2022-09-24, 14:04
Avstängd
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Då blir väl det här med väckning och dricka te tillsammans lite märkligt?

“Jag sade även att min plånbok låg innanför dörren och att hon skulle väcka mig om jag sov så att vi kunde dricka te tillsammans, som vi alltid brukade göra.”

Ju mer man läser in sej om fallet, ju mer man sätter sej in det, så återkommer man hela tiden till att systern vet mer än vad som kommit fram, hon döljer något, vilket i sin tur gjort att Polisen i stort sett från dag ett famlat i mörker.
Citera
2022-09-24, 22:02
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Då blir väl det här med väckning och dricka te tillsammans lite märkligt?

“Jag sade även att min plånbok låg innanför dörren och att hon skulle väcka mig om jag sov så att vi kunde dricka te tillsammans, som vi alltid brukade göra.”
Ja men vi vet ju inte egentligen vad hon sa till UA.
Idén som du citerat är ju om UA inte var helt ärlig om vad hon sa till HA.
Senast redigerad av rubin22 2022-09-24 kl. 22:13.
Citera
2022-09-25, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Usch om det skulle vara så.
Stackars Helena!
Att detta skötts dåligt av polisen från dag ett tror inte jag att det beror på okunnighet, dansken eller något sådant utan jag tror att det sinkats. Jag menar de har hela jävla Sveriges ögon på sig, för så stort var det i många år. Än idag förknippas Mariestad många gånger med Helenas försvinnande.
Antingen så finns det någon inom polis eller åklagarmyndigheten som ej vill få detta löst eller också vilseleder familjen Andersson, någon eller flera, polisen, medvetet eller omedvedvetet manipulerade av gm.
Jag tänker före och efter huset, efter är det nog
Jag tror att HA blev besviken på PL ställde krav på honom kanske bad honom ringa Sa*dra och säga det var slut han hade gjort bort sig den här kvällen,Det var nog kompisen Benny som körde, en vit Saab, malmgren sotis
Den här personen PL dömd för sexbrott
Citera
2022-09-25, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkainka5478
Jag tänker före och efter huset, efter är det nog
Jag tror att HA blev besviken på PL ställde krav på honom kanske bad honom ringa Sa*dra och säga det var slut han hade gjort bort sig den här kvällen,Det var nog kompisen Benny som körde, en vit Saab, malmgren sotis
Den här personen PL dömd för sexbrott
Är den här JL dömd för sexbrott ska det va!
Citera
2022-09-25, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ja men vi vet ju inte egentligen vad hon sa till UA.
Idén som du citerat är ju om UA inte var helt ärlig om vad hon sa till HA.
Det har du rätt i.
Citera
2022-09-26, 06:34
Medlem
Citat:
Det ska vara JL skrev fel, han spelade musik han var eller varit ihop med Sa*nära det är de som har en diskussion vis sjön har jag höet, men tror inte han var gärningsman det är en annan.
Citera
2022-09-27, 19:31
Medlem
Citat:

Citat:
Det ska vara JL skrev fel, han spelade musik han var eller varit ihop med Sa*nära det är de som har en diskussion vis sjön har jag höet, men tror inte han var gärningsman det är en annan.
Men Lundel*l hade inga sex domar på sig.
Citera
2022-09-27, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Men Lundel*l hade inga sex domar på sig.
Nej han tyckte nog mycket om HA, han verkade snäll men är övertygad om han vet vem som gjordet, bråket var nog att HA ville att han skulle bestämma sig annars fick det va, han var tror jag ihop med Sandra vid den här tiden tror hon tränade och lyssnade i nån park när han spelade .
Citera
2022-09-27, 20:53
Medlem
Citat:
Nej han tyckte nog mycket om HA, han verkade snäll men är övertygad om han vet vem som gjordet, bråket var nog att HA ville att han skulle bestämma sig annars fick det va, han var tror jag ihop med Sandra vid den här tiden tror hon tränade och lyssnade i nån park när han spelade .
Tränade på gym tillsammans
Citera
2022-09-29, 09:07
Medlem
IB03s avatar
Citat:

Citat:
Tränade på gym tillsammans

Vilka tränade på gym tillsammans ? HA,JL och Sandr* ?

Vem var denne Benny då som körde en vit Saab ? Vill du maska efternamn ?

Det är mycket detaljer kring denna natt men tyvärr saknas detaljer kring vilket gult hus som du menar som de åkte till för att hämta brännvin. Exakt vilka som var med i handlingen är också högst oklart.

JL bodde vid tiden på Annikas Dråg 2:2 (mitt emot Holmen), inte långt ifrån Lungnås kyrka med 1.5 mil intill Stadt. Om det är detta hus som menas kanske avståndet blir lite långt .
Om Helena satte sig i denna bil direkt efter Stadt, så tar det väl 10-15 minuter i bra tempo att komma hit. Om hon går och blir upplockad blir det än tajtare. Sen som du säger att de åker och tankar också krymper tidsutrymmet än mer. Ok, de hämtar brännvinet och drar upp mot Ekudden till den där ladan. Vad var detta för lada ?
Vart log den ?

Innan det når ladan, drar Helena tag i ratten och vill ur bilen, hon drar upp stigen ,upp till lekplatsen och bråket börjar och bilen som killarna på Hällristningsvägen ser kommer. De ser denna bil någon gång kring efter 2.30 cirka. Denna bilfärd behöver alltså passas in på denna tidsaxel. Hade killarna sett en Saab tror jag de borde känt igen denna och inte chansat på Honda, min tanke.

