2022-09-25, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Det kunne hun ha gjort. Hun kunne startet å lete etter den hvis den var godt gjemt også. Men nå hadde jo hun mobil tilgjengelig, så det er nærliggende å tro at hun ikke i løpet av den første tiden etter TH forlot hjemmet ville startet noen leteaksjon etter den. Da med mindre den lå gjemt i boligen, noen ringte og hun hørte den.

Om det ble sørget for at den ikke skulle være tilgjengelig for henne så var den nok fjernet fra boligen og utenfor hennes «hørevidde». Så hypotesen til den som mener den var fjernet fra boligen er god den.
Du har rett. Jeg tenkte på at AE kunne ha ant at det var ugler i mosen dersom hun observerte at fast-tlf var borte, og at hun kunne ha slått alarm el.l.

Et slikt apparat (en jammer?) som hindrer tlf-signaler (el.l.) kan den sette ut av spill både på mobil-tlf og fast-tlf?
Citera
2022-09-25, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Deg om det. Hvis din oppfatning av troverdighet er at man må vite nøyaktig dato for tiltale, så har du jo rett, men det vet jo ikke engang politiet. Det jeg sier, ut i fra de informasjoner jeg sitter på, er at tiltalen mot TH vil komme i løpet av 2022, og det tror jeg fortsatt er fullt mulig. Mine øvrige informasjoner er basert på fakta, hverken mer eller mindre🧐

Knap så troværdig information. Der er 3 måneder tilbage af 2022, og var de tæt på at komme med en tiltale, var GHH og resten af efterforskningsledelsen nok blevet i stedet for at søge væk.
Citera
2022-09-25, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk! Du har rett i at det bare hadde vært å gjemme bort andre eventuelle fast-tlf. Jeg tenkte ikke på noe spesielt annet. Men hvis fast-tlf var fjernet eller gjemt bort, så kunne AE eventuelt ha oppdaget at fast-tlf ikke lå på sin faste plass før GM kom til huset.

GM kunne ha risikert at AE slo alarm ved å ringe fra sin mobil, hvis GM ikke satt mobilen ut av spill med et slikt apparat som noen nevnte.

Merkelig at det var bevegelse (lys) på gangveien innenfor samme minutt som AE avsluttet samtalen med lønnsansatt.

Har GM eventuelt lurt seg inn i huset (eventuelt via stige opp til 2. etg) mens AE var opptatt i en tlf-samtale med lønnsansatt eller med TEH?

Nå tror ikke jeg at den som overfalt henne behøvde bekymre seg over at hun skulle slå noen alarm. Jeg tror hun kjente vedkommende godt og ikke reagerte på personens ankomst i SV4 i det hele tatt. Og jeg tror vedkommende ankom rett etter 09.16.
Citera
2022-09-25, 00:17
Medlem
Citat:
Du har rett. Jeg tenkte på at AE kunne ha ant at det var ugler i mosen dersom hun observerte at fast-tlf var borte, og at hun kunne ha slått alarm el.l.

Et slikt apparat (en jammer?) som hindrer tlf-signaler (el.l.) kan den sette ut av spill både på mobil-tlf og fast-tlf?

Det er vel ingen som slår alarm fordi man ikke finner en trådløs telefon sånn umiddelbart. Da leter man etter den om behovet for den er der.

Har ingen kunnskap om slike apparat og hva de eventuelt kan gjøre, så der får noen andre bistå deg.
Citera
2022-09-25, 00:18
Medlem
Citat:
Nå tror ikke jeg at den som overfalt henne behøvde bekymre seg over at hun skulle slå noen alarm. Jeg tror hun kjente vedkommende godt og ikke reagerte på personens ankomst i SV4 i det hele tatt. Og jeg tror vedkommende ankom rett etter 09.16.
I så fall, kanskje vedkommende kom før AE sendte sms og før AE ringte, og at det var denne personen som sa til AE at hytteturen ble utsatt, og at det er årsaken til det AE formidlet om utsatt hyttetur?
Citera
2022-09-25, 00:23
Medlem
Citat:
I så fall, kanskje vedkommende kom før AE sendte sms og før AE ringte, og at det var denne personen som sa til AE at hytteturen ble utsatt, og at det er årsaken til det AE formidlet om utsatt hyttetur?

