetat svaret på din fråga. Och nej. Man blir avstängd om man fuskar och man åker garanterat dit direkt.
2022-09-25, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Tränar du ens gym? I så fall hade du vetat svaret på din fråga. Och nej. Man blir avstängd om man fuskar och man åker garanterat dit direkt.

Nej, jag tränar inte på gym nu. Det är därför jag funderar på att skaffa kort

HUR i hela friden skulle man åka dit direkt? Jag har tidigare tränat på SATS i flera år och det enda sättet jag kan komma på att åka dit på är om någon i receptionen kollar så att jag inte går in på ett tjejkort. Annars har ingen en aning om jag heter Nils eller Ulf så att dela på ett kortet mellan två snubbar måste vara fullständigt riskfritt.
2022-09-25, 16:41
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Jag och min tjejkompis tänkte köpa ett SATS-kort och dela på det och träna vid olika tillfällen. Egentligen får man inte det, men finns det verkligen risk för upptäckt? Kan man t.ex. riskera upptäckt vid ”spärren” om man som kille går in på ett ”tjej-kort” (typ att kortinnehavarens namn blinkar till för den som jobbar i receptionen)?

Nu är jag inte medlem på just sats men på lite andra gym och sportanläggningar.
På samtliga tar man både foto som sen visas om det sitter någon i "spärren".
På de utan personal görs stickkontroller.

I de avtal man skriver på så kan missbruk av medlemskapen leda till avstängningar och att man portas.
Dessutom så tränar jag rätt ofta så personalen känner dessutom igen mig.

Visst kan det säkert funka både en och två gånger men risken att ni blir upptäckta tror jag är rätt stor.
2022-09-25, 16:44
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Jo, men måste han inte göra någonting aktivt då? Jag har varit medlem på SATS tidigare och jag har alltid bara tryckt kortet mot spärren och sen gått in. Ingen har dubbelkollat mig på något sätt. Flashar mitt namn upp för receptionisten när jag trycker kortet mot spärren? Om inte så är det ju helt riskfritt att låna ut sitt kort till såväl kvinna som man?

Du är helt efterbliven om du inte fattar att det här är något av de första sakerna man tänker på när man inför ett personligt medlemskap mot betalning.
2022-09-26, 08:21
Medlem
Citat:
Nej, jag tränar inte på gym nu. Det är därför jag funderar på att skaffa kort

HUR i hela friden skulle man åka dit direkt? Jag har tidigare tränat på SATS i flera år och det enda sättet jag kan komma på att åka dit på är om någon i receptionen kollar så att jag inte går in på ett tjejkort. Annars har ingen en aning om jag heter Nils eller Ulf så att dela på ett kortet mellan två snubbar måste vara fullständigt riskfritt.

Förstod att du inte tränar då du annars inte ställt frågan. Det spelar väl ingen roll om du inte förstår varför du inte kan fuska? Du kan inte fuska. Punkt.
2022-09-26, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Förstod att du inte tränar då du annars inte ställt frågan. Det spelar väl ingen roll om du inte förstår varför du inte kan fuska? Du kan inte fuska. Punkt.

Du vet alltså inte vad du talar om.
2022-09-26, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du är helt efterbliven om du inte fattar att det här är något av de första sakerna man tänker på när man inför ett personligt medlemskap mot betalning.

Naturligtvis kan de göra en razzia och kolla alla på gymmet mot databasen. Det håller jag för osannolikt - det ser helt enkelt inte bra ut för kunderna. Sen kan de göra stickprov mot databasen. Jag har tränat på SATS i tre år och har aldrig hört om någon stickprovskontroll. Det tredje alternativet är att namnet blinkar till när man blippar kortet. Eftersom jag inte är tjenis med receptionspersonalen skulle det inte spela någon roll om det blippar upp ett felaktigt manligt namn. Återstår då bara att jag går in med ett kort som står på en tjej och ett tjejnamn kommer upp på en skärm när jag blippar kortet. Då skulle jag löpa en reell risk att åka dit. Men jag tror inte att tjejnamnet kommer upp automatiskt. Skulle de ta en stickprovskontroll skulle jag också åka dit, men det har jag aldrig varit med om trots hundratals träningspass där.
2022-09-26, 11:03
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Naturligtvis kan de göra en razzia och kolla alla på gymmet mot databasen. Det håller jag för osannolikt - det ser helt enkelt inte bra ut för kunderna. Sen kan de göra stickprov mot databasen. Jag har tränat på SATS i tre år och har aldrig hört om någon stickprovskontroll. Det tredje alternativet är att namnet blinkar till när man blippar kortet. Eftersom jag inte är tjenis med receptionspersonalen skulle det inte spela någon roll om det blippar upp ett felaktigt manligt namn.

Jag kan inte uttala mig om SATS men som egenföretagare och gymanvändare så kan jag garantera att man håller hyfsad koll på vilka det är inne på gymmet. Det är inte bara sund företagarpraxis men lagstadgat. Företaget behöver hålla koll på vilka det är som befinner sig i lokalen alla tidpunkter på dygnet för säkerhets och försäkringsanledningar.
2022-09-26, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag kan inte uttala mig om SATS men som egenföretagare och gymanvändare så kan jag garantera att man håller hyfsad koll på vilka det är inne på gymmet. Det är inte bara sund företagarpraxis men lagstadgat. Företaget behöver hålla koll på vilka det är som befinner sig i lokalen alla tidpunkter på dygnet för säkerhets och försäkringsanledningar.

Jo, men på SATS i Sthlm-området kan jag garantera att personalen inte har mer koll än att de vet hur många som befinner sig i lokalen vid varje given tidpunkt. Sen kan de säkert genom aktiv sökning ta fram vad var och en av de personerna heter (eller borde heta om ingen gått in på polarens kort).
2022-09-26, 12:46
Medlem
Citat:
Du vet alltså inte vad du talar om.

Känner en som jobbar där med whatever. Var och tränade idag morse. Själv då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in