Citat:
Ursprungligen postat av
aaerlig
Håller ni fortfarande på? Släpp det nu för fan

Hitta något annat att konspirera över. Det är ingen som tvingar er att ta några sprutor såsom ni föreställde er bara för någon år sedan.
Det är ytterst osannolikt att denne läkare lyckats genomföra studier som påvisar att vaccinet orsakar cancer på något år. Om så skulle vara fallet har nämligen inte cancern utvecklats än. Det krävs ett antal steg, mutationer, för en cell att gå från frisk till malign. Om någon är intresserad (vilket jag tvivlar på då ni enligt sann konfirmationsbias enbart läser och tar in
vad ni vill se) så rekommenderar jag
Hallmarks of Cancer, Hanahan and Weinberg, 2000.
Flera av er kan inte ens stava korrekt och ni tror att ni har överlistat systemet, forskarsamhället och läkarkåren. Det är sanslöst alltså

Vill bara säkerställa så att jag förstår dig rätt nu innan jag idiotförklarar dig.
Men om nu en av norra Europas främste cancerexperter, överläkare på både Kalmar Läns sjukhus och Lunds Universitet som är ett av det främsta universiteten i Europa, har hittat ett starkt samband mellan Covid vaccinet och aggressiv bröstcancer så tycker du att det är konspirationsteorier och inte är något som är värt att följa upp?
Detta är en mycket kompetent kvinna, som har två höga chefspositioner på ansedda platser. Hur många toppositioner inom cancervård/cancerforskning har du? Hon presenterar sakligt sina fynd och ber om att man behöver titta djupare på detta men att det inte råder några tvivel om att det finns ett samband, främst då hennes forskning visar att bara på 1 år så har antalet fall med aggressiv bröstcancer ökat, det har blivit vanligare med större tumörer och även att åldern på patienterna har gått ned till kvinnor i yngre 20 års åldern, vilket var mycket ovanligt förut.
Du tycker alltså att forskningen är någon knäpp konspirationsteori bara för att den inte passar den politiska agendan du har valt att lita på. Förstår jag dig rätt då? Dvs att du egentligen inte bryr dig om vetenskapen över huvud taget, utan du bryr dig bara om vad rätt personer säger är sant oavsett om det finns sanning i det eller inte?
Du tycker inte heller att det är konstigt att flera seriösa läkare, som haft gott rykte innan, flaggar för konstiga nya fynd och direkt blir karaktärsmördade?
Dvs, man är inte ens intresserad av att utföra studier på dessa fynd och titta närmare på det. Istället tittar man på studier, utförda av samma bolag som tillverkade vaccinen, och säger att "studien visar inte detta och därför stämmer det inte".
Det är inte vetenskap. Det är så anti vetenskap att det finns inte. Det är snarare människor som vaccinerade sig som nu är foliehattar och knäppa konspirationsteoretiker då ni nu helvänt och inte längre tror på vetenskapen vara för att vetenskapen nu säger vad vi konspirationsteoretiker har sagt hela tiden:
riskerna med vaccinet överväger inte nyttan.
Att människor sedan skriver insändare som kräver att hon inte ska berätta om sina fynd för allmänheten, så att Ute Krueger tvingas ställa in sitt seminarium i Växjö, är väldigt oroväckande.
Du håller inte med förstår jag? Du tycker kanske att det är Okej att tysta människor som vill säga sanningen till folk, bara för att det inte passar din agenda? Är det ett sådant samhälle du vill leva i?