Og med det risikerte å bli nevnt i i en samtale med datteren eller sønnen?
Citera
2022-09-25, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fbc37
En GSM jammer kan man kjøpe for hundrelapper. Da virker hverken mobil eller trygghetsalarm. Sier ikke at dette ble benyttet men i teorien kunne dette blitt benyttet for å senke risiko om man tenker det er snakk om ukjente GM.

Politiet har ikke sagt noe om 09.14 samtalen endte brått eller ikke (operatør kan se hvordan en samtale avsluttes).
Mottaker hadde antagelig reagert på brutt samtale men hadde kanskje ikke tenkt noe annet enn at telefonen gikk tom for strøm etc.

Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Bilen på gangveien kan ha fulgt etter TH for å ha kontroll på han.
Han kan bråsnu for å hente noe han har glemt f.eks.

Telefonen til AEH avslørte at GM var lenge på åstedet, vasket og beveget seg rundt.

Det har nok vært minimum 2 GM, en sjåfør som kommer når AEH er livløs og klar til henting.
Sproxmannen tenker jeg, han har satt 9 avtrykk.

Hvis jeg var GM ville jeg ha brukt en jammer til å sperre både GSM og wifi under angrepet men GM har i så fall skrudd den av raskt for telefonen har mottatt anrop.

Jammer får du kjøpt for noen hundrelapper.

Citat:
Hvis hun sitter i telefonen når GM kommer kan hun fortelle det til den hun snakker med.
Om hun kjenner GM kan han navngis til den hun snakker med, hvis hun blir overfalt brått kan hun slå alarm om hun sitter i samtale.

Hvis en oppringing ble avbrutt etter 3 sekunder KAN det være en forklaring.
https://www.dx.com/s/signal+jammer

Citat:
Mobilen som blir jammet vil ikke ha dekning og slik vil den være for de som forøker å ringe.

Citat:
Det er vel ingen som slår alarm fordi man ikke finner en trådløs telefon sånn umiddelbart. Da leter man etter den om behovet for den er der.

Har ingen kunnskap om slike apparat og hva de eventuelt kan gjøre, så der får noen andre bistå deg.
Det har du rett i.
Jeg fant litt informasjon om jammer i innlegg sitert over ditt sitat her. Hvis jammer er brukt i denne saken, og hvis jammer ikke virker på fast-tlf, kan dette være årsaken til at fast-tlf ble gjemt/flyttet (slik at AE ikke skulle ha mulighet til å ringe).
Senast redigerad av z-z-z 2022-09-25 kl. 00:32.
Citera
2022-09-25, 00:30
Medlem
Citat:
Godt poeng! Det tenkte jeg ikke på
Citera
2022-09-25, 00:39
Medlem
Citat:
Det har du rett i.
Jeg fant litt informasjon om jammer i innlegg sitert over ditt sitat her. Hvis jammer er brukt i denne saken, og hvis jammer ikke virker på fast-tlf, kan dette være årsaken til at fast-tlf ble gjemt/flyttet (slik at AE ikke skulle ha mulighet til å ringe).

Takk. Jeg tror ikke det var behov for noe jammer i dette tilfellet. Men jeg tenker at den trådløse telefonen, dersom det var det de hadde, var flyttet til et sted hun ikke raskt ville finne den og kanskje også utenfor hørevidde dersom hun for eksempel brukte slå av en lengre prat med noen på den i det tidsrommet hun denne dagen ble overfalt.
Citera
2022-09-25, 00:41
Medlem
Citat:
Godt poeng! Det tenkte jeg ikke på

Da stryker vi den muligheten.
Citera
2022-09-25, 08:32
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Godt poeng. Hvis noen tok sjansen på å fortelle AEH at hytteturen var utsatt ville de risikere å bli nevnt i anrop eller med navn i SMS'en kl 09.10, ergo sannsynlig at avgjørelsen ble tatt av AEH - men merkelig at det skjedde noen minutter etter at TH dro på jobb.

