2022-09-24, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syster-Smisk
Vad som är modigt och inte kan vi ju lämna till en annan diskussion.
Du försöker förflytta fokus genom att peka på saker som i sammanhanget är irrelevant.

Varför ska man ”visa vem man är” på ett forum som bygger på anonymitet?
Och vad skulle poängen vara…när Jeanette inte ens kan bemöta helt vanlig respons och kritik på saker hon gjort?
Nejdu syster Svedberg, den gubben går inte.
Jeanette förtjänar att granskas. Hon har härjat på tillräckligt länge nu med sin egensnickrade teater.

Men exakt, systern har inte ens försvarat Jeanette här inne angående hennes företagande och dyligt. Hon focuserar på saker som har mindre betydelse. Vem är det som är feg🤷‍♀️🤷‍♀️🤷‍♀️ Jeanette som raderar och blockar hejvildt för att slippa svars på en enda fråga. Allt för att dölja sitt myglande🤡🤡🤡
Fy fa,,,, hennes syster verkar lika jäkla falsk som Jeanette. Bara undervika de seriösa frågeställningarna ni, så dåligt. Klart att du inte vill att vi pratar annonymt om det här. Alla ska ju tystas så hon kan fortsätta att lura människor 🤬🤬🤬🤬
Senast redigerad av Sawannapanna 2022-09-24 kl. 13:28.
Citera
2022-09-24, 19:35
Medlem
”Försvarsadvokaten” Sandra Svedberg ska är enligt sin hemsida vara sexrådgivare.
Inget formellt boka system som bokadirekt eller närmare beskrivning om sin utbildning eller erfarenheter inom området.
Man får hoppas att hon är ärligare och har en starkare moralisk kompass än sin syrra vilket känns en aningen tveksamt med tanke på hur hon agerar på detta forum.
Att arbeta professionellt med människor i som är i behov av stöd kräver att man som yrkesverksam förutom
att man har en formell utbildning även har fötterna starkt förankrade på golvet.
Med tanke på att systern lägger större fokus på att skälla ut människor på Flashback istället för att rikta strålkastaren där den hör hemma - på den ”ofrivillige influensern” blir min känsla att hon är av samma virke.

När det gäller J är det för jäkligt hur hon så länge kommit undan med att ”bedriva” sin verksamhet genom fake och lögner.
Tänker på alla både små och större företag som under flera år kämpat och slitit för att hålla sig flytande pga pandemin och ekonomiska kristider.
Inte konstigt att folk blir provocerade när man som J lever gott på att ducka för kunder som inte blivit nöjda och utöver det ljuger, köper följare, blockar mm mm.

Det är många som är väldigt förvånade att hon har kunnat hålla på så länge.
Tror en av anledningarna är att hon varit noga med att omge sig av ”ja sägare” vilket är en av anledningarna till att hon snabbt blivit otrevlig när hon på senare tid innan bubblan brast ordentligt började bli ifrågasatt.
Citera
2022-09-24, 20:36
Medlem
MrBubss avatar
Lillamy8...!!
Du verkar vara en av alla som blivit illa behandlade eller lurade av JS.
Hon verkar vara totalt likgiltig för att ta ansvar eftersom hon ignorerar och nonchalerar alla försök till kontakt.

Om jag blivit blåst, lurad eller illa behandlad hade jag INTE tvekat en sekund på att anmäla henne.

Om det sedan skulle bli till Konsumentverket, Allmänna reklamationsnämnden, Polisen eller någon annan kan jag ej bedöma.

Det är dock bra att människor via Flashback och andra kanaler delar sina erfarenheter gällande JS, så att fler får upp ögonen och slipper bli lurade eller utnyttjade.

Det lär dock inte stoppa henne utan det kan bara ske om hon blir anmäld, åtalad, dömd eller tvingas till ersättning eller kompensation.

