2022-09-24, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Är det inte så att i Tyskland finns en stark tradition av alternativmedicin och homeopati ÄVEN bland medicinsk skolade läkare. Det finns alltså en tradition av, att inom vissa grupper, att rekommendera dessa FÖRE konventionella läkemedel. Vilket i Sverige skulle strida mot lagen eftersom det inte finns några starka belägg, om några alls, för att dessa är verksamma.
Hur som helst uppstår ju en intressekonflikt här mellan lägren som förespråkar konventionella läkemedel och de som är driver den homeopatiska skolan. EN inte allt för vild gissning är att denna Ute tillhör den senare gruppen.
Exakt vad man tjänar på det är svårt att säga - men jag kan tänka mig att den homeopatiska industrin inte skiljer sig från den vanliga läkemedels dito och att det handlar om pengar för att marknadsföra saker...

Intressant, det här visste jag inte.
Citera
2022-09-24, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aaerlig
Håller ni fortfarande på? Släpp det nu för fan Hitta något annat att konspirera över. Det är ingen som tvingar er att ta några sprutor såsom ni föreställde er bara för någon år sedan.

Det är ytterst osannolikt att denne läkare lyckats genomföra studier som påvisar att vaccinet orsakar cancer på något år. Om så skulle vara fallet har nämligen inte cancern utvecklats än. Det krävs ett antal steg, mutationer, för en cell att gå från frisk till malign. Om någon är intresserad (vilket jag tvivlar på då ni enligt sann konfirmationsbias enbart läser och tar in vad ni vill se) så rekommenderar jag Hallmarks of Cancer, Hanahan and Weinberg, 2000.

Flera av er kan inte ens stava korrekt och ni tror att ni har överlistat systemet, forskarsamhället och läkarkåren. Det är sanslöst alltså

Vill bara säkerställa så att jag förstår dig rätt nu innan jag idiotförklarar dig.
Men om nu en av norra Europas främste cancerexperter, överläkare på både Kalmar Läns sjukhus och Lunds Universitet som är ett av det främsta universiteten i Europa, har hittat ett starkt samband mellan Covid vaccinet och aggressiv bröstcancer så tycker du att det är konspirationsteorier och inte är något som är värt att följa upp?
Detta är en mycket kompetent kvinna, som har två höga chefspositioner på ansedda platser. Hur många toppositioner inom cancervård/cancerforskning har du? Hon presenterar sakligt sina fynd och ber om att man behöver titta djupare på detta men att det inte råder några tvivel om att det finns ett samband, främst då hennes forskning visar att bara på 1 år så har antalet fall med aggressiv bröstcancer ökat, det har blivit vanligare med större tumörer och även att åldern på patienterna har gått ned till kvinnor i yngre 20 års åldern, vilket var mycket ovanligt förut.
Du tycker alltså att forskningen är någon knäpp konspirationsteori bara för att den inte passar den politiska agendan du har valt att lita på. Förstår jag dig rätt då? Dvs att du egentligen inte bryr dig om vetenskapen över huvud taget, utan du bryr dig bara om vad rätt personer säger är sant oavsett om det finns sanning i det eller inte?

Du tycker inte heller att det är konstigt att flera seriösa läkare, som haft gott rykte innan, flaggar för konstiga nya fynd och direkt blir karaktärsmördade?
Dvs, man är inte ens intresserad av att utföra studier på dessa fynd och titta närmare på det. Istället tittar man på studier, utförda av samma bolag som tillverkade vaccinen, och säger att "studien visar inte detta och därför stämmer det inte".
Det är inte vetenskap. Det är så anti vetenskap att det finns inte. Det är snarare människor som vaccinerade sig som nu är foliehattar och knäppa konspirationsteoretiker då ni nu helvänt och inte längre tror på vetenskapen vara för att vetenskapen nu säger vad vi konspirationsteoretiker har sagt hela tiden:
riskerna med vaccinet överväger inte nyttan.

Att människor sedan skriver insändare som kräver att hon inte ska berätta om sina fynd för allmänheten, så att Ute Krueger tvingas ställa in sitt seminarium i Växjö, är väldigt oroväckande.
Du håller inte med förstår jag? Du tycker kanske att det är Okej att tysta människor som vill säga sanningen till folk, bara för att det inte passar din agenda? Är det ett sådant samhälle du vill leva i?
Senast redigerad av oboybrunn 2022-09-24 kl. 13:29.
Citera
2022-09-24, 14:02
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Kanske var vaccinet som gav mig blodcancer ändå!
Alla lymfkörtlar svullnade upp efter tredje dosen och mindre än 2 månader senare får man reda på att man har blodcancer, det sjuka var att även min katt fick blodcancer 1 månad efter mig, dock aggressiv sådan och fick trots blodtransfusion avlivas.

