2022-09-24, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jamolos
Vad kunde gå fel när det var CIA som uppförde hela projektet EU

Jag tror också att vi måste motarbeta allt amerikanskt och alla som sympatiserar med amerika.
Citera
2022-09-24, 21:48
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
Nope. Så länge veto finns i ministerrådet kommer det inte hända.

Vetorätten kommer att tas bort enligt Ursula von der Crazy. Det ska ju rösta om det nu under hösten.
Det är sagt att vetorätten när det gäller Ryssland kommer att tas bort redan nu i höst för att "stärka demokratin" i Europa men flera bedömare menar att det troligen kommer att utvidgas inom bara något år för att minska enskilda medlemsländers makt att stoppa olika EU-beslut genom veto, som bla detta med sekventiell elransonering och att skänka gas till Tyskland mm som man hade debatt om och med hjälp av veto lyckades styra till att det blev frivilligt att utföra.

Sådant kommer inte att gå att stoppa när vetorätten helt tas bort, vilket som sagt vissa bedömare menar är att vänta bla med hänvisning till klimathotet och energikrisen mm samt givetvis tanken kring att EU:s stadgar förväntas att göras om så att det blir en fullt ut fungernade federation av delstater, ett Europas förenta stater, vilket är under utredning.

Detta innebär alltså ännu mer centralmakt till Bryssel när det hela har röstats igenom vilket förväntas göras inom några år, troligen under nästa mandatperiod eftersom detta är en förutsättning för att fullt ut genomföra Agenda 2030.
Som några i tråden redan har sagt är det nuvarande EU inte alls som det var 1995 när Sverige gick med i EU.
Det handlar inte längre främst om fri handel och resor utan om att överlämna centralmakten till Bryssel.
Går det hela i lås om några år kan det hela räknas som det "fjärde romarriket" och vi vet ju alla hur det gick med de föregående.....
Citera
2022-09-24, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Åter igen lägger sig EU och Ursula von der Leyen i saker hon inte har med att göra.
Tidigare denna månad svartlistades Ungern och kallas odemokratiskt land och nu lägger man sig i valet i Italien och varnar för att om de "röstar fel" kommer EU att vidta åtgärder.
Vi ser därmed att EU alltmer går mot att bli en federal stat där enskilda medlemsländers valresultat i princip inte kommer att godkännas utan köras över av Brysseladminstrationen.

Vad tänker ni kring allt detta?

Själv ser jag att EU allt oftare lägger sig i nationella ärenden som de inte har med att göra som nu med de olika valresultaten i Sverige, Italien och de andra länderna som i höst håller val i sina länder.

Detta gör att jag menar att EU alltmer håller på att utvecklas till att bli en auktoritär federation kallad Europas förenta stater och det är även vad man strävar efter. Tidigare, när Ursula valdes talades det om att man höll på att revidera EU:s roll och författning för framtiden.
En sak man skulle utreda var just detta med federation och att upplösa nationsgränserna helt och bilda delstater av medlemsländerna för att få ännu bättre kontroll på dem på olika sätt.

I vart fall ser jag den här varningen hon ger Italien nu som även en indirekt varning även till Sverige och i ljuset av detta förstår jag varför man vill hålla SD utanför regeringen.

Ursula har verktygen att stoppa sådana regeringar säger hon ju så jag tror hon har ringt Kristersson och berättat vilkoren för honom under de där dagarna han var "osynlig" enligt medierna. Det kommer att bli spännande att se hur valresultatet blir i Italien efter hoten från Ursula och om den nya regeringen i Italien fogar sig efter hennes vilja eller inte.

https://www.reuters.com/world/europe/eus-von-der-leyen-delivers-veiled-warning-italys-right-wing-2022-09-23/

Det går inte annat än att hålla med dig. Kärringen och EU skall inte bry sig om vad medborgarna röstar på. Ändå gör de så. Det är löjeväckande att EU pratar om alla skall få tycka/tänka vad de vill- så länge de tycker samma som EU. Om de inte gör det så har EU ”verktyg”.
Det som gör det ännu löjligare är att Eu är helt bankrutt utan Sverige,Tyskland, Finland, Danmark, Holland, Nederländerna. Frankrike o Italien vet jag inte roligt om de bidrar eller bara kostar (sett till covid lånen). Resterande östländer vet jag bara kostar
Citera
2022-09-24, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Gissa på du, men i Sverige talar vi inte med dubbla tungor som hos dina herrar i Kreml.
hahahaha ååååå duuuuu!!!