Det borde vara dags att stoppa JS by Ruffel och Båg!

https://www.konsumentverket.se/for-f...sbehandlingar/
Senast redigerad av MrBubs 2022-09-24 kl. 20:42.
Citera
2022-09-24, 21:47
Medlem
Kanelstavs avatar
https://www.instagram.com/p/Ci41mTno..._web_copy_link
Citat:
Vilken vecka det varit här i Göteborg knappt hunnit med, superskoj men det har gått i ett, roliga möten och mycket jobb. Älskar att andas in höstluften, temperaturen är ju fortfarande så skön, en härlig tid🍂☀️

Som vanligt har Jeanette haft en hektiskt vecka med "mycket jobb och många möten".
Med vilka världsdelar kan hon ha haft möten med den här veckan?😂
Miami, England och andra sidan jordklotet är redan avbockade✅

Hon har knappt har "hunnit med" skriver hon.
Kan det vara så att hon har tömt lagret på flera hundra flaskor med billig hudvård?

Annars tippar jag på att Jeanette och hennes man har "jobbat hemma" hela veckan för att de snart ska sälja sin "vindsvåning" i Göteborg eftersom de nu bor större delen av tiden i Spanien.
Det kostar att ligga på topp.
Senast redigerad av Kanelstav 2022-09-24 kl. 22:09.
Citera
2022-09-24, 22:38
Medlem
Kanelstavs avatar
Hur var det på "JS-resan" till Gardasjön 2018?
Jag minns att Jeanette verkade oerhört bortkommen och lite utanför på den här resan trots att det var "hennnes resa".
En resa som kom till för att Jeanette "var så stor på instagram".
https://www.instagram.com/p/BoOFiNag..._web_copy_link

Ps: Eurotravel Sports Resekonsult AB som var Jeanettes samarbetspartner på den här resan blev likviderat 2018-12-04
https://www.ratsit.se/5568991342-Eur...t_AB#ansvariga
Senast redigerad av Kanelstav 2022-09-24 kl. 22:56.
Citera
2022-09-24, 23:01
Medlem
Syster-Smisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelstav
Hur var det på "JS-resan" till Gardasjön 2018?
Jag minns att Jeanette verkade oerhört bortkommen och lite utanför på den här resan trots att det var "hennnes resa".
En resa som kom till för att Jeanette "var så stor på instagram".
https://www.instagram.com/p/BoOFiNag..._web_copy_link

Ps: Eurotravel Sports Resekonsult AB som var Jeanettes samarbetspartner på den här resan blev likviderat 2018-12-04
https://www.ratsit.se/5568991342-Eur...t_AB#ansvariga

Den där resan hade jag glömt bort..🙄
Ja man skulle ju vilja veta vad folk som var med tyckte om den.
Vad grundar du hennes ”bortkommenhet” på…på det hon postade på IG under resan?
Jeanette vill ju onekligen vara gruppens mittpunkt men det är ju inte hennes plats riktigt, även om hennes ego intalar henne det..
Citera
2022-09-24, 23:18
Medlem
Kanelstavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syster-Smisk
Den där resan hade jag glömt bort..🙄
Ja man skulle ju vilja veta vad folk som var med tyckte om den.
Vad grundar du hennes ”bortkommenhet” på…på det hon postade på IG under resan?
Jeanette vill ju onekligen vara gruppens mittpunkt men det är ju inte hennes plats riktigt, även om hennes ego intalar henne det..
Jag grundar det på vad hon postade på IG under här resan.
Citera
2022-09-25, 06:03
Medlem
Så syster Sandra är oxå inne på sex, sexrådgivare 🤭 kanske hon som gett henne dessa råd om att vara kinky framför kameran i tron om att det skulle sälja bättre...speciellt.till kvinnor 🙄 Å så bidde det så här tokigt
Citera
2022-09-25, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slemmikus
Så syster Sandra är oxå inne på sex, sexrådgivare 🤭 kanske hon som gett henne dessa råd om att vara kinky framför kameran i tron om att det skulle sälja bättre...speciellt.till kvinnor 🙄 Å så bidde det så här tokigt

