2022-09-24, 16:30
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Kan det være fordi han måtte forvisse seg om at en eventuell leiemorder innfant seg bak huset før han dro?
Og at denne personens ankomst måtte skje etter at morgenrushet i Sloraveien og på gangveien var over?
Kanskje han også selv ville være sikker på at det ikke var for mye folk i nærområdet?

Jeg sier ikke at det være slik, men jeg tenker det kan være en plausibel forklaring.
Husker ikke hvor, men har lest et sted/sett film/true crime om at leiemordere kan legge igjen ringen til offer for å gi beskjed om at oppdrag er utført.

Har derimot ikke hørt om leiemordere som tar med seg vaskebøtte og husnøkkel, eller som håndterer telefonen til offer og legger den på et bord den pleier å ligge. Leiemorder må også ha hatt en del flaks at de ikke slo til da AEH snakket i telefonen.

En "midt på treet" teori slik jeg ser det, men hvordan mener du TH kunne klart å få tak i en leiemorder og hvordan betalte TH?
Hvis løsepenger var betaling, hvorfor ventet TH så lenge?
Citera
2022-09-24, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det er synd at ingen av familiemedlemmene ikke dro til Sv4 for å undersøke om noe hadde hendt med AE.
Noen skrev her på FB at også TEH var i telefonkontakt med TH mens TH var på Futurum. Men jeg vet ikke om det stemmer.
Jeg husker ikke hvem andre enn Niffy som har skrevet om det avtalte møtet mellom AE og datteren som AE ikke møtte opp til.

Vet du eller noen andre noe om hvor de hadde avtalt å møtes? Hjemme hos datteren eller et annet sted?

Ja det kan vi konkludere med at det var. Men dersom disse, TH og et familiemedlem har uttrykt sin bekymring til hverandre hvorfor i allverden unnlater de å gjøre noe? Kan det være at denne samtalen mellom disse handlet om noe helt annet enn bekymring for Fru Hagen?
Citera
2022-09-24, 16:33
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Spørsmål:

Hvorfor har Politiet gått så høyt ut?
De ha vært skråsikker på løsning, på grensen til cocky. Det kan være å legge trykk på gjerningsmennene. Få det til å føle at det brenner under føttene. Men kan ikke det slå tilbake? Føler noen seg trakassert og at saken blåses ut av proporsjoner, blir de mindre snakkesalige? Jeg vet ikke hva forskningen sier. Men Politiet må analysere nøye i etterkant.

Det svaret er todelt. Det handler om politikk, altså bevillinger og ressursbruk. Det andre er det psykiske spillet når man har noen siktet. Både politiet og forsvarende bruker media gi et inntrykk av at de har belegg og tyngde for sitt motiv og ståsted.

Eksempel:
Forsvarende: "Det finnes ingen beviser mot min klient og vi forventer en snarlig henleggelse!"
Politiet: Vi er sikre på en oppklaring, men vi kan ikke kommentere hvilke bevis vi sitter på!"

Det er jo stor forskjell på politiets kommunikasjon til media FØR og ETTER at det ble kjent av TH var siktet i saken. Normalt er det også stor forskjell på den informasjonen politiet deler med media i saker der de ikke har noen personer varetektsfengselet.

I en så stor og kompleks sak er jo medietrykket enormt. Dette er bare en løs spekulasjon, men det virker som at politiet bevisst har spilt på at de siktede ikke er noen hardbarkete kriminelle. Ved å gi inntrykk av at de sitter på et omfattende bevismateriale så kan de skremme potensielt andre medhjelpere/medskyldige til å bli redde slik at de selv tar kontakt for å bidra til en oppklaring. Det er i beste fall en utrolig naiv tankegang fra politiets side.
Citera
2022-09-24, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Her må jeg melde pass for det husker jeg ikke. Kanskje jeg har tatt det ut av lause lufta, skulle ikke forundre meg.

Det ble sendt en melding fra TEHs mobiltelefon til AE like etter kl 9.50.
Jeg har kommentert dette nærmere i mitt forrige innlegg, som du kan se.
Citera
2022-09-24, 16:38
Medlem
Citat:
Jeg finner hele greiene helt merkelig når jeg nå har info om at flere familiemedlemmer faktisk unnlot å ta turen hjem.

Man kan like godt spørre seg hvorfor TH ikke ba noen av de om ta en kjapp snartur til S4 for å sjekke.
Spesielt når han var så bekymret og satt på kontoret eller i massasjestolen og gjorde en rekke anrop.

