Citat:
Ursprungligen postat av
Inkainka5478
Nej han tyckte nog mycket om HA, han verkade snäll men är övertygad om han vet vem som gjordet, bråket var nog att HA ville att han skulle bestämma sig annars fick det va, han var tror jag ihop med Sandra vid den här tiden tror hon tränade och lyssnade i nån park när han spelade .
Citat:
Ursprungligen postat av
Inkainka5478
Tränade på gym tillsammans
Vilka tränade på gym tillsammans ? HA,JL och Sandr* ?
Vem var denne Benny då som körde en vit Saab ? Vill du maska efternamn ?
Det är mycket detaljer kring denna natt men tyvärr saknas detaljer kring vilket gult hus som du menar som de åkte till för att hämta brännvin. Exakt vilka som var med i handlingen är också högst oklart.
JL bodde vid tiden på Annikas Dråg 2:2 (mitt emot Holmen), inte långt ifrån Lungnås kyrka med 1.5 mil intill Stadt. Om det är detta hus som menas kanske avståndet blir lite långt .
Om Helena satte sig i denna bil direkt efter Stadt, så tar det väl 10-15 minuter i bra tempo att komma hit. Om hon går och blir upplockad blir det än tajtare. Sen som du säger att de åker och tankar också krymper tidsutrymmet än mer. Ok, de hämtar brännvinet och drar upp mot Ekudden till den där ladan. Vad var detta för lada ?
Vart log den ?
Innan det når ladan, drar Helena tag i ratten och vill ur bilen, hon drar upp stigen ,upp till lekplatsen och bråket börjar och bilen som killarna på Hällristningsvägen ser kommer. De ser denna bil någon gång kring efter 2.30 cirka. Denna bilfärd behöver alltså passas in på denna tidsaxel. Hade killarna sett en Saab tror jag de borde känt igen denna och inte chansat på Honda, min tanke.
Viking711 kan kanske passa in med Lungnås då där detta vittne ser en bil passera Sjöängen i riktning mot Lungnås c.a 2:30-3:00, då i så fall borde man lagt kroppen vid böjen Sandviken innan . Man åker och hämtar material i Lungnås igen , föräldrarna kan vara hemma och sova.
Man skall dock hinna tillbaka till cykelvägen vid Vikingavägen innan 3.30 då Carina med sambo passerar , anser jag. Man skall också ha en båt förtöjd här anser jag också.
Betänker vi om det var en dansk man som körde (som pratade om Köpenhamn) och körde en bil med DK-dekal och har Lungnåstrakten i åtanke är det ju inte så långt borta att koppla observationen i Trankärr på Söndagsmorgonen till detta. Men ändå en spekulativ tanke dock.
Jag får nog problem att få ihop tidsschemat med utgångspunkt från JLs föräldrahem i Lungnås i alla fall. Du behöver för övrigt förtydliga och strukturera allt kraftigt anser jag om vi skall kunna tro dina resonemang och på vad din källa anser sig veta om denna natt.