Men ellerhur 🤣🤣🤣 otippat 🧐😂.
Det går i släkten. Tittade in på hennes hemsida, väldigt lite info.
Inget telefonnummer, folk kan mejla vad de har för problem när de bokar 30 min eller 1 timmes telefonsamtal. Inga besök vad det såg ut. Inget om hon är legitimerad eller hur länge hon jobbat, typ erfarenhet mm🤷‍♀️
Senast redigerad av Sawannapanna 2022-09-25 kl. 09:14.
Citera
2022-09-25, 10:14
Medlem
[quote=Sawannapanna|81773302]Men ellerhur 🤣🤣🤣 otippat 🧐😂.
Inget telefonnummer, folk kan mejla vad de har för problem när de bokar 30 min eller 1 timmes telefonsamtal. Inga besök vad det såg ut. Inget om hon är legitimerad eller hur länge hon jobbat, typ erfarenhet
Sexrådgivare, hur många högskolepoäng tro? Eller kan vem som kalla sig det efter en kurs .....med praktiska övningar 🤣Hon tar säker 99,90 minuten för information du lätt hittar på annat håll.
Ser att hon har barn. Vad jobbar din mamma med? "Hon jobbar med sex"
Citera
2022-09-25, 10:55
Medlem
Syster-Smisks avatar
[quote=Slemmikus|81773848]
Citat:
Ursprungligen postat av Sawannapanna
Men ellerhur 🤣🤣🤣 otippat 🧐😂.
Inget telefonnummer, folk kan mejla vad de har för problem när de bokar 30 min eller 1 timmes telefonsamtal. Inga besök vad det såg ut. Inget om hon är legitimerad eller hur länge hon jobbat, typ erfarenhet
Sexrådgivare, hur många högskolepoäng tro? Eller kan vem som kalla sig det efter en kurs .....med praktiska övningar 🤣Hon tar säker 99,90 minuten för information du lätt hittar på annat håll.
Ser att hon har barn. Vad jobbar din mamma med? "Hon jobbar med sex"

Kan ju hålla med om att hemsidan var rätt fattig, men hon kan ju nyss ha börjat som rådgivare.
Sen skyddas ju inte titeln ’sexrådgivare’ av någon legitimation, så vem som helst kan egentligen kalla sig för det…det finns inga krav på utbildning för att få kalla sig det.
Det är många såna liknande ”titlar” idag som inte är skyddade av legitimation.

Sen tycker jag väl att det är lite fånigt att raljera kring att jobba som sexrådgivare, såna behövs…och att tycka det är pinsamt bottnar ofta i en osäkerhet kring en själv och ens egen sexualitet.
Jag har själv jobbat som sexrådgivare tidigare och det är ett väldigt roligt och givande arbete på många sätt.
Och det handlar ju inte direkt om att rapa ur sig information, utan om att samtala kring, bolla tankar och känslor kring saker som rör sex och samliv.
Men ja, jag kan hålla med om att hemsidan är väl tunn…jag hade då aldrig vänt mig till någon som har en så fattig presentation om sig själv och sin erfarenhet.
Citera
2022-09-25, 11:22
Medlem
[quote=Syster-Smisk|81774281]
Citat:
Ursprungligen postat av Slemmikus

Kan ju hålla med om att hemsidan var rätt fattig, men hon kan ju nyss ha börjat som rådgivare.
Sen skyddas ju inte titeln ’sexrådgivare’ av någon legitimation, så vem som helst kan egentligen kalla sig för det…det finns inga krav på utbildning för att få kalla sig det.
Det är många såna liknande ”titlar” idag som inte är skyddade av legitimation.

Sen tycker jag väl att det är lite fånigt att raljera kring att jobba som sexrådgivare, såna behövs…och att tycka det är pinsamt bottnar ofta i en osäkerhet kring en själv och ens egen sexualitet.
Jag har själv jobbat som sexrådgivare tidigare och det är ett väldigt roligt och givande arbete på många sätt.
Och det handlar ju inte direkt om att rapa ur sig information, utan om att samtala kring, bolla tankar och känslor kring saker som rör sex och samliv.
Men ja, jag kan hålla med om att hemsidan är väl tunn…jag hade då aldrig vänt mig till någon som har en så fattig presentation om sig själv och sin erfarenhet.

Håller med dig på många punkter men hemsidan behöver hon jobba med. Inger inget förtroende. Bilden på henne själv är förskräcklig 🫣 Har drag av systerns plut 😄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in