Men uten å forsøke å ringe til fasttelefonen i S4 vel og merke.
Citera
2022-09-24, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det ble sendt en melding fra TEHs mobiltelefon til AE like etter kl 9.50.
Jeg har kommentert dette nærmere i mitt forrige innlegg, som du kan se.

Kjekt å få bekreftet, takk. Greit å kunne sortere hva som er fakta opp mot annen da graut i hue. Humrer.

Interessante betraktninger du kommer med.
Citera
2022-09-24, 16:39
Medlem
Noen som vet om TH har vennskap med noen av navnene under?

Glitre energi produksjon AS
Daglig leder Erik Andersen (f 1967)
Styrets leder Pål Jørgen Skjæggestad (f 1958)
Nestleder Odd Øygarden (f 1950)
Styremedlem Arnfinn Baksvær (f 1957)
Styremedlem Håkon Levy (f 1981)
Styremedlem Kristine Gjøsæter (f 1986)
Varamedlem Ronny Jevne (f 1971)
Varamedlem Stein Ødegaard (f 1961)
Varamedlem Runar Voss (f 1969)
Varamedlem Torgrim A Øverbø (f 1960)
Revisor Pricewaterhousecoopers AS

Eller om det finnes koblinger mellom hensfossen kraftstasjon og TH?

Noen som kjenner til en fyr med navn Odd georg dale, Jon georg dale eller noe lignende? Skal visstnok være fra samme område som TH.. Ikke politikeren som dukker opp ved Googlesøk.

Grunnen til at jeg spør er at jeg har, fra en veldig pålitelig kilde, fått høre om en episode som hadde satt et støkk i h*n.

H*n hadde vært ute å gått tur ved hensfossen en dag i april 2019. Det hadde ligget veldig mye snø der i denne perioden.
Der hadde h*n møtt en eldre herremann i skjorte og pene klær, som stod med en spade utenfor bagasjen på en dyr sort SUV, rygget helt inntil et jorde.

H*n sier h*n er 99% sikker på at det var TH h*n så.
Bak i bagasjen hadde h*n sett noe som liknet en likpose med glidelås, noe som h*n er kjent med fra tidligere arbeid.
H*n fikk en følelse av å se noe h*n ikke burde ha sett, og denne spademannen hadde virket veldig stressa over å møte folk.

H*n syns dette var såpass mistenkelig at h*n tipset politiet, men ble ikke fulgt opp i ettertid.
H*n gjorde et søk på skiltnr på denne bilen, noe som skal ha vært eid av en Odd georg dale, jon georg dale eller noe lignende.
Han var ihvertfall fra Gran eller området der TH er fra.
Senast redigerad av Rvp2020 2022-09-24 kl. 16:44.
Citera
2022-09-24, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
TIDSLINJE 31.10. 2018
Lagt til flere opplysninger, fete typer.
Kun hendelser som er bekreftet i media. Enkelte ubekreftede opplysninger på person står med ? bak.

nn:nn (beskrevet som like før 8:45) Anrop til AEH fra lønningsansvarlig MB Futurum. Ubesvart.
08:45 Anrop fra AEH til lønningsansvarlig Futurum. Besvart
09:02 TH reiser til Futurum (ca tid 09:02 - 09:07 VG Podcast 18.6.2020)
09:05 Bil rygger inn gangvei fra fiskeplassen
09:06 Anrop fra AEH til datter HHB1 (omtalt som 3 sek samtale/VG Podcast 18.6.2020)
09:10 - 09:15 TH ankommer Futurum (video)
09:10 SMS fra AEH til datter HHB1. HHB1 besvarte SMS senere uvisst når
09:14 Anrop fra AEH til sønn TEH. Besvart. Siste kjente livstegn.
09:48 Anrop til AEH fra elektriker Skansen. Ikke besvart
09:50 Anrop til AEH fra TEH. Ikke besvart. Fulgt opp med SMS, heller ikke besvart
10.06 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
10.07 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
11.13 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.14 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.17 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.06 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.08 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.18 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13:30 TH forlater Futurum
13:40 Familiemedlem (HHB1?) ringer TH på fasttelefon, kidnapping eller funn nevnes ikke
13:46 TH ringer fra fasttelefon hjemme til AE mobil. Ikke besvart. Gjenstand for lydundersøkelser.
14:00 TH ringer familiemedlem (TEH?) som senere kommer til Sloraveien
14:01 TH ringer til familiemedlem (HHB1?)
14:10 TH varsler politiet
14:25 (ca) TH møter patrulje ved Shellstasjon Knattenkrysset
Du hadde denne detaljen allerede for lang tid siden: "09:50 Anrop til AEH fra TEH. Ikke besvart. Fulgt opp med SMS, heller ikke besvart".
Er det flere detaljer som noen ønsker å redigere inn i den oversikten?
Er det opplyst tidspunkt for datterens sms til AEs mobil og om tidspunkt for datterens eventuelle oppringninger til AEs mobil?
Er det opplyst tidspunkt for datterens (og eventuelt TEHs?) telefonkontakt med TH i tiden TH var på Futurum?
Citera
2022-09-24, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Man kan like godt spørre seg hvorfor TH ikke ba noen av de om ta en kjapp snartur til S4 for å sjekke.
Spesielt når han var så bekymret og satt på kontoret eller i massasjestolen og gjorde en rekke anrop.