Det senaste året har sett ut så här för mig

December 2021, fick dos 3, samtliga lymfkörtlar svullnade upp men trodde att det skulle lägga sig.

Januari 2022: Blev pissesjuk i Covid trots 3 doser och var nästan säker på att det var kört.

Februari 2022: Får lymfkörtlarna undersökta, det tas en hög med prover. Får reda på att man har blodcancer.

Mars 2022: Läkarna är mer eller mindre 100 på att det är aggressivt och bestämmer sig för att operera ut lymfkörtel och studera denna, var dock inte aggressivt utan klassas som B-kll.

Katten blir även sjuk och det visar sig att hon har aggressiv blodcancer.

Sen har det varit lite annat som kraftig Uvi samt inflammerad blindtarm. Rätt sjukt att allt kommer på så kort tid, är det vaccinet eller Coviden som ställde till det för oss?

Ps lymfkörtlarna är fortfarande svullna och varierar i storlek till och från.

Om läkaren har rätt eller inte får väl tiden utvisa. Dna-vaccinet var dock ett obeprövat sådant och de visste inte mycket om det, togs fram för att gamla blinda Agda 97 år inte skulle gå bort i Covid.

Fick katten också vaccin eller blev den ”smittad” av ditt vaccin
Citera
2022-09-24, 14:55
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboybrunn
Vill bara säkerställa så att jag förstår dig rätt nu innan jag idiotförklarar dig.
Men om nu en av norra Europas främste cancerexperter, överläkare på både Kalmar Läns sjukhus och Lunds Universitet som är ett av det främsta universiteten i Europa, har hittat ett starkt samband mellan Covid vaccinet och aggressiv bröstcancer så tycker du att det är konspirationsteorier och inte är något som är värt att följa upp?
Detta är en mycket kompetent kvinna, som har två höga chefspositioner på ansedda platser. Hur många toppositioner inom cancervård/cancerforskning har du? Hon presenterar sakligt sina fynd och ber om att man behöver titta djupare på detta men att det inte råder några tvivel om att det finns ett samband, främst då hennes forskning visar att bara på 1 år så har antalet fall med aggressiv bröstcancer ökat, det har blivit vanligare med större tumörer och även att åldern på patienterna har gått ned till kvinnor i yngre 20 års åldern, vilket var mycket ovanligt förut.
Du tycker alltså att forskningen är någon knäpp konspirationsteori bara för att den inte passar den politiska agendan du har valt att lita på. Förstår jag dig rätt då? Dvs att du egentligen inte bryr dig om vetenskapen över huvud taget, utan du bryr dig bara om vad rätt personer säger är sant oavsett om det finns sanning i det eller inte?

Du tycker inte heller att det är konstigt att flera seriösa läkare, som haft gott rykte innan, flaggar för konstiga nya fynd och direkt blir karaktärsmördade?
Dvs, man är inte ens intresserad av att utföra studier på dessa fynd och titta närmare på det. Istället tittar man på studier, utförda av samma bolag som tillverkade vaccinen, och säger att "studien visar inte detta och därför stämmer det inte".
Det är inte vetenskap. Det är så anti vetenskap att det finns inte. Det är snarare människor som vaccinerade sig som nu är foliehattar och knäppa konspirationsteoretiker då ni nu helvänt och inte längre tror på vetenskapen vara för att vetenskapen nu säger vad vi konspirationsteoretiker har sagt hela tiden:

Att människor sedan skriver insändare som kräver att hon inte ska berätta om sina fynd för allmänheten, så att Ute Krueger tvingas ställa in sitt seminarium i Växjö, är väldigt oroväckande.
Du håller inte med förstår jag? Du tycker kanske att det är Okej att tysta människor som vill säga sanningen till folk, bara för att det inte passar din agenda? Är det ett sådant samhälle du vill leva i?
Men alltså, hur tänker man om man som yrkeskvinna sätter sig och medverkar i websändningar och på fullt allvar beskriver följande:

Citat:
"sedan nästan ett år tillbaka har jag fått en känsla av att jag får prover från yngre patienter"

"sedan verkar tumörena vara större än vanligt"

"återgående till själva tumörerna har jag en känsla av att den växer mera aggressivt än tidigare"

"för några månader sedan trodde jag att patienterna inte vill gå till läkaren på grund av corona-sitiationen. Men den är över"

