Citat:
Ursprungligen postat av
Ittno
Dette har også vært nevnt utallige ganger i tråden.
Alle anropene kan ha vært for å sjekke med sikkerhet at offeret er uskadeliggjort. Kan også ha vært koder.
Ja, det har vært mange teorier på hvorfor TH ringte hjem. Å finne ut om AEH var borte ville vel TH ha skjønt fort nok da han kom hjem. Kodespråk hypotesen til Snoken er det lenge siden vi har hørt noe om..
Grunnen til at TH ringte hjem har man "TH's ord" på fra media: (som jeg skjønner kan være feil hvis TH er skyldig)
1."Ifølge Dagbladets kilder skal de to ha planlagt en hyttetur til Kvitfjell første helga i november. De hadde imidlertid ikke avklart alle detaljene, får Dagbladet opplyst. Ekteparet skulle ta de endelige avgjørelsene i løpet av formiddagen den 31. oktober."
2. Nettavisen: "Avisen har kilder som kan fortelle at Tom Hagen i avhør skal ha forklart at han og kona hadde en avtale om at ektemannen skulle ringe henne for å spikre de siste detaljene før en planlagt helgetur til parets hytte på Kvitfjell"
3. NRK intervju:
TH forklarte i NRK intervju at de hadde avtalt at han skulle ringe hjem etter ca 1 time.
Men man har i tillegg "Esther's" ord på dette:
VG spesial "Åtte dager før"
Denne formiddagen skriver Anne-Eli*sabeth meldinger med venninnen Esther. De har kjent hverandre siden slutten av 70-tallet, og har vært på hytteturer sammen til Kvitfjell, på flamenco-kurs og delt hemmeligheter. Anne-Elisabeth forteller at hun gleder seg til hyttetur, ber om tips til matretter hun kan stelle i stand for familien, snakker om den nye valpen sin og spør om forslag til navn"
Her mener jeg man ikke bare har "TH's ord" på hytteturen. Dette bekreftes også av vitnet Esther. Noen som tviler på at hytteturen var grunnen til at TH ringte hjem?
Hvis AEH planla hytteturen og utsatte den i SMS går det hele opp i GG-hypotesen (men skal ikke mase om den hele tiden)
Hvis derimot TH planla hytteturen for å kunne ringe hjem og spille bekymret - ja det er her jeg ikke skjønner hva plottet går ut på.
Hvis ikke de 8 anropene hadde noe funksjon - hvorfor ikke la være å ringe hjem og sette seg selv i søkelyset?