2022-09-22, 19:22
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Inget nytt. Det har man vetat ett tag nu. Har nått att göra med att den delen av kroppens försvarsmekanism som håller cancerceller i schack sätts ur spel efter det så kallade ”vaccinet”.

Jag tror dom flesta insett bluffen vid det här laget. Alla covidrestriktioner och intyg dras undan i hela världen. Men politikerna och de fascistoida hetsarna kommer aldrig erkänna att dom hade helt fel. Dom kommer aldrig erkänna vilka övergrepp dom begått.

Kan jag få källan eller källorna som är underlag för det påstående? Länk förslagsvis. Notera att jag inte efterfrågar något filmklipp eller några nyhetssidor utan de forskningsrapporter som allt grundar sig på. Experimentella data ska redovisas så som är praxis.
Citera
2022-09-22, 19:31
Medlem
-GGs avatar
Ja, att de struntar i vår hälsa är solklart. Det är pengarna från alla årliga vacciner till läkemedelsindustrin som de främst bryr sig om. Covid-vaccinen är den ultimata skattkistan i det avseendet.
Skit samma om människor får cancer på köpet, några måste ju alltid offras för det större ändamålet:

Citat:
En svensk överläkare har nu gått ut med att vaccinet riskerar att leda till aggressiv bröstcancer som har ökat med 15% i Sverige efter att man startade vaccinera folket mot covid. Vilket han har rätta att göra enligt Hälso- och sjukvårdsdirektör i regionen. Men Johan Ahlgren, verksamhetschef på Regionalt Cancercentrum Mellansverige är kritiskt till att detta kan leda till att människor inte vill vaccinera sig.
https://nyheter.swebbtv.se/svensk-overlakare-varnar-for-att-vaccinet-ger-cancer/
Citera
2022-09-22, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Kanske var vaccinet som gav mig blodcancer ändå!
Alla lymfkörtlar svullnade upp efter tredje dosen och mindre än 2 månader senare får man reda på att man har blodcancer, det sjuka var att även min katt fick blodcancer 1 månad efter mig, dock aggressiv sådan och fick trots blodtransfusion avlivas.

Det senaste året har sett ut så här för mig

December 2021, fick dos 3, samtliga lymfkörtlar svullnade upp men trodde att det skulle lägga sig.

Januari 2022: Blev pissesjuk i Covid trots 3 doser och var nästan säker på att det var kört.

Februari 2022: Får lymfkörtlarna undersökta, det tas en hög med prover. Får reda på att man har blodcancer.

Mars 2022: Läkarna är mer eller mindre 100 på att det är aggressivt och bestämmer sig för att operera ut lymfkörtel och studera denna, var dock inte aggressivt utan klassas som B-kll.

Katten blir även sjuk och det visar sig att hon har aggressiv blodcancer.

Sen har det varit lite annat som kraftig Uvi samt inflammerad blindtarm. Rätt sjukt att allt kommer på så kort tid, är det vaccinet eller Coviden som ställde till det för oss?

Ps lymfkörtlarna är fortfarande svullna och varierar i storlek till och från.

Om läkaren har rätt eller inte får väl tiden utvisa. Dna-vaccinet var dock ett obeprövat sådant och de visste inte mycket om det, togs fram för att gamla blinda Agda 97 år inte skulle gå bort i Covid.

Ja men eftersom även katten fick blodcancer så tyder det på att det var något annat som var orsaken till blodcancern. Eller tog du med katten så även han fick en vaccinspruta?

Nej, just det. Det är förmodligen något giftigt i ditt hem, någon kemikalie i vattnet eller något, du kanske har egen brunn eller något?

Gå och ta en spruta till du, för nu tillhör du gruppen som klassas som "riskgrupp".
Citera
2022-09-22, 19:52
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
Ingen normal människan tar vaccin mot Covid, ska du dö så gör en högre makt(om man tror på en sådan) saken åt dig.
Ute medger: Att vaccinerna orsakar cancer kan bero på att de innehåller spikprotein och att detta försämrar cellernas förmåga att reparera skador på arvsmassan.

Källa:https://frihetsnytt.se/overlakare-c19-vaccin-ger-overrisk-for-cancer/

Du har helt klart inte hängt med på det mest fundamentala här. Vaccinerna innehåller inte spikprotein. De innehåller mRNA som läses av i cellerna och dessa tillverkar då spikprotein utifrån instruktionerna i mRNA.
Citera
2022-09-22, 19:57
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeerDoe
Myokardit, blodcancer..
Sjukdomar som var ovanliga för 3 år sen är på mångas läppar idag.
Jag vet minst 3st som har fått blodcancer det senaste året..
Innan dess ingen

Kan vara sammanträffanden, men ändå.

Jag vet en som fick aggressiv cancer efter andra dosen - en annan dog ett dygn efter sin andra dos - en annan klappade ihop och fick opereras för hjärtat (blodproppar) - en annan fick diabetes (smal snubbe).

Berättade om döde polare för en granne o han sa att han kände flera som dött ...

Varken jag eller grannen är vaccinerade.
Citera
2022-09-22, 20:02
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Jag vet en som fick aggressiv cancer efter andra dosen - en annan dog ett dygn efter sin andra dos - en annan klappade ihop och fick opereras för hjärtat (blodproppar) - en annan fick diabetes (smal snubbe).