"senaste tiden inbillar jag mig att jag ser fler patienter som för många år har haft cancer och är mer eller mindre friskförklarade"

"alla dessa fall som jag misstänker kan stå i samband med vaccinering mot COVID-19 anmäler jag till Läkemedelsverket"

"i Februari i år har jag gjort en intervju med Miriam Reichel, som är en kvinna som själv har överlevt en cancersjukdom. Hon hade fått en åttaveckors prognos av läkaren, men hon besegrade sin cancer med bl.a. mental träning och specialkost. Detta var för 16 år sedan.
Här fick jag också lära mig att det som vi läkare lär oss på Universitetet tydligen inte är hela sanningen om sjukdom och om läkningsprocesser i kroppen"
Men det var bara en parantes.
Det är nu knappt 223,000 klick på denna inspelningen och det är idag 1,300 kommentarer. I dessa kan man läsa att det finns många fallbeskrivningar och att det finns fler än jag som tror på att denna vaccinering kan ha samband med snabb cancerutveckling".

"Det finns dödsfall som jag i allra högsta grad misstänker står i samband med vaccinering mot COVID-19"

"dessutom har jag en känsla av att man inte vill se och tolka förändringarna i sitt sammanhang"

"de förändringarna jag beskriver som troligen har samband med vaccinering mot COVID-19 är tydligen bara en bråkdel av det som händer i kroppen"

"man lyssnar inte på det jag säger, och mina kollegor ifrågasätter t.o.m. min kompetens"

Wow. Jag har inte tittat närmare på fallet med den här läkaren men måste bara säga WOW - vilken tokstolle! Herre min skapare vilken foliehatt.

Det enda som är lika obegripligt är att någon skulle få för sig att det finns någon grund för det trams hon kommer dragandes med. Det finns ju INGENTING som stödjer hennes pådtående att det skulle vara något vaccin som orsakar cancer. Det enda som styrker hennes misstankar är att personeon blivit vaccinerad. Det betyder i princip att 80-90% av alla cancerfall från och med idag orsakas av COVID-vaccin.

Vilken toka. Och så undrar galenpannan varför hennes kollegor ifrågasätter hennes kompetens? WOW, säger jag bara! WOW!!

Citat:

Nej, hon har inte hittat något samband bortsett från att några personer som fått cancer varit vaccinerade. That's it.
Citera
2022-09-24, 16:57
Medlem
aaerligs avatar
Citat:

Jag gör för närvarande onkologi-ST och har visserligen ingen professur, men definitivt utbildning och kunskap om ämnet. Jobbar vid annat universitetssjukhus. Länka gärna studien. Vad två överläkare säger betyder ingenting såvida de inte gjort en studie och bevisat korrelationen. Frågar du resten av Sveriges överläkare i onkologi kommer de säga att det med stor sannolikhet inte finns något samband.
Citera
2022-09-24, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thejewmuslim
Lögner. Vi ser globalt en explosions ökning av cancer efter vaccinet

Lägg ner ditt goyim snack!

Det hämmar DNA repair = supersnabb åldrande framöver = cancer/dna skador
Kan du länka en vetenskaplig källa för detta sensationella påstående tack!

(PS. Att en tysk-svensk foliehattsläkare "har en känsla" duger inte)
Citera
2022-09-24, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Kan du länka en vetenskaplig källa för detta sensationella påstående tack!

(PS. Att en tysk-svensk foliehattsläkare "har en känsla" duger inte)

Får så chockerande info om dessa vaccin veckovis att jag sparar det inte ens längre. Det komiska är att läkare från USA gör videos som pratar om nya studier ifrån sverige, där man ser att vaccinen hämmar dna repair, medans media i sverige inte säger ett ord.

Minst sagt chockerande

Men är andra länder som har sett samma sak, vissa forskare hävdar att det beror på att sprutorna innehåller graphene oxide (hittat på analyser) vilket är extremt skadligt för celler.
Citera
2022-09-24, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aaerlig
Jag gör för närvarande onkologi-ST och har visserligen ingen professur, men definitivt utbildning och kunskap om ämnet. Jobbar vid annat universitetssjukhus. Länka gärna studien. Vad två överläkare säger betyder ingenting såvida de inte gjort en studie och bevisat korrelationen. Frågar du resten av Sveriges överläkare i onkologi kommer de säga att det med stor sannolikhet inte finns något samband.

Problemet är bara att nån är först (person 1) och försöker bevisa något och alla andra säger att det finns ingen korrelation så har ju i alla fall person 1 troligen data som visar på det hon försöker få fram.

