2022-09-23, 21:34
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talrik
och för 3.dje gånger svara jag att man biter inte handen som föder en, de lever i en symbios, herregud!
Detta är inte ett svar på den fråga jag ställde. Jag ber dig jämföra vad som skiljer vid två olika scenarier. Ditt svar måste alltså rimligen innehålla en jämförelse av dessa två scenarier för att vara ett svar på frågan.
Citera
2022-09-23, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Detta är inte ett svar på den fråga jag ställde. Jag ber dig jämföra vad som skiljer vid två olika scenarier. Ditt svar måste alltså rimligen innehålla en jämförelse av dessa två scenarier för att vara ett svar på frågan.
jag kan nog inte hjälpa dig mer,ett barn förstår skillnaden!
Citera
2022-09-23, 21:40
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talrik
jag kan nog inte hjälpa dig mer,ett barn förstår skillnaden!
Detta är ett diskussionsforum. Varför diskuterar du inte saken då? Du har uppenbarligen kastat in handduken.
Citera
2022-09-23, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Var din katt vaccinerad? Eller tänker du dig att det skulle bero på "shedding"? Men blir lite fundersam på varför man skulle göra en blodtransfusion för att bota leukemi? Det lär väl vara cellgifter/strålning om man tänker sig att försöka bota den typen av cancer.

Att folk som har cancer även tagit vaccin är inte speciellt konstigt, det lär vara något som rekommenderas då dessa ofta har nedsatt immunförsvar av cancerbehandlingen. Detta lär vara en av de grupper som har störst behov av vaccination då de i mycket högre utsträckning än andra riskerar att bli allvarligt sjuka eller dö av covid.

Vat kan man hitta denna statistik? Den bör rimligen finnas tillgänglig att titta på någonstans? Jag har visserligen bara skummat igenom tråden, men jag tycker att om det är så vanligt med cancer efter vaccinationerna startade så borde det länkas till denna statistik hela tiden för att styrka påståendet att vaccinen leder till cancer. Varför är det ingen som sparkar in bollen i detta uppenbarligen vidöppna mål?

Hon har själv fört statistik och jämfört, det säger hon. Hon är en överläkare, väldigt trovärdig, ingen utifrån.
Citera
2022-09-24, 00:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oboybrunn
Här är en länk till seminariet istället, det är mer seriöst än en länk till Bitchute. Det är Norska läkares och sjukhusarbetares riksförbund (typ översättning) som höll i seminariet. Det är inte bara Ute Kruger som säger intressanta saker, dom har flera föreläsare att lyssna på.

Supert, men bifoga gärna länken
Citera
2022-09-24, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Supert, men bifoga gärna länken

Hahaha, miss!
https://www.nlhf.no/seminarer/

Det skumma är att jag satt och flippa med länken men av någon anledning verkar jag missat att få den inklistrad. My bad! 😂
Citera
2022-09-24, 09:34
Medlem
aaerligs avatar
Håller ni fortfarande på? Släpp det nu för fan Hitta något annat att konspirera över. Det är ingen som tvingar er att ta några sprutor såsom ni föreställde er bara för någon år sedan.

Det är ytterst osannolikt att denne läkare lyckats genomföra studier som påvisar att vaccinet orsakar cancer på något år. Om så skulle vara fallet har nämligen inte cancern utvecklats än. Det krävs ett antal steg, mutationer, för en cell att gå från frisk till malign. Om någon är intresserad (vilket jag tvivlar på då ni enligt sann konfirmationsbias enbart läser och tar in vad ni vill se) så rekommenderar jag Hallmarks of Cancer, Hanahan and Weinberg, 2000.

Flera av er kan inte ens stava korrekt och ni tror att ni har överlistat systemet, forskarsamhället och läkarkåren. Det är sanslöst alltså
Citera
2022-09-24, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Hon har själv fört statistik och jämfört, det säger hon. Hon är en överläkare, väldigt trovärdig, ingen utifrån.

Om en person säger saker som går emot vad större delen av forskningsvärden hävdar så kan jag tycka att det behövs lite mer än att man själv fört statistisk och jämfört, oavsett hur trovärdig man är. Det är möjligt att hon har rätt, men det krävs nog lite mer påtagligt (och verifierbart) underlag än så innan man kan hävda något med hög trovärdighet bland de som inte är vaccinskeptiker. Bland en del personer här i forumet så verkar det som att det faktum att man uttrycker något vaccinskeptiskt i sig innebär att man har hög trovärdighet.
Citera
2022-09-24, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Men snälla nu var det så att de var friska före vaccinering. Vaccineringen triggade med all säkerhet igång cancercellerna....

Nu är detta Flashback, men om vi nu accepterar att det du skriver faktiskt stämmer så är det fortfarande fullkomligt omöjligt att dra några som helst slutsatser på individnivå. Jag känner massa människor som vaccinerats som INTE har fått en cancerdiagnos. Vilket inte heller säger något om huruvida vaccinen ökar risken för cancer.

Om man vaccinerar större delen av en befolkning så kommer en hel drös med människor att få en cancerdiagnos relativt kort efter någon av dessa två, tre eller fyra sprutor. Det är liksom helt naturligt. Frågan är om det inträffar oftare bland vaccinerade än man kan förvänta sig, något man definitivt inte kan utläsa från två fall.
Citera
2022-09-24, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Är inte Ute Kruger känd för att vara lite knepig?
Är det inte så att i Tyskland finns en stark tradition av alternativmedicin och homeopati ÄVEN bland medicinsk skolade läkare. Det finns alltså en tradition av, att inom vissa grupper, att rekommendera dessa FÖRE konventionella läkemedel. Vilket i Sverige skulle strida mot lagen eftersom det inte finns några starka belägg, om några alls, för att dessa är verksamma.
Hur som helst uppstår ju en intressekonflikt här mellan lägren som förespråkar konventionella läkemedel och de som är driver den homeopatiska skolan. EN inte allt för vild gissning är att denna Ute tillhör den senare gruppen.
Exakt vad man tjänar på det är svårt att säga - men jag kan tänka mig att den homeopatiska industrin inte skiljer sig från den vanliga läkemedels dito och att det handlar om pengar för att marknadsföra saker...
Citera
2022-09-24, 11:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oboybrunn
Hahaha, miss!
https://www.nlhf.no/seminarer/

Det skumma är att jag satt och flippa med länken men av någon anledning verkar jag missat att få den inklistrad. My bad! 😂

Haha, no worries Tusen tack! Ska kolla
Citera
2022-09-24, 12:08
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
ja det finns alltså inget vetenskapligt underlag för vacciner överhuvudtaget.

Det finns hela böckler och vetenskapliga tidskrifter med forskningsartiklar som kommer ut regelbundet om virus och vacciner. En enorm massa virus har karraktäriserats med full RNA- eller DNA-sekvens och kapsidstruktur. Så du har halt tappat kontakten med verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in