2022-09-24, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Så här tror jag att det gått till.
Tom och Ann har kommit hem fra
en enligt Tom koselig kveld.
Tom var alkoholpåvetkad och hans
Fru sade att hon ville skiljas.
Tom fick spelet och, hade ihjäl Anne. Han röjde
Undan henne. Pengar är bra att ha,men inget att kriga för. Tom Hagen kommer aldrig att erkänna, men detta med kidnapping är rena skämtet.
Vad är det för liv Tom Hagen får framöver?
Han mördade sin fru, för pengars skull.
Jag vill påstå att samtliga Oslos uteliggare
skulle aldrig komma på tanken, ens!

hahaha En impulshandling altså.. Hva med all planleggingen med krypto, falske id og alt dette???
Citera
2022-09-24, 10:53
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja det er virkelig både skremmende og trist at AE var så livredd for TH. Og at hun ikke greide å komme seg vekk fra han med liv og helse i behold.

Ellers, se nedenfor.

Ja jeg er tilbøyelig til å tro at telefonaktiviteten hører til tydelig planlagt villedning.

Synes det stemmer mest.

Har man et kriminelt tankesett (og forsett for den saks skyld) så ville man mest sannsynlig ha "tatt ned risiko" (pun intended) ved å kun benytte seg at ett enkelt alibi eller falskt vitne. Less is more. Ved å konstruere opp flere falske alibier, så økner man risikoen for at noen ryker og tyster. I domstolene holder det med ett enkelt alibi for å så nok tvil.

Det er en grunnregel for mange kriminelle å holde sirklene så små som mulig. Det en vet, vet bare du. Det to vet, vet bare dere. Det tre vet, vet alle!. Så kalkulert som TH har blitt fremstilt er det trolig liten grunn for politiet til å betvile alibiene slik de blir forsøkt fremstilt i dette forumet.

Men på en annen side, så har vi også forsøkt å dele tanker om kriminelt tankesett når det kommer til oppsett av kryptorigget. At det hele fremstår som ulogisk og som et klipp og lim prosjekt laget av noen uten særlig kriminell erfaring. Dersom forfatteren av kryptobrevet og oppsettet av kryptorigget er den samme som har forsøkt å gi TH falske alibier, så gir det jo mening at denne personen ikke hadde noen kriminell erfaring eller kompetanse forut for planleggingen av 31.10.18.

Det er ingen ting i denne saken som gir et inntrykk av at det er erfarne kriminelle innblandet i saken. Det stemmer fint med de siktelsene politiet fortsatt velger å opprettholde.
Citera
2022-09-24, 10:59
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Ibland händer det. Någon begår faktiskt det perfekta brottet och kommer undan.

At saken ikke kommer til å bli løst betyr ikke automatisk at det er "den perfekte forbrytelse". TH, og hans familie som skal drive imperiet videre (HHB1), må alltid leve med mistanken over seg. Selv om mange mener at finansfolk er kyniske og kun tenker på penger, så er det en bransje som stadig blir tilført yngre og mer woke' ressurser. Selv om TH stadig har blitt rikere siden 2018, så har han heller ikke fått realisert noen særlig nye prosjekter. Folk skygger banen litt vil ikke legge kapitalen sin i prosjekter der TH er sterkt involvert.

Så selv om TH skulle gå fri, så har han i alle høyeste grad vært den største taperen i denne saken.
Senast redigerad av first.spring 2022-09-24 kl. 11:04.
Citera
2022-09-24, 13:32
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Interessant teori.

TH har i så fall hatt helt utrolig flaks ved at AE, kun minutter etter at TH dro, eller i samme minutt som TH dro, TH forteller at AE satt og tastet på iPaden sin da han dro på jobb, har kastet seg over mobilen sin og ringte HHB1 09:06, oppkobling i tre sekunder og lagt på, sendt sms til HHB1 09:10, og ringt opp TEH 09:14, samtale som varte i 92 sekunder.

Dette er alibi- og livsbevisene hans.

Hvordan ville saken ha sett ut uten oppringingene og sms'en? Ville ikke mistanken mot TH har vært mye sterkere. Kunne lagmannsretten ha sluppet TH fri fra varetekt, uten telefonaktiviteten? Uten 09:14-samtalen samtidig med at THs bil parkerte på Futurum.

Jeg tror at alibi- og livsbevisene er så viktige at de ikke kan ha vært overlatt til tilfeldighetene. Altså, at de er faket. Enten medhjelper(e) eller stemmeforvrenger. Eller noe annet.

Det är ju möjligt att TH har uppmuntrat AEH att kontakta HHB1 och TEH innan han lämnade hemmet den morgonen, just för att konstruera ett alibi för sig själv.
Citera
2022-09-24, 14:07
Medlem
Noen som vet om TH har vennskap med noen av navnene under?