TH forklarte at han skulle ringe hjem for å diskutere detaljene angående denne hytteturen, da blir det vel samtidig lite sannsynlig at han utsatte den før han dro hvis grunnen til de 8 anropene var alibi? Her blir det noe feil i regnestykket🤔

Ellers enig med deg i at GM som ankom S4 kan ha vært noen som kjente AEH. Var vist ingen tegn til innbrudd.
Citera
2022-09-25, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Godt poeng. Hvis noen tok sjansen på å fortelle AEH at hytteturen var utsatt ville de risikere å bli nevnt i anrop eller med navn i SMS'en kl 09.10, ergo sannsynlig at avgjørelsen ble tatt av AEH - men merkelig at det skjedde noen minutter etter at TH dro på jobb.

TH forklarte at han skulle ringe hjem for å diskutere detaljene angående denne hytteturen, da blir det vel samtidig lite sannsynlig at han utsatte den før han dro hvis grunnen til de 8 anropene var alibi? Her blir det noe feil i regnestykket🤔

Ellers enig med deg i at GM som ankom S4 kan ha vært noen som kjente AEH. Var vist ingen tegn til innbrudd.
Enig. TH hadde jo da risikert at AE hadde skrevet og sagt til datter og sønn at "TH bestemte før han dro på jobb at hytteturen utsettes til i morgen".

Edit.
Hvis GM sendte sms til datter og ringte til sønn (eventuelt ved bruk av stemmeforvrenger for å "høres ut som AE"), så ønsket nok GM at TH skulle bli mistenkt.
GM kan eventuelt ha hatt ønske om at TH skulle bli mistenkt, uavhengig av om TH er uskyldig eller medskyldig i forbrytelsen.

Eventuelt hvis TH er medskyldig, kan han kanskje ha bedt GM om å skrive/si disse detaljene i sms og tlf-samtale for å skape forvirring og hodebry hos politiet?

Noen skrev noe om at TH var mer synlig el.l. på Futurum på forsvinningsdagen enn på andre dager. Hvis det stemmer, skyldes det at han var bekymret for AE eller kan det ha skyldtes at det var viktig for han å bli sett av kolleger på flere tidspunkt i løpet av dagen pga alibi?

Noen mener at GM brukte påfallende lang tid i Sv4. Men hvis han opererte alene, kan GM ha hatt det ganske travelt i løpet av tiden etter at TH reiste til Futurum rundt kl 9 og frem til 10.07 med et slikt eventuelt hendelsesforløp:
Komme til fots og ta seg inn i huset.
Angripe AE og sette henne ut av spill.
Oppringninger + sms.
Staging (inkl å fjerne ringer fra AEs fingre, plassere AEs eiendeler + trusselbrev på stol) og eventuelt vasking.
Vandre for å hente bil og kjøre over plen og forflytte AE fra huset og over til bilen.
Plassere bakhon utenfor ytterdøren.
Passe på at det er lite trafikk av gående, syklende og eventuelle biler i nærområdet (som kan innebære en del minutter til å vente), før GM kjører fra Sv4.

Men hvordan passer "raske skritt, brå bevegelse, og eventuelt fall i trapp kort tid før mobilen blir lagt i ro kl 10.07" inn i dette hendelsesforløpet? Snublet GM i trappen kort tid før avreise? (Var GM eventuelt oppe i 2. etg for å hente Tassen og for å deretter stenge Tassen inne på et rom?)
Og kom GM senere tilbake med trusselbrev? (Hettemann1 kan se ut som han går tyngre på den ene enn på den andre foten, noe som kan bety at han hadde vondt i den ene foten (etter et eventuelt fall?) ).
Senast redigerad av z-z-z 2022-09-25 kl. 09:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in