Viking711 kan kanske passa in med Lungnås då där detta vittne ser en bil passera Sjöängen i riktning mot Lungnås c.a 2:30-3:00, då i så fall borde man lagt kroppen vid böjen Sandviken innan . Man åker och hämtar material i Lungnås igen , föräldrarna kan vara hemma och sova.

Man skall dock hinna tillbaka till cykelvägen vid Vikingavägen innan 3.30 då Carina med sambo passerar , anser jag. Man skall också ha en båt förtöjd här anser jag också.

Betänker vi om det var en dansk man som körde (som pratade om Köpenhamn) och körde en bil med DK-dekal och har Lungnåstrakten i åtanke är det ju inte så långt borta att koppla observationen i Trankärr på Söndagsmorgonen till detta. Men ändå en spekulativ tanke dock.

Jag får nog problem att få ihop tidsschemat med utgångspunkt från JLs föräldrahem i Lungnås i alla fall. Du behöver för övrigt förtydliga och strukturera allt kraftigt anser jag om vi skall kunna tro dina resonemang och på vad din källa anser sig veta om denna natt.
Citera
2022-09-29, 16:53
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e
Enligt obekräftade uppgifter PM har det dykt upp en person med ägare till en ljusare bil med tonade bakrutor! som stämmer väl överrens med iaktagelsen hällristningsvägen 02:30-03:00. Med viss modifiaktion är det en liten mer sportigare modell av mindre ljus bil. sportigare menas då med utstyrsel med däck och fälgar om det nu kan vara intressant för övriga tråden och att en sportig modell lätt kan kan ses som en bil med lutande sedan- bakparti.
Personen har enligt källan frikyrklig koppling den tiden.
Är i Helenas ålder.
Initialer S.J

Någon kommentar?

Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e
Något som kan vara av värde är att Sjöängsgården drivs och ägs av Korskyrkan. (SE eller sök på Google).
Sjöängsgården ligger granne med Golfbanan Mariestad/ Sandviken, - Bäcken med cafeteria och hus på Ekudden drivs av samma förening Mission/korskyrka.

Sjöängsgården ligger utmed Åsenvägen mot Lugnås där en iaktagelse från viking711 på ljus bil är intressant just vid sjöängen! Viking711 hävdar att ha nämnt iaktagelsen till polis.

Stämmer nu uppgiften Trankärr med omnejd (vilma 88) så gör iaktagelsen från viking711 mer intressant
Väntar svar om uppgift från tidningsartiklar.

Tänk nu också på iaktagelsen på cykelväg med ljus bil vid tiden är intressant med tanke på mitt tidigare inlägg med ljus sportigare bil med tonade bakrutor med man koppling till frikyrka .....
Namn på eventuell ägare bil St***n.

Någon som känner igen initialerna och kan bekräfta efternamn?

Detta var två intressanta inlägg. Vem är denna Stef*n J då ? SJ.

Detta skulle vara mycket intressant att veta, för om då alternativt om denna SJ skulle kunna vara ägare till bilen som syntes av killarna på Hällristningsvägen och bilen Carina såg på cykelvägen vi Vikingavägen (samma bil) ?

Om denna bil hade svarta takskenor på denna tid så anser jag att de bör vara lite nyare, sportigare och då lite finare bil. Lägg också till tonade rutor till detta och ett sportigare utseende fås.

Jag anser att denna bil Carina såg är ihop med DNA-på skon de viktigaste pusselbitarna för fallet. Jag anser att denna bil indikerar på att ägaren kände Helena väl, var mycket bekant med området och även hade tillgång till båt alldeles i närheten.

Intressant är också att om han hade koppling till Bäcken kan han då ha haft en egen båt förtöjd där ?

Detta skulle jag vilja gå till botten med. Vi har då kopplingen frikyrka här och samma ålder. Kan han ha flyttat eller ändrat efternamn ?

Kan han även ha bott på Ekudden ? Kan någon hjälpa till här att få fram hela namnet maskat samt mer info om denne man.
Senast redigerad av IB03 2022-09-29 kl. 16:56.
Citera
2022-09-29, 17:05
Medlem
Bra skrivet
Bodde inte JL i en husvagn eller har jag fel? Nej tror inte Sandra var med på träning ,hon hade väl separerat med JL,som jag skriver så krävde nog HA att han skulle göra sig fri från henne, därför blir det bråk nere vid ekudden, det gula huset ligger nog efter vägen dit de åkte för att fixa mer sprit, där tror jag de är en stund , sedan är det väl för dåligt ös, så de åker kör som stollar hon tar tag i ratten,de kör in i något, här tror jag de är tre, Benny kör,KM JL och HA,kom ihåg det var två bilar till huset de åkte nog inte samtidigt de tävlade nog till huset, där tror jag Dansken körde, möjligtvis kan putte ha suttit i HA s bil.
De kan ju fått för sig att åka i KMsbåt på natten
HA ville hem, kM var sotis kanske ville åka till Torsö med färjan tror HA förstod vad som skulle ske,hon ville hem ,
De olika tiderna kan jag inte, har inte gjort nån tidsaxel.men ska kolla IB03 tider återkommer.
Hade inte KM eller hans familj ett båt hus eller vad det kallas,ärvde inte han också kan ha fel.
Jag tror att denna Benny kan vara den nazist jag sökt, IB03 jag ska kolla efternamnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in