Glitre energi produksjon AS
Daglig leder Erik Andersen (f 1967)
Styrets leder Pål Jørgen Skjæggestad (f 1958)
Nestleder Odd Øygarden (f 1950)
Styremedlem Arnfinn Baksvær (f 1957)
Styremedlem Håkon Levy (f 1981)
Styremedlem Kristine Gjøsæter (f 1986)
Varamedlem Ronny Jevne (f 1971)
Varamedlem Stein Ødegaard (f 1961)
Varamedlem Runar Voss (f 1969)
Varamedlem Torgrim A Øverbø (f 1960)
Revisor Pricewaterhousecoopers AS

Eller om det finnes koblinger mellom hensfossen kraftstasjon og TH?

Noen som kjenner til en fyr med navn Odd georg dale, Jon georg dale eller noe lignende? Skal visstnok være fra samme område som TH.. Ikke politikeren som dukker opp ved Googlesøk.
Senast redigerad av Rvp2020 2022-09-24 kl. 14:27.
Citera
2022-09-24, 14:52
Medlem
Spørsmål:

Hvorfor har Politiet gått så høyt ut? De ha vært skråsikker på løsning, på grensen til cocky. Det kan være å legge trykk på gjerningsmennene. Få det til å føle at det brenner under føttene. Men kan ikke det slå tilbake? Føler noen seg trakassert og at saken blåses ut av proporsjoner, blir de mindre snakkesalige? Jeg vet ikke hva forskningen sier. Men Politiet må analysere nøye i etterkant.
Citera
2022-09-24, 14:54
Medlem
Om telefonkaoset den dagen:

TH ringer hjem 10.06.07, benekter først disse anropene og bekreftet de senere. Disse skal da ha gjort at det gikk varmt i toppen på han og følgeskadene er at han fortsetter å ringe, ringe og ringe i bekymring fordi Fru Hagen ikke tar telefonen og heller ikke ringer tilbake. I følge han er dette veldig utypisk henne.

HHB1 blir oppringt av sin mor og får deretter en tekstmelding med tilbud om barnepass. Denne besvarer hun ikke og forsøker å komme i kontakt med sin mor først rundt kl 13.30? Da får hun kontakt med sin far på fasttelefon som valget falt på å ringe for henne. Og hun lurer på hvor hennes mor er? Her må det vel mangle noe? Har hun forsøkt komme i kontakt med sin mor tidligere?

Er det opplyst i boken hvorvidt hun har forsøkt komme i kontakt med sin mor før hun ringer fasttelefonen 13.30? Spør fordi jeg ikke har lest den.

TEH snakker med sin mor og ringer senere tilbake. Han får ikke svar, sender en tekst med noe som kan tolkes som do not disturb og går og legger seg. Virker altså helt ubekymret over det faktum at hans mor ikke besvarer anropet.

Er det opplyst noe sted faktisk innhold i denne tekstmeldingen han sender?

Hvorfor reagerer TH med kaos i toppen, TEH med å sende en tekst for så å legge seg å sove og hvorfor besvarer ikke HHB1 forespørselen fra sin mor om hun skal være barnepike eller ikke? Om hun gjorde det, men vi ikke er opplyst om dette, hvorfor reagerer ikke hverken hun eller TEH på at mor ikke besvarer deres forsøk på å komme i kontakt med henne? fMens TH da mulig overreagerer?
Hvorfor koker det over hos over noen mens andre ikke en gang tar seg bryet med å besvare henne slik at hun eventuelt kunne lagt andre planer for kvelden/alternativt da ikke reagerer om vedkommende tidligere har forsøkt nå sin mor uten å få svar. Og hos den tredje er det snorkerespons på da, i følge TH, uvanlig oppførsel hos mor?

Et spm: hvis dere virkelig var bekymret for noen ville dere da ringt tett/hyppig eller ville dere ventet sånn en time og litt mer for så å plassere en to-tre forsøk tett istedet? Eller alternativt begge deler? Da om du ikke prioriterte å reise hjem om du befant deg 6-7 minutter unna og med det kunne gjøre det.
Senast redigerad av Kokadu 2022-09-24 kl. 15:27. Anledning: Tillegger
Citera
2022-09-24, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Spørsmål:

Hvorfor har Politiet gått så høyt ut? De ha vært skråsikker på løsning, på grensen til cocky. Det kan være å legge trykk på gjerningsmennene. Få det til å føle at det brenner under føttene. Men kan ikke det slå tilbake? Føler noen seg trakassert og at saken blåses ut av proporsjoner, blir de mindre snakkesalige? Jeg vet ikke hva forskningen sier. Men Politiet må analysere nøye i etterkant.