Men uten å forsøke å ringe til fasttelefonen i S4 vel og merke.

Kanskje han roet ned den som uttrykte bekymring over sin mors uvanlige oppførsel med at han ikke fant noe grunnlag for bekymringen før han satte seg i massasjestolen og ringte frenetisk til hennes mobil fordi han var bekymret og hadde vært det siden 10.06.07.

Men da burde vel denne, eventuelt bekymrede, gjøre seg opp noen tanker. Da, i og med, at TH selv har forklart sine mange anrop med nettopp at han var så bekymret?
Senast redigerad av Kokadu 2022-09-24 kl. 16:49. Anledning: Tillegger
Citera
2022-09-24, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
...

Grunnen til at jeg spør er at jeg har, fra en veldig pålitelig kilde, fått høre om en episode som hadde satt et støkk i h*n.

H*n hadde vært ute å gått tur ved hensfossen en dag i april 2019. Det hadde ligget veldig mye snø der i denne perioden.
Der hadde h*n møtt en eldre herremann i skjorte og pene klær, som stod med en spade utenfor bagasjen på en dyr sort SUV, rygget helt inntil et jorde.

H*n sier h*n er 99% sikker på at det var TH h*n så.
Bak i bagasjen hadde h*n sett noe som liknet en likpose med glidelås, noe som h*n er kjent med fra tidligere arbeid.
H*n fikk en følelse av å se noe h*n ikke burde ha sett, og denne spademannen hadde virket veldig stressa over å møte folk.

H*n syns dette var såpass mistenkelig at h*n tipset politiet, men ble ikke fulgt opp i ettertid.
...
Jeg forstår ikke hvorfor politiet ikke fulgte opp. Betyr det at politiet ikke innkalte vitnet til avhør?
Hvis det var frost i bakken, ville det vel være veldig vanskelig å grave i jorden med en spade?
Kanskje det eventuelt var klargjort et hull i bakken på forhånd?
Senast redigerad av z-z-z 2022-09-24 kl. 16:59.
Citera
2022-09-24, 16:57
Medlem
Citat:
Kanskje han roet ned den som uttrykte bekymring over sin mors uvanlige oppførsel med at han ikke fant noe grunnlag for bekymringen før han satte seg i massasjestolen og ringte frenetisk til hennes mobil?

Men da burde vel denne, eventuelt bekymrede, gjøre seg opp noen tanker. Da, i og med, at TH selv har forklart sine mange anrop med nettopp at han var så bekymret?

TH har pleid å bruke massasjestolen etter lunsjpausene.

Det har vært rutinen og han har forklart at han brukte den også på forsvinningsdagen.

I så måte er det jo interessant at TH har forklart at det ble en sen lunsj den dagen.
Ja, i en av forklaringene varte lunsjen helt til kl. 13. Så forsvant han til massasjestolen.

Spørsmålet da er når han egentlig ble veldig bekymret, hvis han slappet av i massasjestolen etter kl 13.
Det var jo ikke mange minuttene senere TH skal ha forlatt Futurum i all hast og kjørt hjem til S4.

Det kan jo legges til at TH ble irritert da massasjestolen ble tema, i likhet med andre "betente spørsmål".
Citera
2022-09-24, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg forstår ikke hvorfor politiet ikke fulgte opp. Betyr det at politiet ikke innkalte vitnet til avhør?
Hvis det var frost i bakken, ville det vel være veldig vanskelig å grave i jorden med en spade?
Kanskje det eventuelt var klargjort et hull i bakken på forhånd?

Nei, vitnet ble ikke kalt inn til avhør, og har heller ikke blitt kontaktet i ettertid på tlf.

Historien høres rar ut, men kilden er 100% pålitelig og oppegående for min del. (ikke gal, rusavhengig eller lignende)
Senast redigerad av Rvp2020 2022-09-24 kl. 17:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in