vi kommer ha sååå roligt tillsammans du och jag!! trevligt att träffas!!!

ursula, din idol, hotar italiens befolkning att inte rösta fel....

så putin bad?

okej! det är inte så att dom där jävla zombie shotsen du tog av pfizer har fått dig att gå helt jävla ape shit i huvudet?

buuuuh!! putin!!!! ahhh!!!! putin kommer!!!!

ursula? putin bad!
elkris? putin bad!
stänga ner kärnkraft? putin bad!
bli av med jobbet? putin bad!
skuldsatt????? putin motherfucking bad asså!!

putin, putin, putin!!!!!!

hokus pokus, ogga bogga!!!!
Citera
2022-09-24, 22:25
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Kommer nog knappast som en förvåning, men häxan är en WEF-anhängare.
https://www.weforum.org/agenda/authors/ursula-von-der-leyen

Hoppas italien lyckas ta tillbaka sitt land imorgon.
Citera
2022-09-24, 22:25
Medlem
Stones avatar
Ska bli intressant att höra Europapodden och om de kommer ta upp denna inblandning i ett val. Det är skandal men vi vet vilka som styr inmedia och vilket mål de har.
Citera
2022-09-24, 22:26
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Ska bli intressant att höra Europapodden och om de kommer ta upp denna inblandning i ett val. Det är skandal men vi vet vilka som styr inmedia och vilket mål de har.
Nej, den "goda sidan" får ta till alla medel möjliga för att "rätt" sida ska vinna.
Citera
2022-09-24, 22:30
Medlem
Att EU hatar demokrati är inget nytt.

Hoppas Italien tar tillbaka sitt land!
Citera
2022-09-24, 22:42
Bannlyst
Nu får väl Fru Hitler fittan ta och ge sej. Att man skall staffa stater som inte vill ha äcklig socialims är helt jävla sjukt. Vi ser bara Vänsterpartiet har gett Sverige, korruption och kriminalitet. När 9 av 10 V politiker är grovt förhärdade brottslingar då bli man mörk rädd, då klart att folk då väljer hederliga politiker istället för ett sönder korrupterat kommunistsvin.
Citera
2022-09-24, 23:18
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Men finns det något sätt att inte vara helt och hållet med i EU men ändå ha fördelarna såsom frihandel och dylikt? Så man inte sugs ut på massa pengar i onödan. Vart går alla pengarna? Finns det något som kan redovisa alla miljarder länderna betalar in till EU? Jag vill inte att vi ska berika några redan rika miljardärer helt i onödan.

Brexit var inget att hurra om, tvärtom ansågs det riktigt dåligt såsom jag förstått det hela. EU behövs kanske men man borde revidera i systemet för detta här är inte alls ok.
Även om jag inte är så glad för extremhögern eller så(ingen sida är bra i extrem form). Demokrati är ju att man ska kunna rösta på vad man vill, det är snarare odemokratiskt att försöka "tvinga" någon rösta på något man anser är det rätta genom hotliknande tillmälen.
Norge har den dealen du söker. Ett frihandelsavtal borda räcka. Brexit tycker jag erkar funka bra, jag hör aldrig rapporter om hur hemskt det är nu, inte ens i public service som lobbade fanatiskt mot Brexit innan omröstningen.
Citera
2022-09-24, 23:18
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Forza Italia! Ein europäisches erwachen är på gång! "Europa" kan fortfarande räddas. Nativiteten måste upp, grobianerna stoppas, köras ut, helst steriliseras vilket tyvärr ännu är en politisk omöjlighet.

Vi står inför ett nytt Poitiers, Wienbelägringen av muslimerna, Thermopyle, valfri analogi - barbariet finns dock nu hos de förment "goda" regnbågspolitrukerna i Stockholm och Bryssel.
Citera
2022-09-24, 23:37
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Forza Italia! Ein europäisches erwachen är på gång! "Europa" kan fortfarande räddas. Nativiteten måste upp, grobianerna stoppas, köras ut, helst steriliseras vilket tyvärr ännu är en politisk omöjlighet.

Vi står inför ett nytt Poitiers, Wienbelägringen av muslimerna, Thermopyle, valfri analogi - barbariet finns dock nu hos de förment "goda" regnbågspolitrukerna i Stockholm och Bryssel.
Ja. Denna människa Ursula von Leyden verkar inte vara på den goda sidan, utan verkar snarare vara någon sorts satans brud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in