Berättade om döde polare för en granne o han sa att han kände flera som dött ...

Läkemedelsverket följer upp rapporter om påstådda biverkningar från hela landet och motsvarande myndigheter i andra länder gör lika så inom de geografiska gränser de verkar. Skulle dina personliga betraktelser från din närmsta omgivning vara ett bättre underlag för att få vetskap om biverkningar än detta?
Citera
2022-09-22, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Kan du länka till källan för denna information! Inga sekundära källor utan vart publicerades informationen från början?
"Enorm ökning av diverse olika cancersjukdomar", och "Vi vet att Covid vaccinets spikprotein påverkar DNA-reparationsmekanismen".

https://roar-assets-auto.rbl.ms/documents/13712/2022-02-01%20RHJ%20letter%20to%20DoD%20re%20DMED.pdf

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34696485/

Studien var väldigt kontroversiell, och har nu blivit retractad ett halvår senare utan någon tydlig förklaring.
Oklart vad anledningen blir för den enorma ökning av diagnoser och sjuktillstånd hos militären, men datorbugg känns ju som en sannolik gissning.
Citera
2022-09-22, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Ingen rök utan eld skulle jag säga, med tanke på att jag har läst anekdotiska berättelser om galopperande cancer efter vaccination samt olika läkare och forskare som har larmat om saken. Alltid misskrediterade så klart.

Enligt en förklaring jag har läst till kopplingen mellan vaccinet-cancer så kan det i många fall röra sig om människor som redan har cancer vid vaccination, och när kroppen blir upptaget av att hantera vaccinet så får cancern fritt spelrum att sprida sig under den tiden, vilket ger oss den galopperande cancer som har nämnts. Det låter som en logisk förklaring, men borde detta i så fall gälla vanliga influensavacciner också?

Som i vart fall rätt mycket utbildad i immunologi, varför skulle cancern få fritt spelrum vid vaccination. Om nu immunförsvaret redan känner igen cancern så borde inte specifika t-cells eller b-cells svaret kopplas om. Tvärtom, om kroppen utsätts för mer immunologiska stress så brukar även de specifika cellerna öka sin förmåga.
Citera
2022-09-22, 20:39
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Läkemedelsverket följer upp rapporter om påstådda biverkningar från hela landet och motsvarande myndigheter i andra länder gör lika så inom de geografiska gränser de verkar. Skulle dina personliga betraktelser från din närmsta omgivning vara ett bättre underlag för att få vetskap om biverkningar än detta?
Kanske skulle hans iakttagelser vara ett bättre underlag än dessa myndigheter, då det oftast var just dessa myndigheter som släppte fram vaccinet. Om det kommer fram oegentligheter så är det många högt uppsatta huvuden som kommer att rulla.

Samma huvuden som just nu ansvarar för att kartlägga biverkningarna.
Citera
2022-09-22, 21:05
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt

Citat:

Såvitt jag vet så är inget av fallen jag beskrivit rapporterat till någon instans. Min kamrat som dog ett dygn efter sin andra covidspruta dog dessutom som ovaccinerad eftersom man i statistiken räknats som vaccinerad först 15:e dagen efter sin andra spruta.
Senast redigerad av Gerhardt 2022-09-22 kl. 21:09.
Citera
2022-09-22, 21:10
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Som i vart fall rätt mycket utbildad i immunologi, varför skulle cancern få fritt spelrum vid vaccination. Om nu immunförsvaret redan känner igen cancern så borde inte specifika t-cells eller b-cells svaret kopplas om. Tvärtom, om kroppen utsätts för mer immunologiska stress så brukar även de specifika cellerna öka sin förmåga.

Jag har uppfattat förklaringen som att det är samma skäl som att man kan bli ordentligt sjuk om man är smittad eller blir smittad av något precis vid vaccination: att immunförsvaret är upptagen med vaccinet så immunförsvaret sänks tillfälligt ett par veckor eller så. Är ej medicinskt bevandrad men jag har alla fall sett folk bli sjukare än de någonsin har varit efter covidvaccinationen, troligen just av denna orsak.
Citera
2022-09-22, 21:14
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lennisa
Dessa injektioner har ju getts till i runda slängar 80% av befolkningen i väst, till skillnad mot influensa vaccinerna som inte alls har samma täckning. Så, bara det gör ju att bieffekterna blir mycket tydligare.

Sen tror jag även att covidinjektionerna kan vara betydligt mer ohälsosamma än vad propagandan medger. Men om nu så är fallet så lär det inte bli en allmänt accepterad sanning för än om tio år.
Det är alldeles för många som investerat på tok för mycket förtroendekapital i propagandan för att det ska komma till enändring i narrativet.

Ja precis, så här tror jag också. Efter en sådan massiv kampanj för vaccinering där folk också har tvingats vaccinera sig för att behålla sina jobb så kan de ju inte plötsligt vända och erkänna att det kan ha funnits problem med hela grejen. Jag tror som du att vi måste vänta ganska länge innan vi får se ordentliga journalistiska gräv som publiceras på första sidorna. Du kan ha rätt i att det kan ta en tio år för de ansvariga måste nog ha hunnit bytas ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in