Jeg synes ikke de har fremstått hverken skråsikre eller cocky. Mulig jeg har gått glipp av noe.
Citera
2022-09-24, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu

Jeg har ikke fått med meg at TEH sendte en tekstmelding til AE. Hvor står dette?
Citera
2022-09-24, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det är ju möjligt att TH har uppmuntrat AEH att kontakta HHB1 och TEH innan han lämnade hemmet den morgonen, just för att konstruera ett alibi för sig själv.

Enig i HHB1, mer usikker om han oppmuntret henne til å ta kontakt med TEH. Tilby barnepass var lett å ta på sparket som et påskudd der og da. Og hva skulle nødvendigheten ha vært av at hun ringte flere? Ville også ha betydd nødvendig utsettelse for den som skulle overfalle henne om hun skulle ha blitt forelagt ei liste med folk hun så startet å ringe.
Citera
2022-09-24, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Om telefonkaoset den dagen:

TH ringer hjem 10.06.07, benekter først disse anropene og bekreftet de senere. Disse skal da ha gjort at det gikk varmt i toppen på han og følgeskadene er at han fortsetter å ringe, ringe og ringe i bekymring fordi Fru Hagen ikke tar telefonen og heller ikke ringer tilbake. I følge han er dette veldig utypisk henne.

HHB1 blir oppringt av sin mor og får deretter en tekstmelding med tilbud om barnepass. Denne besvarer hun ikke og forsøker å komme i kontakt med sin mor først rundt kl 13.30? Da får hun kontakt med sin far på fasttelefon som valget falt på å ringe for henne. Og hun lurer på hvor hennes mor er? Her må det vel mangle noe? Har hun forsøkt komme i kontakt med sin mor tidligere?

Er det opplyst i boken hvorvidt hun har forsøkt komme i kontakt med sin mor før hun ringer fasttelefonen 13.30? Spør fordi jeg ikke har lest den.

TEH snakker med sin mor og ringer senere tilbake. Han får ikke svar, sender en tekst med noe som kan tolkes som do not disturb og går og legger seg. Virker altså helt ubekymret over det faktum at hans mor ikke besvarer anropet.

Hvorfor reagerer TH med kaos i toppen, TEH med å sende en tekst for så å legge seg å sove og hvorfor besvarer ikke HHB1 forespørselen fra sin mor om hun skal være barnepike eller ikke? Om hun gjorde det, men vi ikke er opplyst om dette, hvorfor reagerer ikke hverken hun eller TEH på at mor ikke besvarer deres forsøk på å komme i kontakt med henne? fMens TH da mulig overreagerer?
Hvorfor koker det over hos over noen mens andre ikke en gang tar seg bryet med å besvare henne slik at hun eventuelt kunne lagt andre planer for kvelden/alternativt da ikke reagerer om vedkommende tidligere har forsøkt nå sin mor uten å få svar. Og hos den tredje er det snorkerespons på da, i følge TH, uvanlig oppførsel hos mor?

Et spm: hvis dere virkelig var bekymret for noen ville dere da ringt tett/hyppig eller ville dere ventet sånn en time og litt mer for så å plassere en to-tre forsøk tett istedet? Eller alternativt begge deler? Da om du ikke prioriterte å reise hjem om du befant deg 6-7 minutter unna og med det kunne gjøre det.
Jeg har lest at datteren sendte svar på sms til AE om at hun hadde skaffet en annen barnevakt, og jeg har lest at TH og et familiemedlem (datter eller sønn?) ringte til hverandre mens TH var på Futurum fordi de var bekymret fordi AE ikke svarte på telefonen.
Noen her på forumet skrev at AE og samme datter som AE sendte sms til, hadde en avtale på formiddagen som AE ikke møtte til.

"Også et annet familiemedlem skal ha prøvd å få tak i henne. Heller ikke tekstmeldinger som ble sendt til Anne-Elisabeth ble besvart.
Tom Hagen og det andre familiemedlemmet ringte også hverandre, og var bekymret for at noe kan ha skjedd med Anne-Elisabeth hjemme i Sloraveien, får NRK opplyst."

https://www.nrk.no/norge/nye-opplysninger-om-forsvinningsdagen_-tom-hagen-skal-ha-hatt-en-avtale-om-a-ringe-kona-1.15017182
Fetad: Høres ut som at det er datteren, ettersom hun hadde sendt sms til AE.
Senast redigerad av z-z-z 2022-09-24 kl. 16:34.
Citera
2022-09-24, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Jeg har ikke fått med meg at TEH sendte en tekstmelding til AE. Hvor står dette?

Her må jeg melde pass for det husker jeg ikke. Kanskje jeg har tatt det ut av lause lufta, skulle ikke forundre meg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in