De andra har inga data på motsatsen, de bara avfärdar hennes studie utan att själv komma med data som visar på motsatsen.
Citera
2022-09-24, 17:25
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thejewmuslim
Lögner. Vi ser globalt en explosions ökning av cancer efter vaccinet

Lägg ner ditt goyim snack!

Det hämmar DNA repair = supersnabb åldrande framöver = cancer/dna skador
Lögner?
Du menar att det är lögner att hon inte presenterar så mycket som gnuttan av bevis och istället sitter och svamlar om patienter som botar sig själva från dödlig cancer genom meditation och ändrad diet?

Ni antivaxxar-patraskare svamlar konstant om vikten av att "tänka själv" men ni klarar inte ens av att lyssna eller läsa, det är uppenbart - hur i själva greven skall ni då kunna klara av att "tänka"?

Det här är en transkribering av saker hon påstår. Menar du att jag ljuger när jag transkriberar?

Jöns.

Citat:
"sedan nästan ett år tillbaka har jag fått en känsla av att jag får prover från yngre patienter"

"sedan verkar tumörena vara större än vanligt"

"återgående till själva tumörerna har jag en känsla av att den växer mera aggressivt än tidigare"

"för några månader sedan trodde jag att patienterna inte vill gå till läkaren på grund av corona-sitiationen. Men den är över"

"senaste tiden inbillar jag mig att jag ser fler patienter som för många år har haft cancer och är mer eller mindre friskförklarade"

"alla dessa fall som jag misstänker kan stå i samband med vaccinering mot COVID-19 anmäler jag till Läkemedelsverket"

"i Februari i år har jag gjort en intervju med Miriam Reichel, som är en kvinna som själv har överlevt en cancersjukdom. Hon hade fått en åttaveckors prognos av läkaren, men hon besegrade sin cancer med bl.a. mental träning och specialkost. Detta var för 16 år sedan.
Här fick jag också lära mig att det som vi läkare lär oss på Universitetet tydligen inte är hela sanningen om sjukdom och om läkningsprocesser i kroppen"
Men det var bara en parantes.
Det är nu knappt 223,000 klick på denna inspelningen och det är idag 1,300 kommentarer. I dessa kan man läsa att det finns många fallbeskrivningar och att det finns fler än jag som tror på att denna vaccinering kan ha samband med snabb cancerutveckling".

"Det finns dödsfall som jag i allra högsta grad misstänker står i samband med vaccinering mot COVID-19"

"dessutom har jag en känsla av att man inte vill se och tolka förändringarna i sitt sammanhang"

"de förändringarna jag beskriver som troligen har samband med vaccinering mot COVID-19 är tydligen bara en bråkdel av det som händer i kroppen"

"man lyssnar inte på det jag säger, och mina kollegor ifrågasätter t.o.m. min kompetens"
https://rumble.com/v1do1rb-covid-vaccination-and-turbo-cancer-pathological-evidence-with-english-subti.html

Och så presenteras skiten som "COVID vaccination and turbo cancer: pathological evidence". Den som anställde tokan lär få förklara ett och annat de närmaste veckorna.

Antivaxxar-patrask, ständigt detta antivaxxar-patrask...
Senast redigerad av korrektamund0 2022-09-24 kl. 17:29.
Citera
2022-09-24, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Alla enskilda rapporter av vanliga människor blir per definition anekdotiska. Och här kommer jag med en till. Bara det senaste året har två personer i min bekantskapskrets gått bort i cancer och en tredje ska snart göra en canceroperation.

Plural av anekdoter är data. Av data kan vi utläsa informationen!

Och det ser inte bra ut för detta sk vaccin.

Glad att man stod på sig trots allt.
Citera
2022-09-24, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Problemet är bara att nån är först (person 1) och försöker bevisa något och alla andra säger att det finns ingen korrelation så har ju i alla fall person 1 troligen data som visar på det hon försöker få fram.

De andra har inga data på motsatsen, de bara avfärdar hennes studie utan att själv komma med data som visar på motsatsen.
Hon har ingen studie hon bygger allt på att hon har en känsla och inbillning vilket hon själv säger
Citera
2022-09-24, 17:49
Medlem
Det tråkiga är väl att vi inte vet vad för virus-kod vi fick…det SAS ju att alla virus var förstörda först och sen dök det upp ett virus som man kunde göra vaccin på…?
Jag är glad att jag inte tog vaccinet, för jag vet inte vad det innehåller för genom…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in