2022-09-24, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalvardHalvHuve
Nej. Nej. NEJ!

Jo, men du kan ju förklara varför du säger nej?
Citera
2022-09-24, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SSAEG123
På vilket sätt har jag ljugit eller bedragit?

min ilska är väl riktad främst till de som bestämt hävdar att patogena virus orsakat en pandemi, och uppmuntrar människor till att vaccinera sig.
Citera
2022-09-24, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
cancer beror snarare på kroppens oförmåga att göra sig av med avfall och gift. ett förstoppat avloppsystem, om du vill.

Ja, och varför tror du att kroppen inte längre har förmågan?

För att kroppen saknar de essentiella byggstenarna…näring och lugn och ro…
Citera
2022-09-24, 20:23
Medlem
Citat:
min ilska är väl riktad främst till de som bestämt hävdar att patogena virus orsakat en pandemi, och uppmuntrar människor till att vaccinera sig.

Jag uppmuntrar inte någon alls till att vaccinera sig- tvärtom…
Citera
2022-09-24, 20:26
Medlem
shoottheelkss avatar
Sedan senast 2021 har man varit fullt medveten om cancer-problemet.

Citera
2022-09-24, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalvardHalvHuve
Nej. Nej. NEJ!

???
Citera
2022-09-24, 20:28
Medlem
Känner ingen som dött av detta "covid", är själv ovaccinerad.
Citera
2022-09-24, 20:28
Medlem
Citat:
Ja, och varför tror du att kroppen inte längre har förmågan?

För att kroppen saknar de essentiella byggstenarna…näring och lugn och ro…

en av de stora anledningar är att man stoppar i sig massa skräp som kroppen inte kan hantera väl.

vilket ofta leder till att kroppen inte kan ta upp näring väl, pga beläggningnar i tarmar m.m. kan kroppen inte ta upp näring väl hjälper det inte hur mycket näring man stoppar i sig, utan det blir istället ett problem. vad som behövs då är städning.

lugn och ro är naturligtvis bra. knappast något man ger människor när man skrämmer upp dom för ett farligt (helt och hållet obevisat) virus.
Citera
2022-09-24, 20:32
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
vetenskapliga teorier baseras på studier. hittills har ingen studie presenterats där viruspartikeln bevisas faktiskt existera.

de virus man hävdar sig ha funnit är alla teoretiska sammansättningar av en mängd genetiska sekvenser vars ursprung man ej kan fastställa.

"Vetenskapliga teorier baseras på studier". Vet du vad en teori är? En teori behöver naturligtvis inte basera sig på studier. Många teorier har lanserats som sedan visat dig vara inkorrekta. T.ex. stationära universumsteorin, flogistonteorin eller Fleischmann–Pons fusion.

OK då undersöker vi hur läget är för COVID. För att redovisa material som är så kompakt som möjligt tar jag första identifikationen av COVID rapporterad från Indien. I nedanstående artikel och referenser man hänvisar till går man igenom hur man identifierat COVID i patientprover, isolerat och sekvenserat detta. Alla experimentella detaljer finns i artikel och supplement samt i tidigare arbeten som kan klickas upp från referenslistan:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7366528/

Man kan även se viruset som isolerats och dess följa dess beteende med elektronmikroskop:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8555590/
Om detta inte är klargörande no, så vart klämmer skon?
Citera
2022-09-24, 20:33
Medlem
HalvardHalvHuves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jkm77
Känner ingen som dött av detta "covid", är själv ovaccinerad.

Vad betyder "anekdotisk bevisföring"?
Citera
2022-09-24, 20:34
Medlem
HalvardHalvHuves avatar
Citat:
Jo, men du kan ju förklara varför du säger nej?

Vad sägs om att den som kommer med ett påstående backar upp det? Det är så det brukar funka.
Citera
2022-09-24, 20:36
Medlem
Citat:
en av de stora anledningar är att man stoppar i sig massa skräp som kroppen inte kan hantera väl.

vilket ofta leder till att kroppen inte kan ta upp näring väl, pga beläggningnar i tarmar m.m. kan kroppen inte ta upp näring väl hjälper det inte hur mycket näring man stoppar i sig, utan det blir istället ett problem. vad som behövs då är städning.

lugn och ro är naturligtvis bra. knappast något man ger människor när man skrämmer upp dom för ett farligt (helt och hållet obevisat) virus.

Du har precis bevisat min tes. Tack.

En kossa och en gris för 50 år sedan gav dubbelt så mycket näring…

Jag är definitivt ingen miljö-partist, men så här ser det ut när vi stressar allt och alla och inte äter som vi ska…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in