[quote=Slemmikus|81773848]
Citat:
Ursprungligen postat av
Sawannapanna
Men ellerhur 🤣🤣🤣 otippat 🧐😂.
Det går i släkten. Tittade in på hennes hemsida, väldigt lite info.
Inget telefonnummer, folk kan mejla vad de har för problem när de bokar 30 min eller 1 timmes telefonsamtal. Inga besök vad det såg ut. Inget om hon är legitimerad eller hur länge hon jobbat, typ erfarenhet
Sexrådgivare, hur många högskolepoäng tro? Eller kan vem som kalla sig det efter en kurs .....med praktiska övningar 🤣Hon tar säker 99,90 minuten för information du lätt hittar på annat håll.
Ser att hon har barn. Vad jobbar din mamma med? "Hon jobbar med sex"

Kan ju hålla med om att hemsidan var rätt fattig, men hon kan ju nyss ha börjat som rådgivare.
Sen skyddas ju inte titeln ’sexrådgivare’ av någon legitimation, så vem som helst kan egentligen kalla sig för det…det finns inga krav på utbildning för att få kalla sig det.
Det är många såna liknande ”titlar” idag som inte är skyddade av legitimation.
Sen tycker jag väl att det är lite fånigt att raljera kring att jobba som sexrådgivare, såna behövs…och att tycka det är pinsamt bottnar ofta i en osäkerhet kring en själv och ens egen sexualitet.
Jag har själv jobbat som sexrådgivare tidigare och det är ett väldigt roligt och givande arbete på många sätt.
Och det handlar ju inte direkt om att rapa ur sig information, utan om att samtala kring, bolla tankar och känslor kring saker som rör sex och samliv.
Men ja, jag kan hålla med om att hemsidan är väl tunn…jag hade då aldrig vänt mig till någon som har en så fattig presentation om sig själv och sin erfarenhet.